Kan ikke se HD ved Systeminstallation
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 08:03

Jeg har en Server der har kørt Win2000 Server. Den var installeret med 2x 80
gb diske og den ene med systemet på stod af.

Nu vil jeg så installere XP Home på den anden disk.

Men under diskformateringen i installationsprogrammet blev computeren ved et
uheld afbrudt med strømmen.
Og nu kan maskinen ikke se nogen HD når jeg starter op på system-cd'en!

Men tager jeg disken ud og stopper den i min egen maskine kan jeg sagtens se
den.
Jeg har så formateret den i min egen maskine med 2 partitioner.
Men når jeg stopper den tilbage i den anden maskine kan den stadig ikke se
den. Heller ikke i BIOS!

Hvad kan der være sket?

/Martin

Fra : Ulrik

Dato : 09-08-06 18:21

"Martin Nielsen [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har så formateret den i min egen maskine med 2 partitioner.
> Men når jeg stopper den tilbage i den anden maskine kan den stadig ikke se

Tror der skete en fejl i Bundkortet da strømme gik, så du skal nok have et
nyt bundkort, eller måske heller nogle Controlere til din harddiske
(Sata/Pata/Ata)

Du ved ihvert fald at det ikke er harddisken der er noget galt med, og efter
som det var begge der røg på samme tid kunne det godt være fejlen, altså
hvis du ikke installerede på begge to på samme tid

(hvis det er sata er det ikke den ikke det med master/slave)

Quote fra - Re: det ene drev er total forsvundet.
/Quote:

Hej

Jumperen skal side på det ene drev som Master og på det andet drev som
Slave, med hensyn til dit drev forsvandt, kan det være to ting.
1 kabelet hvis du har været inde og rode i computeren og kommet til at
skubbe til det.
2 Din controller på bundkort er gået.

det er 2 ting som jeg lige kan se, men der kan være mange flere ting.

Hilsen
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 21:31

"Ulrik" <uls@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tror der skete en fejl i Bundkortet da strømme gik, så du skal nok have et
> nyt bundkort, eller måske heller nogle Controlere til din harddiske

Jeg har CD-drev sat på IDE kæder og de virker fint. Jeg har prøvet dem på
både IDE1 og 2 - ingen problem.

Men det er måske ikke Controllerne til IDE-kæderne du mener?

/Martin