Printer der kan komme på netværk ??
Fra : JAS

Dato : 14-08-06 14:43

Hejsa

Jeg står og skal købe mig en HP printer der kan komme til at køre på mit
netværk her hjemme.
Printeren skal helst ikke fylde for meget.

Hvad kan i anbefale ??

Jan

Fra : JAS

Dato : 14-08-06 14:50

Ups glemte da også lige at sige, at det helst skal være sådan en lille farve
ink-jet printer til lidt fotos og nogle alm. dokumenter der skal printes ud.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-08-06 16:14

JAS skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ups glemte da også lige at sige, at det helst skal være sådan
> en lille farve ink-jet printer til lidt fotos og nogle alm.
> dokumenter der skal printes ud. Jan

Det kan de såmænd alle sammen

Løsnng 1:
Køb en løs printerserver - kan findes til omkring 4-500 kr.

Løsning 2:
Hvis du har en router, så er der i nogle routere indbygget en
printerserver, så en printer kan tilsluttes på den.

Løsning 3:
Printeren tilsluttes den ene PC og "deles" i
netværksindstillingerne - så kan de andre PC'er i netværket bruge
den - det kræver dog så, at den pågældende PC er tændt, når der
skal printes ud.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 14-08-06 17:08

> [...]
> kan de andre PC'er i netværket bruge den - det kræver dog så, at den
> pågældende PC er tændt, når der skal printes ud.

Løsning 4:
Køb en netværksprinter.
HP DeskJet 6940 til en tusse: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=204370
Personligt ville jeg købe en Canon Pixma 5200R til 1300,-:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153508

Flemming Nielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-06 18:43

On Mon, 14 Aug 2006 18:08:26 +0200, "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn>
wrote:

> [...]
>HP DeskJet 6940 til en tusse: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=204370
>Personligt ville jeg købe en Canon Pixma 5200R til 1300,-:

Sidstnævne løsning, dvs printer med indbygget printserver er langt at
foretrække - Den fungerer, hvergang...

De to første løsninger er stærkt tvivlsomme. Mange af de billigere
printere fungerer slet ikke med 'løse' printservere, og resten
fungerer kun halvdårligt - Sandsynligheden for at en tilfældig
kombination af printer og printserver fungerer er nogenlunde den samme
som sandsynligheden for den store gevinst i lotto

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-08-06 18:58

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> tilfældig kombination af printer og printserver fungerer er
> nogenlunde den samme som sandsynligheden for den store gevinst

OK - så burde jeg måske spille lotto

Jeg har ihvertfald være heldig med flere billige HP printere og
billige Canon printere, der alle har fungeret fint med en billig
printserver fra Zitech - også selvom der stod i manualen til den
ene HP, at den ikke kunne bruges over et netværk - den fungerede
også fint.

Nu bruger jeg en Canon Pixma IP4000, der sidder på den ene PC,
der samtidig kører noget server-halløj - og den fungere også fint
fra alle PC'er i netværket.

Men jeg er så åbenbart heldig - så jeg burde nok starte på at
tippe eller spille Lotto

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-06 19:22

On Mon, 14 Aug 2006 19:57:39 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>OK - så burde jeg måske spille lotto

Du må virkelig være en heldig mand...

De helt billige GDI-printere mangler selvstændig intelligens. De kan
kun printe når de er forbundet direkte til en windows maskine. De
fungerer slet ikke på en 'løs' printserver...

Men ellers er problemet at kommunikationen til printerne ikke er
standardiseret. Der bruges proprietære koder som ikke fungerer med
printservere. Og specielt to-vejs komminikation er et problem...

Jeg har i hvert fald kæmpet en sej kamp med mine HP-printere og
diverse løse printservere.

Til sidst skar jeg igennem og købte en printer med indbygget netværk
og printserver. Den har kørt perfekt fra første sekund...

<mlr>

Teori er, når man ved alt, men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer, men ingen ved hvorfor.

Der hvor jeg arbejder er teori og praksis forenet: Intet fungerer, og ingen ved hvorfor