USB hub, forsygner bundkortets USB porte m~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-06 21:48

Hej

Har købt en USB hub i aldi, den gyslige gemmensigtige med en masse lamper..
de bruger godtnok meget strøm og lyser alt for kraftigt. Så bare det, gør
næsten at jeg vil tilbage med den..

Men men men, der følger en strømforsygning med til hub´en. og den er vel til
hvis man tilslutter enheder der bruger meget strøm. Hubben, virkede dog
selvom strømmen ikke sidder til. Men Problemet er, at det åbenbart er lavet
så tåbeligt, at strømforsygningen til hub´en er direkte parellelforbundet
til 5v´en fra computeren.. Det opdagede jeg lige nu, da min strømskinne ikke
slukkede for tilbehøret!

Er det ike normal praktisk i sådan noget elektronik noget at adskille
forskellige spændingsforsygninger, eller det er man ligeglad med i
elektronok industriet?

Mvh. Bjarke

Fra : ttoet

Dato : 17-08-06 22:57

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Er det ike normal praktisk i sådan noget elektronik noget at adskille
> forskellige spændingsforsygninger, eller det er man ligeglad med i

Hej Bjarke.

Jeg kan godt nok ikke svare dig på dit spørgsmål, men jeg faldt selv i
fælden med den pågældende hub. Den er godt nok GYSELIG! .

Kan du ikke levere den tilbage? Jeg gik ned og afleverede den dagen efter
købet, og fortalte, hvor slem den var. De gav mig pengene tilbage uden
problemer, og sagde, at jeg bestemt ikke var den eneste, der havde fortrudt.
Yderligere fortalte de, at de, da der havde været de førse fem kunder, der
ville have pengene tilbage, selv havde prøvet at sætte den til deres egen
computer i butikken. Deres reaktion var den samme som kundernes. Den ER
altså Gyselig. .

Thoeger