To skærme, forskellig opløsning
Fra : Mr. Hat

Dato : 15-07-06 12:52

Hej derude,

Jeg sidder her på et GeForce FX5500 grafik kort, hvor til jeg har
koblet min computer monitor til AVI udgangen. I DVI udgangen sidder en
DVI-AVI omformer, og så er mit fjernsyn sat til der (der er AVI ingang
på mit fjernsyn). Nu vil jeg gerne have det sådan at det der er på
PC skærmen, også kommer også på TV'et. Det er også nemt at gøre,
man går bare ind i indstillingerne for grafik kortet og vælger "klon"
over de to skærme. MEN når man gør det så får de begge to den
samme opløsning, hvilket jeg jo ikke kan bruge til noget, da jeg gerne
vil have at de begge kører i optimal opløsning, og fordi det ser lidt
grimt ud at en 50" skærm kører med 1024*768 ;) (hvilket den slet ikke
er i stand til at klare særlig godt.)

Mit spørgsmål er nu, kan man gøre sådan at de viser det samme,
altså det samme skrivebord, samme ting der er åbne, det hele, men
have forskellige opløsninger?

Mvh,
Mads

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-07-06 17:37

[...]

> Mit spørgsmål er nu, kan man gøre sådan at de viser det samme,
> altså det samme skrivebord, samme ting der er åbne, det hele, men
> have forskellige opløsninger?

ja, jeg har med held brugt UltraMon.. http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Hans

Dato : 17-07-06 10:52

csm wrote:

> Mit spørgsmål er nu, kan man gøre sådan at de viser det samme,
> altså det samme skrivebord, samme ting der er åbne, det hele, men
> have forskellige opløsninger?

Nej - Det svarer jo til kloning, og her vil opløsningen være den samme på
begge skærme.

Hans

Fra : Claus Albæk

Dato : 17-07-06 10:54

Mr. Hat wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål er nu, kan man gøre sådan at de viser det samme,
> altså det samme skrivebord, samme ting der er åbne, det hele, men

Kig på MultiMon

Fra : Morten

Dato : 17-07-06 14:30

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Kig på MultiMon

Kan man også få en 4:3 og en 16:9 skærm til at køre på samme PC? (skulle
bruges til at lave webdesign, så man lyn-hurtigt kunne teste siden på begge
typer skærme)