Hvordan fjerne man forvrængning på fladskæ~
Fra : NN

Dato : 19-07-06 10:48

Hej NG

Har netop købt en fladskærm (Acer AL 1916W). Det er jo dejligt med noget
mere plads på skrivebordet.

Men det brede format gør at f.eks. billeder bliver forvrænget ("trukket"
brede).

Hvilke "knapper" skal der skrues på for at fjerne denne forvrængning ?

På forhånd tak.

NN

Fra : Anders Pedersen

Dato : 19-07-06 11:29

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 19-07-06 11:29

> [...]

> brede).
>
> Hvilke "knapper" skal der skrues på for at fjerne denne forvrængning ?

Gruppen for skærme er
dk.edb.hardware.skaerm

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : JK

Dato : 19-07-06 11:36

On Wed, 19 Jul 2006 11:47:44 +0200, "NN" <N@N.dot.not.bot.dk> wrote:

> [...]
>brede).
>
>Hvilke "knapper" skal der skrues på for at fjerne denne forvrængning ?

Du skal skifte opløsning i grafikkortets driver.

Højreklik på din baggrund i windows, egenskaber, indstillinger,
avanceret.

Skærmen har 1440 x 900 pixels.

Jeg har ikke hørt om den opløsning før. Hent hellere sidste nye driver
til dit grafikkort.
Eventuelt skal du have et andet grafikkort. Noget nvidia eller radeon,
bare af nyeste skuffe.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 18:30

"NN" <N@N.dot.not.bot.dk> wrote in message
> [...]
> brede).
>
> Hvilke "knapper" skal der skrues på for at fjerne denne forvrængning ?

Ingen knapper.
Skift opløsning på din computer til et format der matcher din skærms forhold
(formentlig noget a la 16:9)

mvh
///M