forskel på raid 0 og raid 1
Fra : carsten h larsen

Dato : 29-07-06 09:36

hvad er forskellen på de to

Fra : Jens G

Dato : 29-07-06 09:43

On Sat, 29 Jul 2006 10:35:36 +0200, "carsten h larsen"
<c-h-l@oncable.dk> wrote:

>hvad er forskellen på de to

Som jeg husker det, så bruger RAID 0 i diskene parallelt med data
fordelt på begge, således at f.eks. to 100GB diske kommer til at se ud
som en 200GB. Både læse- og skrivehastigheder bliver hurtigere end med
en enkelt disk. Hvis den ene disk crasher mistes alle data.

RAID 1 bruger også diskene parallelt, men med samme data på begge,
således at to 100GB diske kommer til at se ud som en 100GB. Kun
læsehastigheden bliver hurtigere end ved en disk. Crasher den ene disk
er data stadig intakte på den anden.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : carsten h larsen

Dato : 29-07-06 09:50

tak for hurtigt svar

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 29-07-06 15:34

On Sat, 29 Jul 2006 10:35:36 +0200, carsten h larsen wrote:

> hvad er forskellen på de to
http://www.acnc.com/04_01_00.html

Tomas