ekstern haddisk - hvor godt virker de?
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-07-06 11:12

Jeg har overvejet at købe mig en 250 GB ekstern harddisk men har lige
et par spørgsmål.

Hvor hutige er de sammenligned med en almindelig intern harddisk? kan
man f.eks uden problmer køre Spil fra en ekstern harddisk?

Hvad er bedst USB2.0 eller firewire?

På forhånd tak
Lars Hoffmann

Fra : Kim

Dato : 11-07-06 12:24

On 11 Jul 2006 03:11:40 -0700, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Jeg har overvejet at købe mig en 250 GB ekstern harddisk men har lige
>et par spørgsmål.

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 11-07-06 12:43

[...]

De rå-overfører med 30-35 mB/sec, hvilket er OK, men de har en
ENORM langsom tilgangstid, så du skal ikke køre harddisk-intensive
spil fra dem.

Jeg har min spil / programmer liggende som ISÖ'er på min externe harddisk.

Når jeg så vil have noget lagt ind, mounter jeg bare image'et og installerer
derfra.

- - -

Firewire er hurtigere end USB2 og har den fordel, at den ikke kræver
driver/service pack lagt ind for
at køre. Ulempen er, at mange maskiner ikke har firewire.

USB har den fordel, at det kan du finde alle steder.

Jeg har min eksterne sat til med firewire.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-07-06 09:56

Lars Hoffmann wrote:
> Jeg har overvejet at købe mig en 250 GB ekstern harddisk men har lige
> et par spørgsmål.

Tak for svar - jeg beklager at have ramt den forkerte gruppe.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Morthensen

Dato : 13-07-06 17:51

[...]

firewire er hurtigs da det ikke belaster processeren som USB gør,
ja du kan sagtens køre spil og film og så'en noget fra den.

Peter