Ny spillepc
Fra : Søren

Dato : 26-07-06 19:15

Hej gruppe.

Min nevø på 15 vil gerne have en ny spillecomputer. Hvad skal jeg anbefale
ham??

Søren

Fra : Henning

Dato : 26-07-06 19:44

On Wed, 26 Jul 2006 20:15:25 +0200, "Søren" <sofuss@hotmail.com>
wrote:

>Hej gruppe.
>
>Min nevø på 15 vil gerne have en ny spillecomputer. Hvad skal jeg anbefale
>ham??

En playstation eller måske en X-box?

Du må lige fortælle lidt mere om krav og, ikke mindst, budget!
Ellers er der jo denne
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_700?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Fra : Hans

Dato : 26-07-06 20:27

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Min nevø på 15 vil gerne have en ny spillecomputer. Hvad skal jeg anbefale
> ham??
>
> Søren

Hvorfor spørger han dig?

Fra : Søren

Dato : 26-07-06 21:24

> Hvorfor spørger han dig?

Måske for at få lidt hjælp??

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-07-06 23:29

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:44c7cf83$0$3471$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Måske for at få lidt hjælp??

Som tidligere skrevet kommer det jo fuldstændig an på kravene til den
og ikke mindst buget.
Alle PC-er kan jo spille Nogen rigtig godt og andre mindre godt, men
måske fint nok til nogen.

Generelt : Køb en AMD64 efter pengepung (3500+) ?
og så måske en Nforce4 bundkort.
Budget grafik er vel stadig GF6600 GT ?
1 GB ram
2-300 GB Sata disk.
Lyd er ganske udemærket med onboard med mindre man
driver et lydlaboratorium.

Fra : Lars Remmen

Dato : 27-07-06 13:21

Søren skrev:
> Hej gruppe.
>
> Min nevø på 15 vil gerne have en ny spillecomputer. Hvad skal jeg anbefale
> ham??
>
> Søren

En Core 2 Duo 1,86 ghz med et GT 7600 grafikkort, 1gb ram, 200gb
harddisk, kabinet med 450w PSU, DVD-brænder samt Asus bundort og 1 gb
DDR2 ram kan gøres for lige godt 7000,- (når Core 2 Duo kommer på lager).

En AMD 64X2 4600+ med tilsvarende hardware kan gøres for lige godt 6200,-

Skift processoren til en AMD 64X2 3800+ og grafikkort til et 7900GT og
prisen er knap 6400,-

Core 2 Duo modellen med et 7900GT grafikkort og han er oppe på knap 8000,-

Men hvad har han af penge?

Lars

Fra : Henning

Dato : 27-07-06 15:37

On Thu, 27 Jul 2006 14:21:28 +0200, Lars Remmen <news@remmen.org>
wrote:

> [...]
>prisen er knap 6400,-
>
>Core 2 Duo modellen med et 7900GT grafikkort og han er oppe på knap 8000,-

Så kommer alt det løse ude omkring - kabinet, drev, tastatur, skærm og
ikke mindst software. Så er du langt over 10.000,- og det kan bedre
betale sig at købe færdigsamlet. Tænk også på hvem der skal yde
support når alt dette løse samles, og måske giver periodisk blå
skærm...

Fra : Lars Remmen

Dato : 27-07-06 17:03

Henning skrev:

> [...]
> betale sig at købe færdigsamlet. Tænk også på hvem der skal yde
> support når alt dette løse samles, og måske giver periodisk blå

Ehm... *Hvis* du havde *læst* hvad jeg skrev ville du vide at der både
er kabinet og drev med i prisen. Og det oprindelige indlæg er om en ny
spillecomputer - det kan jo være at skærm, OS, tastatur kan genbruges.

Lars

Fra : Lars Remmen

Dato : 27-07-06 17:28

Henning skrev:

> [...]
> betale sig at købe færdigsamlet. Tænk også på hvem der skal yde
> support når alt dette løse samles, og måske giver periodisk blå

For sjov gik jeg ind hos Dell og sammensatte en maskine til spil

Pentium D 930, 2 gb DDR2, 250 gb SataII, GeForce 7900GS, Win XP Pro
minimum support, 19" skærm m.m. Pris knap 14.500,-

På en anden PC hjemmeside fås en Pentium D 930, 2 gb DDR2, 250 gb
SataII, Win XP MCE, GeForce 7900GT 19" skærm m.m. Pris godt 11.000,-
incl montering.

Altså næsten kr. 3500,- mindre for et system med bedre grafikkort,
Operativsystem med flere muligheder men uden MS Works.

Men Dell har da ind i mellem nogle tilbud som kan gøre dem
konkurrencedygtige.

Lars

Fra : o.j.eckblad@gmail.co~

Dato : 27-07-06 20:19

Hej Lars.

Den dér anden PC hjemmeside du nævner - vil du afsløre hvilken.?
Tak.

Ole

Fra : Lars Remmen

Dato : 27-07-06 20:39

o.j.eckblad@gmail.com skrev:
> Hej Lars.
>
> Den dér anden PC hjemmeside du nævner - vil du afsløre hvilken.?
> Tak.
>
> Ole

Ja da. Shg.dk

Lars