Hvad er strømforbruget på en pc?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 14:49

Ang. dénne:

http://kortlink.dk/2whg

- er strømforbruget på en stationær "standard-pc" over 20W?

(½ år gammel Fujitsu-Siemens)
Hans

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-08-06 15:00

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> - er strømforbruget på en stationær "standard-pc" over 20W?

Så absolut. Mine 2 pc'er + 1 skærm + højttaler + lidt netværksudstyr bruger
p.t. 229 W.

hilsen
Uffe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 15:08

Uffe Kousgaard skrev:

> Så absolut. Mine 2 pc'er + 1 skærm + højttaler + lidt netværksudstyr
> bruger p.t. 229 W.

Bare selve pc'en uden skærm, højtalere og router bruger over 20W er det
fint - det er kun dén der styrer strømskinnen (kan nemlig ikke bruge min
usb-strømskinne, da der hele tiden er strøm i mine usb-stik)
Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-06 16:46

Hans Paulin (6310) wrote:

> Bare selve pc'en uden skærm, højtalere og router bruger over 20W er
> det fint - det er kun dén der styrer strømskinnen (kan nemlig ikke
> bruge min usb-strømskinne, da der hele tiden er strøm i mine usb-stik)

Når PC'en er tændt bruger den klart over 20 watt - en moderne cpu ligger i
nærheden af 100 watt.
Med hensyn til USB porten kan det løses med et pci usb kort. Det tænder og
slukker med PC'en.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 18:15

Michael Lund Sørensen skrev:

> Når PC'en er tændt bruger den klart over 20 watt - en moderne cpu
> ligger i nærheden af 100 watt.

Fint!

> Med hensyn til USB porten kan det løses med et pci usb kort. Det
> tænder og slukker med PC'en.

Jeg skal gi 199 kr. for et kort i nærmeste fysiske butik, der ikke vil
garantere at det virker.

Dén strømskinne jeg linker til koster 119 kr.
Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-06 20:42

Hans Paulin (6310) wrote:

> Fint!

> Jeg skal gi 199 kr. for et kort i nærmeste fysiske butik, der ikke vil
> garantere at det virker.

Prøv at tjekke denne

"BJ Trading Varenummer: 133362 Pris m/moms: DKK 35,00"
http://www.bj-trading.dk/menu.asp

- jeg bruger den i min Medion, hvor USB udgangene ikke ville slukke og så
har jeg strømskinnen til 79 kr på siden du linker til.
(Købt fornyligt i Silvan).

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 21:05

> [...]

> http://www.bj-trading.dk/menu.asp
>
> - jeg bruger den i min Medion, hvor USB udgangene ikke ville slukke

Har lige bestilt den - tak for din hjælp!
Hans

Fra : Henning

Dato : 14-08-06 20:47

On Mon, 14 Aug 2006 19:14:35 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Fint!

>Jeg skal gi 199 kr. for et kort i nærmeste fysiske butik, der ikke vil
>garantere at det virker.

Jeg købte et kort til lige omkring en hund, og det fungerer uden
problemer. Et standard 4+1 port med Via chip.
Du må ikke spørge hvor det var, det er simpelthen for længe siden.

Fra : Henning

Dato : 14-08-06 20:51

On Mon, 14 Aug 2006 21:46:59 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Jeg købte et kort til lige omkring en hund, og det fungerer uden
>problemer. Et standard 4+1 port med Via chip.
>Du må ikke spørge hvor det var, det er simpelthen for længe siden.
28,- - så fåes det vist ikke billigere

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 21:07

Henning skrev:

> 28,- - så fåes det vist ikke billigere

Nej, dét må du nok sige - jeg ku ha sparet 12 kroner!
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 23:13

Michael Lund Sørensen skrev:

> Nej det kunne du ikke!
>
> BJ Trading 35 kr plus 28 i fragt = 63 kr
> Prishammeren 28 kr plus 46 i fragt = 74 kr

Dog:

"Tak for din bestilling

Vi har registreret din ordre med følgende oplysninger:

Modtager: Hans Paulin
Adresse: Vibevej 4
By: 6310-Broager

1 stk 133362 * PCI TO USB2.0 4+1 VIA a 35 DKK = 35,00 DKK
1 stk 100 * Ekspeditionsgebyr a 15 DKK = 15,00 DKK
1 stk 999 * Dankort gebyr a 1,524 DKK = 1,52 DKK
1 stk 001 * Porto Maxi-brev a 24 DKK = 24,00 DKK

Total: 75,524 DKK"

> Og så fik du et par ekstra porte med gratis.
>
> Og Sandberg kunne du nok have fundet i en fysisk butik, men den er
> USB 1,1

Skal *kun* styre strømskinnen

De 12 kroner overlever jeg nok

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 23:21

Hans Paulin (6310) skrev:

> De 12 kroner overlever jeg nok

- og dét er set i forhold til dénne:

news:qtk1e25o3vr9q3jogf9jdn9h19gdnhl6rc@4ax.com :

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 17:14

> Bare selve pc'en uden skærm, højtalere og router bruger over 20W er det
> fint - det er kun dén der styrer strømskinnen (kan nemlig ikke bruge min
> usb-strømskinne, da der hele tiden er strøm i mine usb-stik)

Hvis bruger Luk computer er der stadig strøm i usb porten, du skal også
slukke for pc'eren bag på hvis der er en afbryder, så slukker du for PSU'en
og lidt efter skulle strømmen til usb porten forsvinde.

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 18:16

kimila skrev:

> Hvis bruger Luk computer er der stadig strøm i usb porten, du skal
> også slukke for pc'eren bag på hvis der er en afbryder, så slukker du
> for PSU'en og lidt efter skulle strømmen til usb porten forsvinde.

Ja ja - klart - men det var for at klare det hele automagisk
Hans

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 14-08-06 21:31

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> fint - det er kun dén der styrer strømskinnen (kan nemlig ikke bruge min
> usb-strømskinne, da der hele tiden er strøm i mine usb-stik)

Der er konstant spænding på din computers USB-porte fordi bios'en på
bundkortet er sat op til at understøtte USB-keyboard.

Hvis du bruger et PS/2-keyboard og slår ovennævnte funktion fra fjernes
spændingen på din computers USB-porte når den er slukket.

Mvh
Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 21:41

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> Der er konstant spænding på din computers USB-porte fordi bios'en på
> bundkortet er sat op til at understøtte USB-keyboard.
>
> Hvis du bruger et PS/2-keyboard

Der er desværre ikke PS/2 stik på modellen - kun usb; ellers kunne jeg have
brugt maskinens PS/2 stik til at styre min usb-strømskinne via et PS/2 /
usb-converter-stik, læste jeg lige i dag på nettet
Hans

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 14-08-06 17:54

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Bare selve pc'en uden skærm, højtalere og router bruger over 20W er det
> fint - det er kun dén der styrer strømskinnen (kan nemlig ikke bruge min
> usb-strømskinne, da der hele tiden er strøm i mine usb-stik)

Min nyeste maskine (AMD64 3500+, bundkort m. integreret gfx + 4 diske)
bruger ca 55W i idle med Cool'n'Quiet.

En Mac-Mini bruger omkring 20W, mens de to laptops jeg har målt på
ligger på ca 27W.

Kai

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-06 18:11

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Min nyeste maskine (AMD64 3500+, bundkort m. integreret gfx + 4 diske)
> bruger ca 55W i idle med Cool'n'Quiet.
>
> En Mac-Mini bruger omkring 20W, mens de to laptops jeg har målt på
> ligger på ca 27W.

Fint!

Jeg glemte lige:

Ligger standby-forbruget (et godt stykke) under 20W? (i materialet til min
pc står den bruger ca. 5W)

Spørgsmålet går på om skinnen hér:

http://kortlink.dk/2whg

kan slukke osse.
Hans

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-08-06 21:52

> Fint!
>
> Jeg glemte lige:
>
> Ligger standby-forbruget (et godt stykke) under 20W? (i materialet til min
> pc står den bruger ca. 5W)

Jeg har ikke målt standby strømmen for laptoppene.

Men selv med "slukket" PC kommer jeg over 10W, pga Wake-On-<xxx>
forbrug fra den 5V forsyning som altid er tændt.

For at komme ned på 0W skal power kablet fjernes

Kai

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-06 22:26

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> selv med "slukket" PC kommer jeg over 10W, pga Wake-On-<xxx>
> forbrug fra den 5V forsyning som altid er tændt.
>
> For at komme ned på 0W skal power kablet fjernes

Har bestilt et pci-usbkort, som gerne skulle komme med posten onsdag - så
bliver min usb-strømskinne sluttet til det, og "så kører det bare for" mig!

Har droppet tanken om at slukke pc'en via en strømskinne, hvor
watt-forbruget er udslagsgivende for om den er tændt eller slukket -
indstikskortet koster også kun halvdelen.
Hans