4:3 skærm + 16:9 skærm - på samme PC?
Fra : Morten

Dato : 21-07-06 12:50

Hej

Kan man have både en 19" 4:3 skærm, og en 19" 16:9 skærm, på samme PC
samtidig (Windows XP) ?

Jeg ville bruge det når jeg laver hjemmesider, så jeg lynhurtigt kan flytte
vinduet mellem de 2 skærme, og se hvordan den ser ud i begge formater ....

/Morten

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-07-06 12:54

Morten skrev:
> Kan man have både en 19" 4:3 skærm, og en 19" 16:9 skærm, på samme PC
> samtidig (Windows XP) ?

Afhænger til dels af dit grafikkort, men ja det kan godt lade sig gøre.

> Jeg ville bruge det når jeg laver hjemmesider, så jeg lynhurtigt kan
> flytte vinduet mellem de 2 skærme, og se hvordan den ser ud i begge
> formater ....

Øh.. det skulle helst ikke ændre på noget , hvis pixelaspektet passer til
hver skærm, ser det ens ud ?

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Morten

Dato : 21-07-06 13:51

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Øh.. det skulle helst ikke ændre på noget , hvis pixelaspektet passer til
> hver skærm, ser det ens ud ?

Jeg ved ikke hvad du mener, men en hjemmeside må da se anderledes ud på en
1280 x 800 skærm, end på en 1280 x 1024 ....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-07-06 14:06

Morten skrev:

> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvad du mener, men en hjemmeside må da se anderledes ud
> på en 1280 x 800 skærm, end på en 1280 x 1024 ....

Ja, hvis man flytter bunden af browseren 224 pixels op på sidsnævnte, så
ved man hvordan den ser ud på den anden. Der er ikke andre forskelle hvis
ellers at pixelaspektet er sat så den passer til monitoren.

Er det ikke nemmere at trække i bunden af browseren end at flytte den til en
anden skærm og maksimere den?