hvad er ddr 400 ram?
Fra : Michael Juul

Dato : 07-08-06 23:40

hej jeg undrer mig over hvad ddr200 og ddr 400 ram er? er de hurtigere end
pc2100? hvorfor heddder det pc2100 hvor stærkt kører de? og hvor stærkt
kører pc 3200 og pc 4000?

Håber nogen kan hjælpe mig

Fra : Nicolai

Dato : 07-08-06 23:50

"Michael Juul" <juuls2000@hotmail.com> wrote in message

> hej jeg undrer mig over hvad ddr200 og ddr 400 ram er? er de hurtigere end
> pc2100? hvorfor heddder det pc2100 hvor stærkt kører de? og hvor stærkt
> kører pc 3200 og pc 4000?

DDR400 er det samme som PC3200 og angiver at de kører med 400 mhz. Nu ved
jeg ikke hvilke du spørger om er hurtigere end PC2100, men er DDR266 og
kører derfor 266 mhz., altså hurtigere end DDR200 og langsommere end DDR400.
PC4000 er DDR500 og kører med 500 mhz.

Så en ram type hedder PC3200 DDR400 eller PC2100 DDR266 osv.

Alstå kort fortalt, - navne og typer kan/er nemlig mere indviklet end bare
det. . Derudover er der nogle andre faktorer der spiller ind på hvor
hurtig et ram modul er.

> Håber nogen kan hjælpe mig

Nicolai

Fra : Allan F

Dato : 08-08-06 01:30

"Michael Juul" <juuls2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc2100? hvorfor heddder det pc2100 hvor stærkt kører de? og hvor stærkt

DDR200 og DDR400 angiver den fsb-frekvens, som rammen er designet til at
fungere med.
PC2100 og PC3200 er mængden af information, der kan overføres pr. sekund
(megabyte). Hvis du ganger frekvensen med 8, får du mængden af information
der kan overføres hvert sekund.

Eks. DDR400 x 8 = PC3200 eller DDR266 x 8 = PC2100 (ja, jeg ved det er
2128).

PC4000 kører derfor 500 MHz (hvis resten af hardwaren understøtter det).

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-06 10:33

Michael Juul skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> hej jeg undrer mig over hvad ddr200 og ddr 400 ram er? er de
> hurtigere end pc2100?

Du har fået svar fra andre, så jeg vil bare lige bidrage med lidt
mere - bare for at forvirre lidt mere

Tallet angiver som andre en hastighed - men ikke den de
nødvendigvis kører - men den de maksimalt KAN køre.

Hvis du f.x. bruger PC2100 i din PC og sætter en PC3200 sammen
med dem - så vil PC3200 blokken normalt køre samme hastighed som
de øvrige - altså som PC2100.

I den PC, som jeg sidder på lige nu sidder der f.x. et par PC3200
blokke, men de kører kun som PC2700 - men da jeg købte dem var
PC3200 billigere end PC2700.........

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-08-06 11:47

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> skrev i
44d85a42$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Tallet angiver som andre en hastighed - men ikke den de
> nødvendigvis kører - men den de maksimalt KAN køre.

Lidt mere præcist: Den hastighed de er garanteret/beregnet
til at kunne køre ved.

DDR står for Double Data Rate.
Faktisk kører ddr200 kun ved 100 MHz, men da den sender data
to gange (heraf "double") per clock-cyklus, fungerer den som
'almindelig' SD-RAM ville gøre ved 200 MHz, groft sagt.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Michael Juul

Dato : 08-08-06 15:49

tusind tak så er jeg med folkens, jeg har været væk fra marked i lang tid og
har kastet mig ud i at bygge igen da jeg var på toppen var gforce 2
ultimativt:) SEZ

Fra : Bongo

Dato : 08-08-06 15:59

> Håber nogen kan hjælpe mig

Her står det meste omkring RAM. Artiklen er tilfældigt valgt. Hvis du går på
menuen Artikler->RAM kan du læse test af div. RAM klodser. Men de starter
alle med denne RAM teoretiske gennemgang.

http://www.hardwaretest.dk/test_show.asp?id=5860