fladskærm-hjælp
Fra : nana sørensen

Dato : 06-08-06 17:34

Hej gruppe

Jeg starter lige mdd at undskylde, hvis jeg er i en forkert gruppe, men jeg
kunne ikke gennemskue listen særligt godt.
Sagen er den, at jeg er træt af min megastore klods af en skærm og overvejer
derfor at købe en fladskærm. Jeg kan bare ikke helt finde ud af hvor stor
den skal være og hvor det bedst kan betale sig at købe den.
Vi bruger ikke vores computer til ret meget andet end alm. surfing og har
ikke behov for hightech-lir og andet hejs. Vi ser også tv på tv´et, så
behovet er kun fordi den fylder mindre, ikke for bedre billedkvalitet eller
andet.
Den skærm vi har nu måler ca 28x36. Hvad svarer det til i tommer? Vi kan
godt holde ud at gå lidt ned i størrelse.
Kan det betale sig at købe brugt?
Hvad koster en fladskærm brugt/ubrugt?

Mvh. Nana

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-08-06 17:51

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> [...]
>Den skærm vi har nu måler ca 28x36. Hvad svarer det til i tommer? Vi kan
>godt holde ud at gå lidt ned i størrelse.

Køb aldrig brugte skærme...

Du skal sæ¨følig købe en ny standard 17" fladskærm. Den slags fås fra ca
1500 kroner og opefter...

Det ku' jo f.eks være den her:

http://www.prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktID=56634708

Men udvalget er stort....

<mlr>

Fra : nana sørensen

Dato : 06-08-06 18:02

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> Køb aldrig brugte skærme...
>
> Du skal sæ¨følig købe en ny standard 17" fladskærm. Den slags fås fra ca
> [...]

Er brugte skærme virkelig noget gylle? Hvordan kan det være? Er det fordi
der er noget galt med dem, eller fordi de ikke holder længe eller?
Er 15 tommer meget småt? Fandt nemlig et par stykker på nettet billigt, men
de var 15". Findes det virkelig ikke billigere? 1500 er immervæk mange
penge for os.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-08-06 18:22

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Er brugte skærme virkelig noget gylle? Hvordan kan det være? Er det fordi
>der er noget galt med dem, eller fordi de ikke holder længe eller?

Skærme slides med tiden: På de gamle CRT-skærme er det fosfor'en der
brænder ud, så skærmen mister glød, farve og lysstyrke. På fladskærmene
er det lyskilden 'inde bag ved' der mister lysstyrke

>Er 15 tommer meget småt? Fandt nemlig et par stykker på nettet billigt, men
>de var 15". Findes det virkelig ikke billigere? 1500 er immervæk mange
>penge for os.

En 15" fladskærm er udmærket. Der sælges bare ikke ret mange, så derfor
er priserne relativt høje. Ofte højere end en tilsvarende 17"

Men kig dig lidt omkring. Midtdata, www.midtdata.dk, har f.eks et enormt
udvalg hvor den billigste 17" ligger på 1224,- gode danske kroner...

<mlr>

Fra : JE

Dato : 06-08-06 23:27

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:44d62088$0$14002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Er brugte skærme virkelig noget gylle? Hvordan kan det være? Er det fordi der er noget galt med dem, eller fordi de
> ikke holder længe eller?

Nej - det er bare en helt udokumenteret negativ holdning fra vedkommende
som der absolut ingen hold er i. Han bør holde hans specielle holdninger for
sig selv og holde sig til fakta.
En brugt skærm kan være lige så god som en ny, men det vil altid komme
an på en vurdering i det konkrete tilfælde. Der kan jo være mange grunde
til man sælger en skærm og det behøver ikke være pga. nogen fejl ved
skærmen. LCD skærme har generelt ikke nogen problemer hvis de ikke
er født med dem.

Fra : NS

Dato : 09-08-06 22:33

JE skrev:

> [...]
> til man sælger en skærm og det behøver ikke være pga. nogen fejl ved
> skærmen. LCD skærme har generelt ikke nogen problemer hvis de ikke

Jo. Baggrundsbelysningen har en vis levetid og den
er naturligvis reduceret på en brugt skærm. På nye
typer LCD-skærme kan der desuden forekomme en
effekt, hvor et tidligere vist billede bliver ved
med at være der som et spøgelsesbillede.

NS

Fra : Ole Laursen

Dato : 07-08-06 14:26

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> writes:

> Du skal sæ¨følig købe en ny standard 17" fladskærm. Den slags fås fra ca
> 1500 kroner og opefter...

Hvis man nu er i gang med fladskærme, kan man få en 19" for omtrent
samme penge som en 17".

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Ole Laursen

Dato : 07-08-06 14:32

Ole Laursen <olau@cs.aau.dk> writes:

> Hvis man nu er i gang med fladskærme, kan man få en 19" for omtrent
> samme penge som en 17".

Ah, det passer ikke helt, der er faktisk billigere 17":

http://www.kortlink.dk/kortlink.php?id=2w3x

Hvis prisen er det vigtigste, så er den billigste:

Den er sikkert udmærket til formålet.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-08-06 18:30

nana sørensen wrote:
> Hvad koster en fladskærm brugt/ubrugt?
> Mvh. Nana

De kan fåes i mange prisklasser - ligesom alt andet.

Kvickly har jævnligt Acer eller Ino fladskærme i 17" til 1499
kr - og de er fortrinlige til de flestes brug.

Jeg har en 17" Ino derfra og er meget tilfreds.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : gil

Dato : 06-08-06 19:51

http://flatpanels.dk/

--
gil

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 06-08-06 19:52

> [...]

>Den skærm vi har nu måler ca 28x36. Hvad svarer det til i tommer? Vi kan
>godt holde ud at gå lidt ned i størrelse.

Købte en brugt Samsung 15" fladskærm for to år siden, og den har kørt
upåklageligt siden. Så brugt ud da jeg modtog den - småridset - men
billedet står fint.

mvh

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Hagar

Dato : 06-08-06 22:31

> [...]
> Den skærm vi har nu måler ca 28x36. Hvad svarer det til i tommer? Vi kan
> godt holde ud at gå lidt ned i størrelse.

Uden at jeg vil hænges op på noget, så er der en på 19" til under 1400.- her
Jeg kender ikke til mærket, og jeg har ikke hørt omtale om den, så jeg ved
ikke hvad det er, men det er da billigt.

Hagar

Fra : Anders Pedersen

Dato : 07-08-06 10:54

Den 06.08.2006 kl. 18:33:33 skrev nana sørensen <nanatorsk@phobia.dk>:

> Hej gruppe
>
> Jeg starter lige mdd at undskylde, hvis jeg er i en forkert gruppe, men
> jeg
> kunne ikke gennemskue listen særligt godt.
Gruppen til Skærme er
dk.edb.hardware.skaerm

Er målet af skærmen du opgiver det synlige areal er det en 19" crt skærm i
har nu.
Det synlige areal på en 19" er 18"
så det ville passe en 17" fladskærm

--