Multilader til bærbar.
Fra : Hjalte81@gmail.com

Dato : 12-07-06 11:43

Hej alle...

Jeg har købt en sådan en multilader i T-hansen, til min bærbare
computer. Det er en compaq presario 2100.

Den virker sådan set også fint nok, men efter små 15 min. slår den
fra, og der går rigtig lang tid før man kan tænde den igen.

Hvad kan det være?
Laderen bliver ret varm i det, kan det være derfor.

MVH.
Hjalte

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 12-07-06 16:41

On Wed, 12 Jul 2006 03:43:02 -0700, Hjalte81 wrote:

> Hvad kan det være?
> Laderen bliver ret varm i det, kan det være derfor.

Det kan næsten ikke være andet. Hvad er laderen angivet til at kunne
levere og hvad kræver computeren?

Tomas

Fra : ----OR----

Dato : 12-07-06 17:35

<Hjalte81@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

**************
Hvis det er den til 349,-kr. er den for svag, leverer kun omkring 1,6 A.
Laderen til 398,-kr. leverer 3,5 A. Den burde være ok.

Fra : Hjalte81@gmail.com

Dato : 12-07-06 19:53

> **************
> Hvis det er den til 349,-kr. er den for svag, leverer kun omkring 1,6 A.
> Laderen til 398,-kr. leverer 3,5 A. Den burde være ok.

Puh.. det kan jeg ikke lige huske...
Men den lader i en 10-15 min. før den dør.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-07-06 19:33

Hjalte81@gmail.com wrote:

> Puh.. det kan jeg ikke lige huske...
> Men den lader i en 10-15 min. før den dør.

Det lyder som en rigtig god forklaring. Den bliver simpelthen for varm og
slår fra.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : christian

Dato : 12-07-06 21:46

Hjalte81@gmail.com skrev:
> [...]
>
> Hvad kan det være?
> Laderen bliver ret varm i det, kan det være derfor.

Se hvad laderen er sat til at yde, (W) og hvad den bærbare kræver...
hvis den bærbare hiver mere end laderen kan yde så er det derfor.

Fra : Hjalte81@gmail.com

Dato : 13-07-06 09:00

christian wrote:

> Se hvad laderen er sat til at yde, (W) og hvad den bærbare kræver...
> hvis den bærbare hiver mere end laderen kan yde så er det derfor.

Ah.. der kan man bare se...
Har ikke så meget styr på hvordan det fungerer.

Så det der sker, er at computeren trækker mere, end laderen kan
klare, og efter noget tid slår den fra pga. varme-udvikling...

Er det rigtigt forstået?

Hvis man nu lagde laderen i en fryser, f.eks. ville det hjælpe?
Bare en tanke

Fra : Hans

Dato : 13-07-06 10:15

Hjalte81@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Er det rigtigt forstået?
>
> Hvis man nu lagde laderen i en fryser, f.eks. ville det hjælpe?

Så vil den sikkert kunne lade i længere tid, men ret upraktisk at skulle
slæbe en fryser med alle steder.

Byt den hellere til modellen større.

Hans

Fra : Hjalte81@gmail.com

Dato : 13-07-06 14:53

Hans skrev:

> Så vil den sikkert kunne lade i længere tid, men ret upraktisk at skulle
> slæbe en fryser med alle steder.

Det ku du måske ha ret i
Det var nu også bare teoretisk ment...

> Byt den hellere til modellen større.