PC i et rum og skærm mm i et andet rum?
Fra : Tim

Dato : 09-07-06 13:01

Hej Gruppe

Findes der virkelig ikke nogen "box" der måske via netkabel eller lign. kan
gør det ud for PC´en
Jeg kunne godt tænke mig at putte computeren i et andet rum også bare har
skærm, tastatur, mus og USB mm i et andet rum.!!!

/Tim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-07-06 13:53

"Tim" <tb@i.dk> wrote in

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at putte computeren i et andet rum også bare
> har skærm, tastatur, mus og USB mm i et andet rum.!!!

Jo det gør der - vi bruger nogen af dem på arbejde når folk flytter kontor
kortvarigt uden at slæbe deres udviklingsmaskine med sig. Eneste problem er
at jeg ikke kan huske hvad dimsen hedder - men den findes :)

/flemming

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-06 14:17

"Tim" <tb@i.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at putte computeren i et andet rum også bare har
> skærm, tastatur, mus og USB mm i et andet rum.!!!

Kaldes også "KVM over IP"
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_enDK174DK175&q=kvm+over+ip

mvh
///M

Fra : Kim

Dato : 10-07-06 10:49

On Sun, 9 Jul 2006 14:00:51 +0200, "Tim" <tb@i.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kunne godt tænke mig at putte computeren i et andet rum også bare har
>skærm, tastatur, mus og USB mm i et andet rum.!!!

F.eks. denne :

http://www.aten.com/products/productItem.php?pid=20050224144022002&psid=2005010710511&pcid=20050103163647001&layerid=subClass7

Der er dog ikke ekstra USB porte.

--
Kim

Fra : jk

Dato : 10-07-06 13:35

"Kim" <k@x.x> wrote in message
> On Sun, 9 Jul 2006 14:00:51 +0200, "Tim" <tb@i.dk> wrote:
> [...]

fås sådan en fætter også trådløs ?

/JK

Fra : Kim

Dato : 10-07-06 14:58
Fra : Tomas Pedersen

Dato : 10-07-06 13:37

On Sun, 09 Jul 2006 14:00:51 +0200, Tim wrote:

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at putte computeren i et andet rum også bare har
> skærm, tastatur, mus og USB mm i et andet rum.!!!

Du kunne sætte en gammel PC op som tynd klient med boot over
netværket, for eksempel LTSP: http://www.ltsp.org/. Der findes sikkert
noget tilsvarende til windows.

Tomas