2G SD kort - delt i to?
Fra : Henning

Dato : 18-07-06 20:29

Jeg har lige købt et nyt 2G SD-kort. Problemet er, at i XP kan jeg kun
få lov at bruge 1G? I diskmanager ser jeg 2G, men fordelt på en
partition på 1G og resten som ikke allokeret. Jeg kan ikke få lov at
slette partitionen, jeg kan ikke få lov at oprette partition på den
resterende plads?
Hvad gør jeg nu

Fra : Henning

Dato : 19-07-06 14:51

On Tue, 18 Jul 2006 21:29:15 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>partition på 1G og resten som ikke allokeret. Jeg kan ikke få lov at
>slette partitionen, jeg kan ikke få lov at oprette partition på den

Det lykkedes - lidt ad omveje! Jeg havde en formodning om at fdisk i
en gammel Win98 kunne gøre jobbet. Problemet var så bare at få lavet
en bootcd, som loadede usb-drivere i dos-tilstand. Det lykkedes vha.
Ghost-bootmedie at få klaret booten med usb-drivere og ad den vej få
adgang til fdisk. Derefter kunne jeg slette partitionen på sd-kortet
og oprette en ny på 2G. Denne formaterede jeg uden problemer i Windows
XP og efterfølgende i min PDA.