Problemer med ram?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-07-06 10:25

Hej

Jeg har en desktop med et AsRock bundkort
(http://www.asrock.com/product/775i65GV.htm) som jeg lige har opgraderet
med 1gb Corsair ram.

Jeg har nu følgende config for mine ram:

DIMM #1
General
Memory type      DDR
Manufacturer (ID)   Corsair (7F7F9E0000000000)
Size         1024 MBytes
Max bandwidth      PC3200 (200 MHz)
Part number      VS1GB400C3

DIMM #2
General
Memory type      DDR
Manufacturer (ID)    (0000000000000000)
Size         512 MBytes
Max bandwidth      PC3200 (200 MHz)
Part number      AL6D8B53T-5B1K

Efter at jeg har sat de nye ram i, så er musen begyndt at hakke lidt i det,
og generelt virker det hele ikke meget hurtigere.

Kan i se noget, som jeg ikke kan se?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : martinandersen1976@h~

Dato : 15-07-06 12:16

Bo Kamp Dudek skrev:

> [...]
>
> Efter at jeg har sat de nye ram i, så er musen begyndt at hakke lidt i det,
> og generelt virker det hele ikke meget hurtigere.

Så computeren arbejdede hurtigere før du opgraderede?
Har du kigget i din bundkort manual for at se hvilke ram den
understøtter?

Hvis jeg var dig (og dit bundkort understøtter det), så køb 2 x 1 gb
ram af samme fabrikat (Kingston og Samsung sælger dem bl.a.). Win

Har du seneste version af BIOS, grafikdriver ?
Er det samme problemstilling i fejlsikret Windows tilstand ?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-07-06 16:31

[...]

> Så computeren arbejdede hurtigere før du opgraderede?

og en anden gang tjekker jeg så batterier i musen INDEN jeg stiller dumme
spørgsmål i nyhedsgrupperne.. ;)

lad det bare ligge ;)

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Palle

Dato : 15-07-06 17:35

On 15 jul 2006, Bo Kamp Dudek wrote in dk.edb.hardware:

> og en anden gang tjekker jeg så batterier i musen INDEN jeg
> stiller dumme spørgsmål i nyhedsgrupperne.. ;)

LOL!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 17-07-06 20:43

[...]

> LOL!

nå, det viser sig faktisk, at jeg stadig har problemer med, at musen hakker
afsted i det.. jeg har endog prøvet med en kablet mus, men samme resultat..

findes der et eller andet stykke værktøj hvormed jeg kan lave nogle
ram-tests? problemet er opstået efter jeg har monteret den 1gb corsair
blok..

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 17-07-06 20:48

[...]

> nå, det viser sig faktisk, at jeg stadig har problemer med, at musen hakker
> afsted i det.. jeg har endog prøvet med en kablet mus, men samme resultat..

ja, nu vrøvler jeg altså.. med en kablet mus er der ingen problemer.. ehm..
min er sådan en logitch 2.4ghz fætter.. hvis jeg flytter recieveren væk fra
en usb port i kabinettet og i en usb-forlænger i stedet, så kører det..

kan det passe, at de nye ram laver rod med nogle frekvenser?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk