Hvilken AMD processor
Fra : LazyBoy62

Dato : 25-07-06 16:44

Amd har 2 udgaver af den "samme" processor.... !
Athlon 64 X2 4600+ 2.4 GHz

Forskellen er spændingen på kernen 1.2/1,25 V & 1,3/1,35 V.

Hvad vælger man ????

Lasse T. Jørgensen

Email: joerlund@mail.dk
Webside: http://www.sitecenter.dk/joerlund

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 25-07-06 16:59

On Tue, 25 Jul 2006 17:44:29 +0200, LazyBoy62 wrote:

> Amd har 2 udgaver af den "samme" processor.
> Athlon 64 X2 4600+ 2.4 GHz
>
> Forskellen er spændingen på kernen 1.2/1,25 V & 1,3/1,35 V.
>
> Hvad vælger man?

Umiddelbart vil jeg sige den første, da den med den lavere spænding ikke
vil blive så varm og eventuelt kan clockes højere. Men det afhænger vel
også af hvad dit bundkort og pengepung understøtter.

Tomas

Fra : Hans

Dato : 25-07-06 17:08

LazyBoy62 wrote:
> Amd har 2 udgaver af den "samme" processor.... !
> Athlon 64 X2 4600+ 2.4 GHz
>
> Forskellen er spændingen på kernen 1.2/1,25 V & 1,3/1,35 V.
>
> Hvad vælger man ????

Den første, men vær opmærksom på at den er beregnet til den nye AM2 sokkel.

Hans

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-07-06 23:31

On 25 jul 2006, Hans wrote in dk.edb.hardware:

> Den første, men vær opmærksom på at den er beregnet til den nye
> AM2 sokkel.

Hvad er der specielt ved den nye AM2 sokkel?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Hans

Dato : 26-07-06 01:24

Palle Jensen wrote:

> Hvad er der specielt ved den nye AM2 sokkel?

Den er ikke kompatibel med S-939 og bruger bl.a. DDR2 ram.

Hans