Zolid 7-ports USB-hub fra Aldi
Fra : K

Dato : 08-08-06 18:06

Købte <subj> men til min store irritation har den ikke mindre en 8 kraftige
forskelligtfarvede "disko"-lysdioder monteret der blinker med voldsom
lysstyrke i forskellige "rytmer" så man tror man er til tekno-rave!

Jeg smed selvfølgelig manualen væk, for hvad kan man opsætte på en usb-hub?

Nogen forslag til hvordan jeg slipper for lysshowet? (udover at klippe
dioderne over, sort tape og voodoo etc.)

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 20:55

"K" <joebanana@fake.not> wrote in message
> [...]
>
> Nogen forslag til hvordan jeg slipper for lysshowet? (udover at klippe
> dioderne over, sort tape og voodoo etc.)

Hmm - normalt er en USB-hub ikke udstyret med web-interface eller noget
lign., så uden at have læst manualen, tvivler jeg på at der er noget at gøre
rent software-mæssigt. Så skulle der være en knap i bunden. Jeg ville nok
klippe dioderne :)

mvh
///M

Fra : K

Dato : 09-08-06 16:19

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Så skulle der være en knap i bunden. Jeg ville nok klippe dioderne :)

Selvfølgelig er kassen limet sammen. Har selv haft samme ide, men er også
ræd for, at dioderne f.eks. anvendes som modstande eller sådan noget teknisk
halløj .....

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 16:38

> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er kassen limet sammen. Har selv haft samme ide, men er også
> ræd for, at dioderne f.eks. anvendes som modstande eller sådan noget
> teknisk halløj .....

Ja, det er der måske teoretisk mulighed for, men så kunne du erstatte dem
med en komponent med lign. karakteristik. Det hører vist mere til i en anden
gruppe.

Ellers må du igang med den sorte pensel :)

mvh
///M

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-08-06 22:47

K wrote:

> [...]
>
> Nogen forslag til hvordan jeg slipper for lysshowet? (udover at klippe
> dioderne over, sort tape og voodoo etc.)

Det kan jeg ikke hjælpe dig med, men hvor stabil er den? Har en anden hub
med samme chip og den resetter alle de enheder der er tilsluttet når jeg
sætter en ny til. Havde tænkt på at købe den i Aldi, men hvis den også gør
det så finder jeg en anden.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : K

Dato : 09-08-06 16:16

Den virker fint, men bliver ret varm. "Lysshowet" er dog så ulideligt at jeg
ville vælge en anden model.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-06 07:46

K wrote:

> Den virker fint, men bliver ret varm. "Lysshowet" er dog så ulideligt at
> jeg ville vælge en anden model.

Tjaeh, planen var at skille den ad og bygge den ind i kabinettet. Så er det
jo ligemeget. Men tak.