Skifte IP på HP Laserjet 4050 og 2100TN
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-06 16:45

Hej,

Jeg har en HP Laserjet 4050 og 2100TN stående, som mildest talt
ikke er udstyret med særlig mange knapper. 2100TN har ikke engang
et display og menupunkter. Det har 4050, men det er endnu ikke
lykkedes mig at finde en mulighed for at vælge en fast IP-adresse
til de to printere. De kører DHCP og det irriterer mig, da det
nogle gange sker, at de skifter adresse med det resultat, at de
ikke kan findes på netværket af et par Windows-maskiner.

Er der nogen der ved, om man overhovedet kan skifte IP på de to
printermodeller?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Johnn Nekman

Dato : 28-07-06 18:02

On Fri, 28 Jul 2006 17:45:18 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej,
>
>Jeg har en HP Laserjet 4050 og 2100TN stående, som mildest talt

>Er der nogen der ved, om man overhovedet kan skifte IP på de to
>printermodeller?
Min foretrukne metode er at låse ipadressen via DHCP serveren, hvis
det er muligt at sætte den op til det.

Alternativt har du prøvet om der er et webfjæs på dem?
http://ip.ad.res.se

Ellers:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=dk&taskId=115&prodSeriesId=25475&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25475&objectID=bpj05217#N10293
Johnn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-06 20:40

Johnn Nekman skrev:

> Min foretrukne metode er at låse ipadressen via DHCP serveren,
> hvis det er muligt at sætte den op til det.

Det er jeg ikke lige klar over, om der er.

> Alternativt har du prøvet om der er et webfjæs på dem?
> http://ip.ad.res.se

Det er der s**! Nu er de begge sat til manuel og en fast IP.
Smart nok og tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Esben

Dato : 28-07-06 18:54

> [...]
> ikke kan findes på netværket af et par Windows-maskiner.
>
> Er der nogen der ved, om man overhovedet kan skifte IP på de to

Det kan man - prøv at tilgå printerne via webinterfacet.

--
Esben