Det ene drev er totalt forsvundet....
Fra : Nielsen

Dato : 05-08-06 07:04

Hej

Jeg havde indtil i går 2 velgfungerende cd-drev, hvor det ene er et cd-rw
drev, medens det andet blot er et cd-rom drev. Pludselig forsvandt ikonet
for det ene drev og inde i bios var det heller ikke at finde. Jeg var
stensikker på, at det var drevet den var gal med, så jeg tog det ud og
installerede et andet drev, som jeg med sikkerhed vidste var i orden... men
ak! samme problem, det blev ikke genkendt overhovedet, hverken under
Enhedshåndtering eller i bios... tja, det lyser ikke engang når jeg starter
pc'en op (jo det gjorde det efter jeg havde haft pc'en totalt slukket og
afkoblet strøm i 10 minutter).. der lyste det da jeg startede det op og der
kom også et ikon vedr. "ny hardware", men da jeg klikkede på dette forsvandt
det bare, så pc'en må i en eller andet omfang have registreret der var
"noget" på pc'en, men nu er det væk igen.

Slave skulle være placeret korrekt (og det har jo også altid fungeret) ...
der er 3 ledninger sluttet til det øverste drev (lyd+det "lange" stik+strøm)
og det kan både åbne og lukke. Eftersom jeg har samme problem på begge drev,
og jeg med sikkerhed ved, at det andet drev jeg installerede virker, er jeg
godt nok kommet i tvivl om, hvad det kan være. Har også tænkt på drivere,
men det skulle også være i orden ... det har jo fungeret indtil i går
eftermiddags. Nogle der har et forslag?

Med venlig hilsen og god weekend

Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 05-08-06 07:12

Ps! Glemte at skrive mht. slave...
På det første drev har jeg sat jumperen som Master og på det drev der ikke
fungerer som slave (i midten) ... kan dette forårsage ustabilitet. En ven
fortalte nemlig, at jumperen på begge drev burde sidde ens? ..., men det
forstår jeg dog heller ikke helt.

/nielsen

Fra : Lars Grau

Dato : 05-08-06 07:21

Hej

Jumperen skal side på det ene drev som Master og på det andet drev som
Slave, med hensyn til dit drev forsvandt, kan det være to ting.
1 kabelet hvis du har været inde og rode i computeren og kommet til at
skubbe til det.
2 Din controller på bundkort er gået.

det er 2 ting som jeg lige kan se, men der kan være mange flere ting.

Hilsen
Lars