monitor hyler
Fra : SB

Dato : 23-07-06 10:28

Hej

Min dattes skærm er begyndt at udsende en høj pibetone.
I starten stoppede det efter kort tid, men nu bliver den bare ved
nogen løsning på det? Ud over at skifte til en ny

Søren

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 23-07-06 11:45

On Sun, 23 Jul 2006 11:27:42 +0200, "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>I starten stoppede det efter kort tid, men nu bliver den bare ved
>nogen løsning på det? Ud over at skifte til en ny

hvad piver du over, om få år kan du ikke høre det !
ellers køb en fladskærm

Fra : Olesen

Dato : 23-07-06 11:47

> Min dattes skærm er begyndt at udsende en høj pibetone.
> I starten stoppede det efter kort tid, men nu bliver den bare ved
> nogen løsning på det? Ud over at skifte til en ny

hvis det er sådan en vedvarende højfrekvent hylen ( som du havde fået
tinitus)
så er det 100% viklingen på spolen på enden af billedrøret
det er lakken der er krakeleret
og kan snildt laves hvis man er fiks på fingrene.
jeg fralægger mig dog ethvert ansvar hvis du kommer til skade eller fejler
med det.

det man skal gøre er at få fat i noget klar industrilak på dåse.
pille bagbeklædningen af skærmen
tænde OG IKKE RØRE VED NOGET heller ikke de næste 10-20 mins efter at
stikket er taget ud igen
der er altså smæk på drengen her.

mens den er tændt lakerer du forsigtigt spolen indtil den holder mund.
slukker og trækker stikket ud lader den stå 10 mins for at lade lakken tørre
tænd og tjek om lyden er væk
hvis den ikke er helt væk gi den en tur mere.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-07-06 18:35

"Olesen" <olesen_99@FJERNmighotmail.com> wrote in

> [...]
> tørre tænd og tjek om lyden er væk
> hvis den ikke er helt væk gi den en tur mere.

Sweet - det vil jeg da også lige prøve med mit gamle 14" tv - damn det kan
hyle.

Tak for instruktionen

/flemming

Fra : KsNa

Dato : 23-07-06 19:20

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <olesen_99@FJERNmighotmail.com> wrote in

> Sweet - det vil jeg da også lige prøve med mit gamle 14" tv - damn det kan
> hyle.

Sandsynligheden for at det er linietransformatoren er større eller en
køleplade til transistore i linieudgangen der står og synger med.

Lakken kan bruges til trafoen, køleplader må deformeres, buk, bøj, vrid.

Mvh
Kim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-07-06 18:59

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in

> Sandsynligheden for at det er linietransformatoren er større eller en
> køleplade til transistore i linieudgangen der står og synger med.

Ok

> Lakken kan bruges til trafoen, køleplader må deformeres, buk, bøj,
> vrid.

Jeg prøver lidt af det hele hvis det ikke hjælper bliver det udskiftet -
jeg er lige fyldt 30 og har haft det siden jeg blev konfirmeret så man må
sige det har udtjent sin værnepligt :)

/flemming