RAM til gammelt bundkort
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-08-06 07:03

Hej

Jeg skal have kastet noget mere ram i en gammel maskine. Bundkortet har
følgende specs:

http://www.masl.dk/bdab271c

Jeg skal bruge mindst 512mb, har ingen brugbare DDR ram i forvejen og vil
ikke ofre mere end 500 spir på det. Det er vel logisk, at jeg helst vil
have DDR ram, men hvor finder jeg disse med hastigheder på bare 266mhz?

Det skal nævnes, at jeg tidligere har spurgt efter hjælp i denne gruppe,
fordi jeg havde forsøgt mig med ovenstående bundkortet samt en eksisterende
512mb DDR 400mhz. Men uden held. Så nu er jeg altså villigt til at købe nyt
i stedet.

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : JK

Dato : 14-08-06 07:57

On Mon, 14 Aug 2006 08:02:37 +0200, Bo Kamp Dudek
<bo@familiendudek.dk> wrote:

> [...]
>512mb DDR 400mhz. Men uden held. Så nu er jeg altså villigt til at købe nyt

Sådan et K7S5A er der ikke så meget hekseri ved. Det burde have virket
med de 512 Mb DDR, som du har forsøgt med.

Måske skulle cmos resettes ?
Ved skift fra sdram til DDR f.eks. skal bundkortets bios jo lave lidt
opsætning. Du skal ialfald ind i bios og save bios.

Hastigheden på de DDR ram er ligegyldig, hvis de bare er hurtigere end
DDR266. Der står i din link at bundkortet tager 1 Gb ram, fordelt på 2
sokler, - det er jo max. modulstørrelse på 512.

Man kunne prøve noget 256 Mb modul, og der kan måske også være noget
med dobbeltsidigt er bedre end enkeltsidigt. Eller måske at bundkortet
bare ikke kunne lide den ramklods (fabrikat), du indsatte.

Du skal naturligvis være sikker på, at bundkortets strømforsyning er
helt frakoblet 220volt ledning, før du roder med ram. Altid !

Så jeg synes ikke, det er en god ide at købe nyt til et K7S5A !
Mindstekravet er pc2100 ram. Find noget skrot !

Eller køb et nyere bundkort, socketA. F.eks. fra www.demoshop.dk

mvh

John

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-06 08:01

Bo Kamp Dudek wrote:

> [...]
> fordi jeg havde forsøgt mig med ovenstående bundkortet samt en
> eksisterende 512mb DDR 400mhz. Men uden held. Så nu er jeg altså villigt

Har du SD eller DDR RAM i den nu? Du kan ikke bruge begge dele samtidigt.
Anyway, så burde du kunne finde noget billig brugt PC2100 RAM i
dk.marked.privat.edb

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-08-06 12:21

Lasse Jensen wrote:

> Har du SD eller DDR RAM i den nu? Du kan ikke bruge begge dele
> samtidigt. Anyway, så burde du kunne finde noget billig brugt PC2100
> RAM i dk.marked.privat.edb

nej i dk.marked.privat.edb.intern

--
MVH.