BF1942 tager 15 min. at starte
Fra : KB

Dato : 24-07-06 05:16

Hej NG

Håber jeg er i den rigtige nyhedsgruppe.

Jeg har en kammerat som gerne vil spille 1942 på hans computer. Jeg har
hjulpet ham med at opgradere sin computer så det kan lade sig gøre.

Men det er ikke helt så godt som vi håbede, det tager nemlig rigtig lang tid
at starte spillet op, omkring 15 minutter. Forløbet af spilopstarten er små
fremskridt i skærmbilledet med lange mellemrum. Og til sidst når man introen
som kan skippes, og så er spillet normalt.

Hans computer er:
Athlon Sempron 3000+
Asus A7N8X Nforce 2 400
2x256MB DDR400
Asus Geforce3 TI200 64MB
Hitachi 80GB 7200rpm 2MB
Fujitsu/Siemens fladskærm 19"
Windows XP u/SP2

BF1942 er patchet til 1.6 og driver til grafikkort er den nyeste fra Nvidias
hjemmeside.

Håber nogle kan hjælpe da spillet ikke rigtig er brugbart lige nu.

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 24-07-06 09:51

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse news:44c4496c$0$14011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> introen som kan skippes, og så er spillet normalt.

Hvad er det i har opgraderet ? Den virker da ikke lige som nogen decideret
spillemaskine, men det er måske nok til BF.
Har du installeret drivere til bundkort hvis den er skiftet ? DMA enablet ?
Der er jo mange ting der kan spille ind, men det lyder jo til det er et
problem med at få loadet alle informationer.
Jeg tror jeg ville tjekke bundkort, ram og harddiskopsætning som det første.

Fra : KB

Dato : 24-07-06 11:28

> Hvad er det i har opgraderet ? Den virker da ikke lige som nogen decideret
> spillemaskine, men det er måske nok til BF.

I dette tilfælde skulle det gøres for rimelige penge, og han sad vitterligt
med en ringe computer før.

> Har du installeret drivere til bundkort hvis den er skiftet ?

Det er i orden.

DMA enablet ?

Hvad er DMA enablet?

> [...]
> problem med at få loadet alle informationer.
> Jeg tror jeg ville tjekke bundkort, ram og harddiskopsætning som det

Mener du her at der er en defekt del i blandt?

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-07-06 18:57

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> wrote in

> DMA enablet ?
>
> Hvad er DMA enablet?

Enhedshåndtering->IDE ATA/ATAPI-controllere->Primær (eller Sekundær) kanal
(alt efter hvor disken kører spillene fra sidder på)->Egenskaber

I Avancerede indstillinger fanen skal Overførselstilstand stå til DMA, hvis
den er tilgængelig. Og lige under skal Nuværende overførselstilstand stå
til Ultra DMA-tilstand 5 eller noget i den stil.

/flemming

Fra : Henning

Dato : 24-07-06 12:09

On Mon, 24 Jul 2006 06:15:33 +0200, "KB"
> [...]

>Jeg har en kammerat som gerne vil spille 1942 på hans computer. Jeg har
>hjulpet ham med at opgradere sin computer så det kan lade sig gøre.

Har du reinstalleret Windows siden opgraderingen? Det er en dårlig
løsning af skifte vitale dele og bare reparere.

Fra : KB

Dato : 24-07-06 12:22

Alt er installeret på ny.

Fra : BuFFer

Dato : 24-07-06 15:12

Antivirus ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-07-06 21:36

> [...]
> Nvidias hjemmeside.
>
> Håber nogle kan hjælpe da spillet ikke rigtig er brugbart lige nu.

Det er jo et ældre grafikkort, så det er ikke altid en god ting at bruge
nyeste driver, idet de typisk er optimeret til de nyeste kort, men ikke til
de gamle - er min erfaring.
Når I er inde på download siden så prøv at vælge arkivet i venstre side.
Ved ældre kort bruger jeg gerne en af følgende versioner:
56.72
61.77
71.89
78.00
Aldrig nyere, idet det har givet problemer flere gange med de gamle kort.
Det er forhåbentlig en stavefejl, at du skriver uden sp2?
Det er jo nærmest rent selvmord, hvis computeren er på nettet.

Kurt

Fra : Brian

Dato : 24-07-06 22:18

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Windows XP u/SP2

STOP!
Har den været på nettet er den fyldt med snavs :)

> Håber nogle kan hjælpe da spillet ikke rigtig er brugbart lige nu.

Den grove måde:
Geninstaller hele møjet og få SP2 med ind - mange oplever problemer med at
opgradere til SP2, så få fat på en version med SP2 integreret.

Fra : KB

Dato : 25-07-06 08:00

Okay, troede ikke SP2 var så vigtig.
Prøver også en ældre driver så.

PS.
har Norton Internet Security 2005 med opdateringer.

Fra : Christian Mygind

Dato : 25-07-06 10:29

KB wrote:
> Okay, troede ikke SP2 var så vigtig.
> Prøver også en ældre driver så.
>
> PS.
> har Norton Internet Security 2005 med opdateringer.

Bingo. Det skidt høvler store dele af din maskines fart.
Jeg vil anbefale dig at afinstallere det (hele pakken) og installere en
gratis virusscanner istedet (AVGFree kan gøre det) og derefter checke din
maskine for spyware ad AdAware.

/Chr

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 18:24

"Christian Mygind" <usenetslettes@slettesmygind.net> skrev i en meddelelse

> Bingo. Det skidt høvler store dele af din maskines fart.

Ja, føj... det er noget hø :)

Fra : Jens G

Dato : 25-07-06 08:29

On Mon, 24 Jul 2006 06:15:33 +0200, "KB"
<kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> wrote:

[...]
> [...]
>fremskridt i skærmbilledet med lange mellemrum. Og til sidst når man introen
>som kan skippes, og så er spillet normalt.

Har du prøvet guiden her:
http://www.tweaktown.com/guides/420/1/bf1942_tweak_guide_page_1_introduction/index.html

--
Jens G