Muse med 5 knapper og Windows 2000
Fra : BJ Denmark

Dato : 24-07-06 11:02

Når man har en mus med 5 knapper, skal man som regel indlægge ekstra
river-software for at kunne udnytte de to sidste knapper.

I forsøget på at minimere, hvad der i øvrigt bliver indlæst i PC'en har jeg
forsøgt at få Windows 2000 til selv at stille med en driver - uden synderlig
held.

Jeg er dog snublet over denne side, der dog er lidt sort snak for mig. Kan
nogen gennemskue, om dét, siden fortæller mig, er at windows på egen hånd
kan eller ikke kan håndtere de to sidste knappe - og hvis ja, hvordan får
jeg Windows til det ?

http://www.microsoft.com/whdc/device/input/5b_wheel.mspx

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 12:47

"BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan eller ikke kan håndtere de to sidste knappe - og hvis ja, hvordan får

Hvis ellers jeg læser nedenstående citat korrekt, så skal man i gang med at
"lege" med Windows driver development kit, og så synes jeg ikke det er sjovt
længere.
Jeg sloges selv længe med min Medion 5-knaps mus, og endte med at kyle den
over højre skulder, ikke mindst fordi de sidste to knapper nær bunden
generede mig.

mvh Ebbe

citat herunder:
"To take advantage of the support provided by Windows 2000/Windows XP, an
IHV-specific filter driver is required. This filter driver should be
inserted in between the port driver, I8042prt.sys, and the Mouse class
driver, Mouclass.sys. This filter driver should implement the following
functionality:

. Initialize the mouse and set it to its 5-button wheel mode in a
vendor-specific way.
This can be done by hooking the ISR routine in the filter driver. When
the ISR hook is called, and when MouseState equals MouseResetting and
ResetSubState equals Enable5Buttons, the filter driver should write any
vendor-specific initialization commands to the mouse and return true each
time so that the I8042prt.sys driver stops processing the data. The Pnpi8042
sample driver in the Windows DDK shows how I8042prt.sys driver handles an
ISR hook.

. Re-map the IHV-specific input data packet into the new format
specified above before the data is passed on to the Mouclass.sys driver."

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 24-07-06 22:54

"BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse news:44c49a68$0$845$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> forsøgt at få Windows 2000 til selv at stille med en driver - uden synderlig

Hvis du ligefrem vil undlade at installere en driver til din mus i Windows
har du så overvejet at gå tilbage til DOS igen
Af alle drivere så ikke en til en mus ?

Fra : BJ Denmark

Dato : 26-07-06 07:59

Morten Jørgensen wrote:
> [...]
> Windows
> har du så overvejet at gå tilbage til DOS igen

Jow, jeg kan godt se din pointe

Min var bare, at jeg gerne ville nøjes med en Windows Standard, hvor jeg
ikke får alt muligt andet "styre"-software til musen med.