Uoriginalt blæk til Canon PIXMA iP 4200
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 11:12

Jeg har lige købt uoriginalt blæk og der er en udførlig brugsanvisning på
hvordan jeg flytter chippen over. Men de skriver at printeren ikke kan holde
øje med blækstanden! Er dette rigtigt, og er der ingen uorginale patroner
der kan det?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Nick

Dato : 28-07-06 11:22

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan jeg flytter chippen over. Men de skriver at printeren ikke kan
> holde øje med blækstanden! Er dette rigtigt, og er der ingen uorginale

Det er rigtigt og det er bare ærgerligt. Der er ingen andre patroner der kan
det trick.
Du skal selv holde øje, og det er vigtigt at du skifter patroner inden de er
helt tomme, for ellers brænder dit printerhovede af.

Du KUNNE jo også bare ha' købt en IP4000 som ikke brænder af og bruger
patroner til 9,50 stykket og så'en...

/Nick

Fra : Fynbo

Dato : 28-07-06 11:32

"Nick" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Du KUNNE jo også bare ha' købt en IP4000 som ikke brænder af og bruger
> patroner til 9,50 stykket og så'en...
>
> /Nick

De er bare gået ud af produktion , så de kan ikke fåes mere.. Desværre..

Nåede heldigvis at få en IP4000 mens tid var..

Fynbo

Fra : Nick

Dato : 28-07-06 12:02

"Fynbo" skrev i en meddelelse...
> De er bare gået ud af produktion , så de kan ikke fåes mere.. Desværre..
> Nåede heldigvis at få en IP4000 mens tid var..

Det er derfor de har en højere brugtpris end nyprisen!

Jeg købte min brugt for 1600,- og er mega-glad for den!

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 11:53

> [...]
> Du skal selv holde øje, og det er vigtigt at du skifter patroner inden de
> er helt tomme, for ellers brænder dit printerhovede af.

Hvorfor skal chippen så med over? Kan printeren se at det er en allerede
brugt chip?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-06 12:24

Trekroner skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvorfor skal chippen så med over? Kan printeren se at det er
> en allerede brugt chip?

Fordi chippen ikke må kopieres - og derfor kan/må man ikke lave
uoriginale patroner med chip - derfor skal chippen fra den
originale patron flyttes over på den uoriginale.

Jan (der er glad for sin IP4000 så man slipper for det bøvl - og
får åatronerne til den halve pris )

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Leif

Dato : 28-07-06 12:46

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Måske her findes løsningen for fremtiden:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=016&item=260013315120&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

/Leif

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-06 12:58

Leif skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Måske her findes løsningen for fremtiden:
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=016&item=260013315120&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
> /Leif

Nej - løst blæk er for besværligt i forhold til, hvad uoriginale
patroner kan købes til - under 9 kr til IP4000.

Ellers kunne man kigge på denne:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26947356

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 13:50

> Ellers kunne man kigge på denne:
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26947356

Den ser spændende ud. Nogen der har prøvet den?

--
Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-06 15:15

> Den ser spændende ud. Nogen der har prøvet den?

Ikke endnu - jeg har købt 100 patroner til min IP4000 for 880
kr - så jeg skal lige have brugt dem først

Men hvis min IP4000 stadig lever, når de er brugt op - og den
stadig kan fåes til den tid, så vil jeg da ikke udelukke, at jeg
prøver

Til IP4000 er sættet lidt dyrere end tilsvarende mængde
uoriginale patroner - men når først "start-sættet" er brugt op,
så skal der bare ny blæk i - og så må det blive billigere
derefter ?

Til IP4200/5200 må man spare penge med det samme, da sættet er
billigere end tilsvarende antal uoriginale patroner.

Men på den anden side er jeg rigtig godt tilfreds med de
uoriginale patroner fra DVD-Seller på Qxl, som jeg bruger nu - så
dem bliver jeg nok ved med at bruge, så længe min IP4000 lever.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Leif

Dato : 30-07-06 10:35

> [...]
>
> Nej - løst blæk er for besværligt i forhold til, hvad uoriginale
> patroner kan købes til - under 9 kr til IP4000.

Der er her tale om 4200/5200 MP800 serien og jeg har ikke set andre type
uorg. patroner end hvor chippen skal flyttes.

> Ellers kunne man kigge på denne:
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26947356

Det ser rigtig godt og nemt ud, men hvordan mon slangerne føres ud gennem
printeren?

/Leif

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-06 13:28

Jan Vestergaard skrev:

>http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26947356

Jeg har lige købt sådan en, når den er blevet leveret og jeg har prøvet
den med min ip4200 vil jeg prøve om jeg kan skrive en anmeldelse af
produktet.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 19:04

> Jeg har lige købt sådan en, når den er blevet leveret og jeg har prøvet
> den med min ip4200 vil jeg prøve om jeg kan skrive en anmeldelse af
> produktet.

Jeg har også bestilt en. Hvis vi får problemer må vi jo lige snakke sammen.

For mig at se er der ikke ret meget plads mellem patronerne og det plastic
der sidder lige over. Men nu ser vi.....

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-06 11:08

Trekroner skrev:

>Hvis vi får problemer må vi jo lige snakke sammen.

Uha, jeg er nået langt ud over det niveau, og har givet sættet en plads
ca. 40 m fra printeren, med adskillige døre imellem.

eller sagt på en anden måde, jeg har opgivet det.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 19:18

> eller sagt på en anden måde, jeg har opgivet det.

Hvorfor?

Fra : Jakob

Dato : 28-07-06 14:37

In article <44c9f3e6$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...

> Fordi chippen ikke må kopieres - og derfor kan/må man ikke lave
> uoriginale patroner med chip - derfor skal chippen fra den
> originale patron flyttes over på den uoriginale.

Ja det er noget svineri og det gør canon MEGET mindre interessant i mine
øjne.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-07-06 15:05

Jakob skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ja det er noget svineri og det gør canon MEGET mindre
> interessant i mine øjne.

Ifølge rygter skulle der være gang i udviklingen af en alternativ
chip - men jeg ved ikke, hvor langt de er nået ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard