Maskine genstarter konstant
Fra : MacX

Dato : 08-07-06 23:12

Hejsa

Min brors pc er begyndt at genstarte periodisk. Det begyndte med at den
genstartede hver halve time, og så er det ellers taget til. Nu kan den
knap nå at starte windows, før skærmen bliver sort, og maskinen
genstartet... Hrmm?

Har prøvet at tage alt unøvendigt ud, og sat andet grafikkort og hd i.
Hvis jeg prøvet at installere windows 2000 eller xp, går den bare i blå
skærm under installation.

Hvordan kommer jeg videre i fejlsøgningen? Hvad er mest sandsynligt der
er kaput - ram?

Bundkortet er et ECS K7VTA3 og rammen er ApAcer.

Help please :)

Mvh
Otto

Fra : Hans

Dato : 08-07-06 23:28

MacX wrote:
> [...]
> der er kaput - ram?
>
> Bundkortet er et ECS K7VTA3 og rammen er ApAcer.

Formodentligt et tilfælde af bad caps:

http://www.badcaps.net/ident/

Tjek om elektrolytkondensatorerne omkring cpusoklen buler ud i toppen og
eventuelt også er begyndt at lække. Hvis det er tilfældet er bundkortet
færdigt. Det er nemlig ikke for børn at rode med loddekolbe og flerlags
print.

Hans

Fra : MacX

Dato : 09-07-06 07:47

On 2006-07-09 00:27:55 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> said:

> [...]
> og eventuelt også er begyndt at lække. Hvis det er tilfældet er
> bundkortet færdigt. Det er nemlig ikke for børn at rode med loddekolbe

Bundkortet lider af den nævnte fejl - flere af lytteren buler, og nogle
lækker endda.

Mange tak for hjælpen!

Mvh
Otto