Skift fra AMD64 3500+ til 4800+ X2?
Fra : Vega

Dato : 05-08-06 10:26

Hej.

Tænkte på der vil være noget at vinde ved at skifte min 3500+ cpu ud med en
4800+ X2.
Har det med nogen gange at skulle køre et program at video encoding i
bagrunde, samtidig med at jeg spiller f.eks. Jeg kan se at X2 cpu'erne er
faldet med ca. 50% i pris.

Resten af systemet ser sådan ud.

Bundkort: MSI Neo4 Platinum
GFX: ATi X850XT
Ram: 2 GB Kingston HyperX PC3200

Mvh. Vega.

Fra : Hans

Dato : 05-08-06 11:44

Vega wrote:
> [...]
> Har det med nogen gange at skulle køre et program at video encoding i
> bagrunde, samtidig med at jeg spiller f.eks. Jeg kan se at X2

Det vil du ikke fortryde et nanosekund, og da slet ikke med de nye priser.

Hans

Fra : Vega

Dato : 05-08-06 11:53

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Det vil du ikke fortryde et nanosekund, og da slet ikke med de nye priser.

Ok Hans.

Så du mener det ikke vil være spild af penge?
Og det vil rykke noget bedre end nu.

Mvh. Vega.

Fra : Hans

Dato : 05-08-06 12:10

Vega wrote:

> Så du mener det ikke vil være spild af penge?
> Og det vil rykke noget bedre end nu.

Absolut. Du vil få en meget mere flydende fornemmelse og et gevaldigt skub
hvis du arbejder med video.

Hans

Fra : Vega

Dato : 05-08-06 15:14

> Absolut. Du vil få en meget mere flydende fornemmelse og et gevaldigt skub
> hvis du arbejder med video.

Så er den bestilt.

Mvh. Vega.

Fra : JE

Dato : 05-08-06 13:16

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse news:44d46441$0$14026$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> kan se at X2 cpu'erne er faldet med ca. 50% i pris.

Jamen tak for du deler dine tanker med os ........

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-08-06 14:49

On Sat, 5 Aug 2006 14:15:51 +0200, JE wrote:

> Jamen tak for du deler dine tanker med os ........

Hensigten med usenet er at kunne stille spørgsmål som andre så kan besvare
og det er lige hvad spørgeren gør i det her tilfælde.

Hvad er det du prøver at give udtryk for?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Ding-Dong

Dato : 06-08-06 16:09

J.K.Arning skrev i en meddelelse
> Hvad er det du prøver at give udtryk for?
Tror bestemt ikke han vil give udtryk for noget. han vil nok nærmere have os
til at drage vores egne konklusioner om hans særdeles konstruktive svar til
personen der startede denne tråd.
Med hygsom hilsen

Dennis

Fra : JE

Dato : 06-08-06 23:35

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse news:18et7xar1v63d$.dlg@arning.org...

> Hensigten med usenet er at kunne stille spørgsmål som andre så kan besvare
> og det er lige hvad spørgeren gør i det her tilfælde.
>
> Hvad er det du prøver at give udtryk for?

Nu har hensigten med Usenet aldrig været at kunne stille spørgsmål men en
del af det. Det var først da hr. og fru Danmark fik internet det blev kutumen.
Da du åbenbart er i den kategori vil jeg gerne have peget ud, hvor du gramatisk
ser et spørgsmålet i indlægget ... jeg ser kun konstateringer, hvilket også er helt
OK og faktisk hele ideen med usenet oprindelig.

Fra : Vega

Dato : 07-08-06 16:58

Hej.

Jeg tænkte på om der vil være noget at vinde ved at skifte min 3500+ cpu ud
med en
4800+ X2?
Har det med nogen gange at skulle køre et program til video encoding i
baggrunden, samtidig med at jeg spiller f.eks. Jeg kan se at X2 cpu'erne er
faldet med ca. 50% i pris.

Resten af systemet ser sådan ud.

Bundkort: MSI Neo4 Platinum
GFX: ATi X850XT
Ram: 2 GB Kingston HyperX PC3200

Sådan kan JE også forstå mit indlæg nu?

Mvh. Vega.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-08-06 13:55

Vega wrote:

> [...]
> Har det med nogen gange at skulle køre et program at video encoding i
> bagrunde, samtidig med at jeg spiller f.eks. Jeg kan se at X2 cpu'erne er

Netop med så meget RAM kan du få noget ud af at lave videokomprimering i
baggrunden med en dualcore processor.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.