Backup af hele systemet
Fra : Martin Jensen

Dato : 26-07-06 07:08

Hej grupper!

Jeg har et spøgsmål. Jeg er ofte nød til at formatere min computer da jeg
laver en del meget processorkrævende lydproduktioner (da jeg ofte får
installeret en masse unødvendigt software optsår dette problem)
Hver gang jeg skal formaterer min computer er det dog meget langtrukkent at
starte den op igen, da jeg skal installere en masse lydproduktionsplugins.
Derfor tænker jeg om jeg kan lave en backup af hele harddisken og
styresystemet (imens den er helt ren og kun installeret med
lydproduktionspluginene), så at jeg bare kan nøjes med at overfører den
harddiskbackupfil jeg har lavet (når jeg har formateret), og dermed udgå den
megen installation.
Jeg har mulighed for at gemme på eksterne harddisk, dvd og opdele
computerens harddisk i 2 partitioner? Hvad er mine muligheder...eller har
jeg nogle muligheder?

VH
Martin

Fra : JSH [9800]

Dato : 26-07-06 07:18

Hej
Ja, brug Acronis True Image
http://www.acronis.com/promo/ATI/true-image-010.html?source=google&ad=ati&s_scid=acronis%20true%20image|580736117&gclid=CLrX1q3groYCFSd6QgodHz6RUg

Programmet har flere gange været med gratis på cd-er i danske datablade.

Det er godt, nemt og hurtigt

Fra : Claus Albæk

Dato : 26-07-06 07:37

JSH [9800] wrote:
> Hej
> Ja, brug Acronis True Image

> Det er godt, nemt og hurtigt

DITTO!

Fra : Martin Jensen

Dato : 26-07-06 15:53

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Programmet har flere gange været med gratis på cd-er i danske datablade.

Hey super! tak for alle jeres svar. Jeg vil kigge nærmere på det program.
Hvad nu hvis jeg vælger at lave et image på min eksterne harddisk eller en
dvd, hvordan får man så bootet den formaterede computer op fra enten dvden
eller den eksterne harddisk? Kan den formaterede computer bare sån uden
videre læse en dvd, eller en ekstern harddisk via usb?
Og lige en sidste ting: hvis jeg vælger at starte min computer forfra vha at
et image af harddisken, hvordan er så den bedste måde for mig at formatere
på, jeg har en temmelig ny bærbar computer med win xp, og der har recovery
diskene altis gjort hele arbejdet med at formatere osv.

VH
Martin

Fra : Johnn Nekman

Dato : 26-07-06 12:02

On Wed, 26 Jul 2006 08:07:46 +0200, "Martin Jensen"
<plymar1@pos9.tele.dk> wrote:

>Jeg har et spøgsmål. Jeg er ofte nød til at formatere min computer da jeg
>laver en del meget processorkrævende lydproduktioner (da jeg ofte får
>installeret en masse unødvendigt software optsår dette problem)
<snip>
>Jeg har mulighed for at gemme på eksterne harddisk, dvd og opdele
>computerens harddisk i 2 partitioner? Hvad er mine muligheder...eller har
>jeg nogle muligheder?
Dual boot.

Jeg ville nok vælge at have to installationer på maskinen. En til det
rene lyd, og en til snavset. Hvis du har delt harddisken i C og D kan
du snilt lægge dit lyd windows system på D.
--
Mvh Johnn

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 26-07-06 15:24

"Johnn Nekman" <my@mail.private> skrev i en meddelelse news:hpiec2hon9ntfhljre3r0h6dal9al8icme@4ax.com...

> [...]
> rene lyd, og en til snavset. Hvis du har delt harddisken i C og D kan
> du snilt lægge dit lyd windows system på D.

ja og måske lægge en Acronis copi ind hver gang, da jeg formoder der
skal bruges den samme grundopsætning hver gang.