Nyt indmad - passer det sammen?
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 31-07-06 19:51

Hej gruppe

Jeg har i min visdom fundet følgende stumper til min fader, der skal have
nyt indmad.

Efter min bedste overbevisning, skulle det hele passe sammen, men hvis nogen
har mod på lige at kontrollere det, ville jeg sætte stor pris på det.

Og skulle nogen have forslag til ændringer er jeg også lydhør.

Bundkort:

ASUS M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series

CPU:

Athlon 64 X2 4600+ 2.4 GHz

CPU køler:

Cooler Master Susurro

RAM:

Kingston ValueRAM 2 x 1024 MB

Grafikkort:

AOpen Aeolus 7600GT-D

Strømforsyning:

NorthQ 4775-500S Ultra Silent PSU

Jesper Lauridsen

Fra : Henning

Dato : 31-07-06 20:17

On Mon, 31 Jul 2006 20:50:49 +0200, "Jesper Lauridsen"
<honkyhonk@lynhurtig.dk> wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg har i min visdom fundet følgende stumper til min fader, der skal have
>nyt indmad.

Hvad er hans behov? Det vigtigste er at lytte til hans behov og ønsker
frem for at spille troldmand på hans vegne! Når det hele er samlet og
ikke spiller er det din skyld - lige meget hvor god mening tingene er
lavet i.
Køb ham i stedet en færdig maskine, hvor der både følger software og
support med, så er du ude over dert problem.
En gasnke almindelig "far-pc" til email, internet og office kunne være
denne
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/dimen_3100?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
til 4.000,-.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 31-07-06 20:22

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> [...]
> support med, så er du ude over dert problem.
> En gasnke almindelig "far-pc" til email, internet og office kunne være

Hans behov er en rimelig kraftig maskine - han nøjes ikke med email,
internet og office - han benytter hans PC til video redigering og andre
"tunge" opgaver.

Så jeg tror ikke ovenstående Dell PC lige er sagen - men ellers tak for
tilbuddet - og undskyld du ikke tjente noget på det :)

Fra : Henning

Dato : 31-07-06 20:37

>Så jeg tror ikke ovenstående Dell PC lige er sagen - men ellers tak for
>tilbuddet - og undskyld du ikke tjente noget på det :)

Tjente noget? Jeg er ikke med?

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 31-07-06 20:55

> Tjente noget? Jeg er ikke med?

Linket mindede lidt om et såkaldt referal link, hvor den der henviser til et
salg (i dette tilfælde dig) tjener en vis procent-del af salgsprisen.
Hvis dette ikke er tilfældet beklager jeg.

Fra : Henning

Dato : 31-07-06 21:10

On Mon, 31 Jul 2006 21:54:34 +0200, "Jesper Lauridsen"
> [...]

>salg (i dette tilfælde dig) tjener en vis procent-del af salgsprisen.
>Hvis dette ikke er tilfældet beklager jeg.

Det er såmænd bare et dybt link til en Dell-maskine, ikke noget som
helst andet
Jeg mener stadig, at du skal bære obs på maskinen ikke er til dig
selv. Min anbefaling er derfor (igen) at du bør købe en færdigsamlet
maskine med software og support, så du ikke ødelægger familiehyggen
fordi stumperne ikke spiller sammen. Som minimum bør du nøjes med at
købe ind eet sted, såfremt der måtte opstå fejl på et eller andet
tidspunkt.
P.S. For 10K får du denne i stedet, også hos Dell. Incl. 19"
fladskærm, 4G ram og kraftigt grafikkort. Du mangler software i dit
budget, eller regner du med at "genbruge"?
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desktops_Q2_W12_dimen_9150_d07917?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Fra : Lars Remmen

Dato : 31-07-06 21:35

Henning skrev:

> [...]
> fladskærm, 4G ram og kraftigt grafikkort. Du mangler software i dit
> budget, eller regner du med at "genbruge"?

Kraftigt grafikkort er nok så meget sagt om et 7300LE med delt ram.

Mit problem med Dell er, at det er så forbandet svært at finde en
konfiguration jeg kunne finde på at købe. Hvis nu de gav frit valg på
alle hylder med at sammensætte processorer (hvorfor påstår de i øvrigt
at en almindelig D940 ikke er kompatibel med XP MCE?), grafikkort osv.
var det (måske) noget andet.

Men jeg har da anbefalet billige modeller til kolleger som bare skulle
have noget til internet, mail og tekstbehandling.

Lars

Fra : Jens G

Dato : 01-08-06 08:11

On Mon, 31 Jul 2006 22:10:20 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>P.S. For 10K får du denne i stedet, også hos Dell. Incl. 19"
>fladskærm, 4G ram og kraftigt grafikkort.

Men hvis man vil have AMD, er Dell vel en dårlig løsning?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-06 17:48

"Jesper Lauridsen" <honkyhonk@lynhurtig.dk> wrote in message

> Bundkort:
>
> ASUS M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series

Har du tænkt dig at der skulle være 2 Gfx kort i? Jeg synes der er mange der
gerne vil have SLI, uden at de bruger det. Og nu hvor de begynder at lave
kortene med Dual GPU, så tror jeg at SLI snart er en død sild.

> CPU:
>
> Athlon 64 X2 4600+ 2.4 GHz

Så er der kun 4-500 kroner op til en X2 5000+. Shg.dk forventer den hjemme
den 4. august.

> --
>
> Mvh
>
> Jesper Lauridsen