Test af Core 2 Duo E6600 mod AMD X2 5000+ ~
Fra : Nicolai

Dato : 05-08-06 09:46

Tja, hvad skal man vælge? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle solide test af
disse og med resultater der kan holdes mod hinanden.

Andre der har fundet noget der kan bruges?

Nicolai

Fra : LazyBoy62

Dato : 05-08-06 10:48

Hej Nicolai.

Jeg søger også info omkring de sidste nye produkter , idet jeg påtænker at
bygge
en hardcore gamer PC.

Jeg har set test der viser Core2 duo E6600 er hurtigere end AMD X2
Lover at vende tilbage når jeg finder link til testen...
Her er lidt at starte med......
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/
http://legionhardware.com/index.php

Grafikkort:
http://www.hardocp.com/

Der står bla. også lidt om de nye Chipset... Nvidea 590SLI....

Min nye Gamer PC for vente lidt endnu, idet der langt fra er noget at vælge
imellem
når vi taler bundkort.

Mit råd: VENT hvis du er efter en hurtig PC
DirectX 10 dukker også op til efteråret !!!! VENT !

Jeg har kontaktet MSI (UK) Og de mener der dukker nye bundkort op sidst på
året..
Som har Socket LGA775 samt chipset 590SLI

Det vil jeg vente på............................................... !!

Mvh.
Lasse

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-06 16:22

"LazyBoy62" <joerlund_@mail.dk> wrote in message
> [...]
> bygge
> en hardcore gamer PC.
>
> Jeg har set test der viser Core2 duo E6600 er hurtigere end AMD X2

Og så er den ikke engang særlig dyr, 2600,- kr. Ej, jeg havde ellers sat mig
for at det skulle være AMD denne gang, men hvis AMD bliver overhalet af
Intel nu, så har jeg nok ikke lyst til at vente på AMD's AM3 system.

> [...]

> Grafikkort:
> http://www.hardocp.com/
>
> Der står bla. også lidt om de nye Chipset... Nvidea 590SLI....

Ja, der er AMD bundkortene hurtigere end Intel, med at få Nvidia 5 chipset.

> [...]
> Som har Socket LGA775 samt chipset 590SLI
>
> Det vil jeg vente på............................................... !!

Jeg kan da ikke vente så lang tid. Og jeg er generelt en tålmodig mand, for
nu har jeg vente så længe, at mit nuværende setup er en P4 2.8 Ghz og GF
6600 GT. Så jeg trænger til opgradering.

> Mvh.
> Lasse

Nå, jeg vil lige læse lidt på linksne.

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-06 21:07

> [...]

> Som har Socket LGA775 samt chipset 590SLI
>
> Det vil jeg vente på............................................... !!

Jeg læser at Asus bundkort med i975X chipset skulle være ret godt, så jeg
tror jeg hopper på sådan et med en E6600 CPU.

Jeg så på anandtech at E6600 performer en del bedre end X2 5000+ og da
testene viser at E6600 OC'er langt bedre, og kun koster 300,- kr mere, så
bliver det den. Men du har ret med det i udvalget af bundkort, og det Asus
koster 1700,-. kr.

Jeg kan ikke vente. Og samtidig er priserne på TFT skærme også droppet ned.
Det bliver et godt computer år.

> Mvh.
> Lasse

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 19:38

Nicolai wrote:

> Jeg læser at Asus bundkort med i975X chipset skulle være ret godt, så jeg
> tror jeg hopper på sådan et med en E6600 CPU.

P5Q DH Boardet er godt, jeg har 3 maskiner kørende med 6600'eren og
P5W'eren... de soilelr fra første færd, og hvis man vil OC'e såer er der
masser af rum til det også.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-08-06 11:02

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote:

>Tja, hvad skal man vælge? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle solide test af
>disse og med resultater der kan holdes mod hinanden.
>
>Andre der har fundet noget der kan bruges?

Hvis man skal tro det seneste Alt om Data (fra den 3. august) er Core 2
Duo den bedste pc-processor der nogensinde er lavet...

Selv den mindste E6300 til 1500 kroner banker de hidtid hurtigste
CPU'er...

<mlr>

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-06 16:11

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> Selv den mindste E6300 til 1500 kroner banker de hidtid hurtigste
> CPU'er...

Ja, jeg så også den test hardware-test havde på X6800, men jeg synes at hele
artiklen smagte af at de generelt favoriserede Intel og jeg ville gerne have
noget info som være mere kritisk og neutralt.

Men nu læser jeg lige nogle af de link som Lazyboy har smidt til mig.

> <mlr>

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 16:51

Læs anmeldelsen på Toms Hardware.

Core 2 Duo slår alt og temmeligt overbevisende. Der er ingen alternativer
som det ser ud nu.
Men AMD overvejer nogle temmelige voldsomme prissænkninger i kølvandet på
Core 2.

/Martin

Fra : Jakob Harder

Dato : 06-08-06 08:38

"Martin Nielsen [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> wrote in message

> [...]
> som det ser ud nu.
> Men AMD overvejer nogle temmelige voldsomme prissænkninger i kølvandet på

Overvejer? Jeg synes nu de 50% prisfald der har været de seneste 10 dage er
rimelig voldsomme. Jeg tror ikke de bliver sat voldsomt yderligere ned nu.
VH
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 19:39

Nicolai wrote:
> [...]
> artiklen smagte af at de generelt favoriserede Intel og jeg ville gerne have
> noget info som være mere kritisk og neutralt.

Jeg er gået fra en X2 4800+ til en Conroe 6600, conroe'en er mærkbart
hurtigere 'til alt'

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Hans

Dato : 06-08-06 21:15

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Jeg er gået fra en X2 4800+ til en Conroe 6600, conroe'en er mærkbart
> hurtigere 'til alt'

Hvordan er den at køle og har du kigget på strømforbruget?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 17:48

Hans wrote:

> Hvordan er den at køle og har du kigget på strømforbruget?

næh, har ikke nogen power angel el. lign. så kan ikke måle strømforbrug.

Den er let nok at køle. Miné'n holder den på ca. 50C ved 2 x full burn.
(bemærk at jeg bor på 3. sal hvor stue temperatur er en _noget_ anden
end nede i myrehøjde)

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-06 21:01

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> Selv den mindste E6300 til 1500 kroner banker de hidtid hurtigste
> CPU'er...

Hvilken CPU betragter de som den hidtil hurtigste?

Det lyder i mine ører som om jeg skal satse på E6600 i stedet for X2 5000+,
hvor E6600 kun koster 3-400,- kr mere. Nogle der vil stemme i det kor?

> <mlr>

Nicolai

Fra : Thorbjøen Spurré Jen~

Dato : 06-08-06 17:30

Nicolai skrev:
> [...]
> hvor E6600 kun koster 3-400,- kr mere. Nogle der vil stemme i det kor?

Jep jeg har bestilt ved SHG.dk men de han desværre først lever core 2
duro den 31 også selv om de skriver den 17 på siden. Men
forventningens glæde....

Thorbjørn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-08-06 17:45

Thorbjøen Spurré Jensen <spurre@image.dk> wrote:

>Jep jeg har bestilt ved SHG.dk men de han desværre først lever core 2
>duro den 31 også selv om de skriver den 17 på siden. Men
>forventningens glæde....

Både www.prcdata.dk og www.midtdata.dk har da E6600 på lager....

<mlr>

Fra : Nicolai

Dato : 07-08-06 19:42

> Både www.prcdata.dk og www.midtdata.dk har da E6600 på lager....

Tja, der står kun lev. dato den 17. hos shg ud for box versionen og den har
de 2 her heller ikke, måske er det den han vil have.

> <mlr>

Nicolai