Varm CPU
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 21:18

Har fået en P4 3.4 Ghz cpu og bundkort (DFI 865 PE-T) som bliver alt for
varm (ca. 80 grader)
Jeg fik en Zalman køler med som virker meget stor i forhold til hvad jeg
ellers kender.

Problemet er at den lukker ned efter ½ times brug.

Kan der være noget galt ?
Hvad skal jeg have fat i for at få kølet den ned ?

Mvh. Allan

Fra : Fynbo

Dato : 27-07-06 21:32

"Allan M" <allanatallanmdotdkfjernogså> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemet er at den lukker ned efter ½ times brug.
>
> Kan der være noget galt ?
> Hvad skal jeg have fat i for at få kølet den ned ?

Hvis det ikke er støv i køleprofilen, skal du nok ha pillet køleprofilen af
og se om der er
for meget eller ingen kølepasta mellem profilen og processoren.
Det kan også være profilen ikke når HELT ned på processoren, så der ikke
er ordenlig kontakt mellem profil og processor..

Fynbo

Fra : Jesper

Dato : 27-07-06 22:12

On Thu, 27 Jul 2006 22:31:34 +0200, Fynbo wrote:

> [...]
> Det kan også være profilen ikke når HELT ned på processoren, så der ikke
> er ordenlig kontakt mellem profil og processor..

Jeg kan suplere med at råde dig til at mærke på køleprofilen efter en
ti minutters tid. Hvis den er kold samtidig med at CPU'en er ved at dø
af varme, så er der - som Fynbo siger - dårlig kontakt mellem CPU og
profil.

Er profilen derimod også meget varm, så ligger problemet i køling af
profilen selv, dvs. blæseren.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-07-06 22:43

"Allan M" <allanatallanmdotdkfjernogså> crashed Echelon writing

> Kan der være noget galt ?
> Hvad skal jeg have fat i for at få kølet den ned ?

Brugte du eller dem som nu har samlet kølepasta mellem cpu og køler?

Hvad står for luftgennemstrømning i dit kabinet, betydende er der blæser
indblæsning og udblæsning?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 12:43

> Brugte du eller dem som nu har samlet kølepasta mellem cpu og køler?

Fik den samlet og sat den i samlet - inden den blev taget ud af den
tidligere maskine var der ikke problemer.
> Hvad står for luftgennemstrømning i dit kabinet, betydende er der blæser
> indblæsning og udblæsning?

Jeg har kun den blæser som sidder i strømforsyningen.

Mvh. Allan