amd 4800+ ... hvor varm ???
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-07-06 20:42

hvor varm kan en amd 4800+ tåle at blive ?
sidder i et asus a8n-sli32 ... probe siger den er for varm og kommer med en
alarm ved 60 grader

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Hans

Dato : 30-07-06 21:35

Johnny B [2000] wrote:
> hvor varm kan en amd 4800+ tåle at blive ?
> sidder i et asus a8n-sli32 ... probe siger den er for varm og kommer
> med en alarm ved 60 grader

Tcase er opgivet til 65 grader, så det må siges at du er tæt på.

Hvad gør du dog ved den siden den skal have det så varmt?

Hans

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-07-06 22:17

jeg gør intet ... ved heller ikke hvorfor den bliver så hed

HL2 episode one måske ... får den op at ringe

Fra : Taba

Dato : 30-07-06 22:56

> jeg gør intet ... ved heller ikke hvorfor den bliver så hed
>
> HL2 episode one måske ... får den op at ringe

Du kunne forsøge at afmontere køleren og se om der er brugt meget lidt
kølepasta eller om der er brugt meget kølepasta; begge dele vil nedsætte
varmeoverførslen fra CPU'en til køleren (førstnævnte situation er mere
"alvorlig" end sidstnævnte).
Hvis der ikke er problemer med kølepastaen så prøv at remontere CPU'en og se
om det har hjulpet at ahve den af (kan være den ikke sad ordentligt første
gang).
Til sidst kan du se om der er kommet en ny BIOS til dit bundkort. Det kan
være at temperaturaflæsningen er blevet forbedret/ændret ifht. den BIOS du
har nu.

/Taba

Fra : Hans

Dato : 30-07-06 23:14

Johnny B [2000] wrote:
> jeg gør intet ... ved heller ikke hvorfor den bliver så hed
>
> HL2 episode one måske ... får den op at ringe

Såvidt jeg husker har du kørt med samme setup i et godt stykke tid, så måske
er det en god idé at kontrollere kølere og eventuelle filtre for støv. Det
er især et problem hvis din cpukøler er typen som blæser ned mod bundkortet.

Hans

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 31-07-06 16:30

system er 2-3 mdr. gammelt
- med std. køleren

har en ide om det måske er mit 7950 grafikkort, men der er flow i kabi

men jeg kigger lige en xtra gang

indtil videre tak

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-07-06 21:31

Johnny B [2000] wrote:
> hvor varm kan en amd 4800+ tåle at blive ?
> sidder i et asus a8n-sli32 ... probe siger den er for varm og kommer med en
> alarm ved 60 grader

Det lyder nu også lidt hedt, specielt hvis den ikke er overclocket
eller står for højt i vcore.

Den burde nu nok kunne tåle det, min egen X2 3800+ kører ofte over
60C (OC til 2.3GHz, 1.45v vcore).

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.