afvikle cgi scripts uden for /var/www/cgi-~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 24-09-06 17:56

Hejsa

Efter at have postet i dk.edb.internet.software.apache og intet svar fået,
forsøger jeg her...

Jeg bruger chetcpasswd.cgi til at brugerne kan ændre deres passwords... jeg
har så et lille proggie der oversætter deres password fra shadow filen til
..htaccess format så de kan logge på deres personlige side på serveren, hvor
de kan ændre en masse indstillinger for dem selv...

Men det her chetcpasswd.cgi script, installere den jo som standard i
/var/www/cgi-bin, og der kan jeg af gode grunde ikke smide en .htaccess fil
pga webmail og meget andet sjov...

Så jeg tænkte på at bruge ./configure --enable-cgidir=/data/ssl/cgi-bin/
mappen til dette program, da jeg fint kan smide en .htaccess fil der, og det
er inde i mit ssl område...

Men så virker cgi scriptet ikke mere... jeg har smidt dette ind i den
virtuelle host:

<Directory "/data/ssl/cgi-bin/">
AllowOverride All
Options ExecCGI
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

Men ligelidt hjælper det... den skriver stadig dette i error_log filen:
[client 192.168.1.10] script not found or unable to stat:
/var/www/cgi-bin/chetcpasswd.cgi

Nogen der har leget med dette før ?

Mvh Jacob

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 24-09-06 17:57

sorry ... glemte helt versions info osv...

cent os 4.4 2.6.9-42.0.2.EL
httpd-2.0.52-28.ent.centos4

Jacob

Fra : Jesper Holck

Dato : 27-09-06 16:48

Jacob d'Andrade wrote:
> sorry ... glemte helt versions info osv...
>
> cent os 4.4 2.6.9-42.0.2.EL
> httpd-2.0.52-28.ent.centos4
>
> Jacob
>
> "Jacob d'Andrade" <jacob@removethezub.dk> skrev i en meddelelse

Det er måske banalt, men har du checket rettighederne til dit script? Må
den bruger, som Apache kører under, læse og udføre det?

Jesper