Tørfoder med vand i ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-09-06 12:30

jeg har lagt mærke til den lille hund spiser mere hvis jeg heller vand i
hendes tørfoder - men hun tager ikke på i vægt -

Normalt har hun bare en stor skål med tørfoder der bliver løbene fyldt op
når den er tom og hun spiser når hun er sulten der kan sådan en skål godt
vare i en 3-4 dage men med vand i så er det væk på en dag ..

min første tanke er at det smager bedre - men er det en go ide ?

Mv.
Bo M Mogensen

--

www.hollymariecombs.dk

Fra : Siv-Helen Alterskjær

Dato : 24-09-06 12:57

Hvis maten står nede hele tiden blir hunden fort matlei og vil ikke
spise..... jeg vil råde deg til å la maten stå nede max en halv time før du
fjerner den igjen og hvis hunden ikke spiser opp så får den ikke mer den
dagen, dermed får du mere konrtroll over hvor mye hunden din spiser for dag
og hunden din får ett annet forhold til mat, og vil mest sannsynlig legge på
seg.

Siv-Helen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-09-06 17:23

On Sun, 24 Sep 2006 13:57:11 +0200, "Siv-Helen Alterskjær"
<siheru@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og hunden din får ett annet forhold til mat, og vil mest sannsynlig legge på

Nahh der er nu mad til hende når hun er sulten .........altid og hun
bliver hverken for tynd eller tyg så jeg tror systemet fungere
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : pwh

Dato : 24-09-06 15:28

> [...]
> dag ..
> min første tanke er at det smager bedre - men er det en go ide ?

Ulempen ved sådan noget opblødt tørforder er at det ikke renser
tænderne lige så godt, men hvis hun ellers jævnligt får et kødben går det nok.

Ellers kunne du prøve med en gang fiskeolie i foderet,
det kan mange hunde godt lide, og det er sundt.
Det er også godt for pelsen, men det har din nok ikke så megen glæde af )

/Jens (hvis hunde helst vil have pastasovs i tørkosten)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-09-06 17:25

On Sun, 24 Sep 2006 16:28:24 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ulempen ved sådan noget opblødt tørforder er at det ikke renser
>tænderne lige så godt, men hvis hun ellers jævnligt får et kødben går det nok.

ja nu er kødben ikke sådan at drive op i Kbh - men hun for dem fra
dyre handleren og de har sådan en periodisk interesse for hende -
købte en gang et der var på længde med hende selv det stavrede hun
rundt med længe - men sådan ligger og gnaver dem i bund det gør hun nu
ikke....

>Ellers kunne du prøve med en gang fiskeolie i foderet,
>det kan mange hunde godt lide, og det er sundt.
>Det er også godt for pelsen, men det har din nok ikke så megen glæde af )

Nahh de 3 strå på halen kan vist ikke kræve det store :)

Fra : 20143@hgmf.dk

Dato : 25-09-06 13:09

Siv-Helen Alterskjær wrote:
> [...]
> og hunden din får ett annet forhold til mat, og vil mest sannsynlig legge på

hej
din hund har bedst af at have mad hele tiden
forde den ikke spiser kan det være den måske får formeget godbidder
eller måske kan den ikke lide foderet så bliver det mere spændene
når det bliver opblødt.

jeg vil anbefale dig at prøve arion et kanont foder og måske blande
lidt hvalpe foder i så den tager på i vægt.

arion fås på nr 86 47 14 44 der bestiller jeg selv og de sender fragt
frit..

hilsen lars

Fra : jopa

Dato : 25-09-06 13:36

20143@hgmf.dk skriblede bla:
> din hund har bedst af at have mad hele tiden

Så ville min da rulle nu
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-09-06 14:38

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> 20143@hgmf.dk skriblede bla:
>
> Så ville min da rulle nu
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

---

og min den ene ville ligne en søpølse..(-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winther

Dato : 25-09-06 14:42

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> 20143@hgmf.dk skriblede bla:
>
> Så ville min da rulle nu

Det samme ville min, men sådan en lille skaldet tingest har måske brug for
at spise oftere pga størrelsen ligesom små mus og små fugle, men rigtige
hunde, de skal spise én gang om dagen når de er udvokset.

Fra : jopa

Dato : 25-09-06 15:04

Winther skriblede bla:

> Det samme ville min, men sådan en lille skaldet tingest har måske
> brug for at spise oftere pga størrelsen ligesom små mus og små fugle,
> men rigtige hunde, de skal spise én gang om dagen når de er udvokset.

Ok nu glemte jeg lige at Bo's ikke er en rigtig hund, men en genmanipuleret
afart af en Australsk/Mexikansk pungdjævel

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-09-06 17:02

> Ok nu glemte jeg lige at Bo's ikke er en rigtig hund, men en
> genmanipuleret afart af en Australsk/Mexikansk pungdjævel

*LOL*

Det kunne værer sjovt at se hvalpene hvis din Hyænekamel
blev parret med Bo's hund

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-06 18:25

pwh skriblede bla:

> Det kunne værer sjovt at se hvalpene hvis din Hyænekamel
> blev parret med Bo's hund

Milo ville bestemt æde den
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 25-09-06 23:59

jopa wrote:

> Milo ville bestemt æde den

Aarrrh mon? Så tosset kan han da heller ikke være. Det er jo en tæve

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 25-09-06 17:00

> Så ville min da rulle nu

Og mine var eksploderet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-06 17:27

pwh skriblede bla:

> Og mine var eksploderet

Ja jeg kom også til at tænke på dine der jo i forvejen er så tykke
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-09-06 18:13

> Ja jeg kom også til at tænke på dine der jo i forvejen er så tykke

De er ikke tykke, men smældfede og tilfredse

Når man har sine hunde med i seng skal de jo helst være
bløde og dejlige og ligge op af

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-09-06 20:22

pwh skriblede bla:

> De er ikke tykke, men smældfede og tilfredse

Smækfede er måske så meget sagt, men de er da ekstremt tykke.
Det skyldes måske at du lufter dem med kadyt i stedet for at lade dem rende
lidt selv

..--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-09-06 19:48

> Smækfede er måske så meget sagt, men de er da ekstremt tykke.

Det er så din vurdering, jeg synes de er ekstremt smældfede

> Det skyldes måske at du lufter dem med kadyt i stedet for at lade dem
> rende lidt selv

Man kan vel næsten sige, at for hver liter benz der ryger i Kadytten,
så ryger der nogle gram på deres sideben

Men helt OT for en gangs skyld
Så mødte jeg lige min næste hunderace idag, jeg troede først
det var en hanhund af samme blanding som Angel (Lab/Rotte)
Men det viste sig at værer en blanding af Lab og Bullmastiff,
hold da kæft hvor var han flot og dejlig.
En kleppert på knap 2 år og 50 kg, lidt for mager efter min smag,
men han var sikkert ikke helt udvokset.
Han havde et kæmpehoved og en meget slank krop,
utroligt muskuløs at se på, med en passende højde på ca 70 cm.
Han var rar af sind, og fandt sig i at få samtlige tæv af Angel
Så den blanding er kommet på posetivlisten som næste hund,
det er længe siden jeg har set en fysisk mere harmonisk hund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-09-06 20:28

pwh skriblede bla:
> [...]
> Men det viste sig at værer en blanding af Lab og Bullmastiff,
> hold da kæft hvor var han flot og dejlig.

Mente du var imod muskelhunde ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-09-06 20:52

> Mente du var imod muskelhunde ?

Jeg er negativ overfor rene kamphunde generelt,
men jeg mener ikke at Bullmastiff er en kamphund.
Men min overbevisning er at hvis nogle af de mere
skarpe racer bliver blandet med noget godt og fredeligt Labblod,
så kan man ende op med en helt fornuftig hund.
Med fornuftig hund mener jeg så en der er passenden skarp og
samtidigt rimiligt social, mere forlanger jeg ikke.
Sådan ca hvad du forventer af Milodyret

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-09-06 21:02

pwh skriblede bla:
> Med fornuftig hund mener jeg så en der er passenden skarp og
> samtidigt rimiligt social, mere forlanger jeg ikke.
> Sådan ca hvad du forventer af Milodyret

Ja jeg skal da gerne erkende at ikke skarpe hunde har ikke min interesse
Jeg er ikke til labrador / golden osv.
Ikke at de ikke er dejlige hunde men deres temperement samt udseende falder
ikke i min smag

Heldigvis er vi alle så forskellige

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-09-06 21:26

> [...]
> interesse Jeg er ikke til labrador / golden osv.
> Ikke at de ikke er dejlige hunde men deres temperement samt udseende falder ikke i min

Jamen jeg er sikker på at vores smag er rimeligt ens, bortset fra
at jeg ikke er til Schæferens klæberi
Den eneste grund til at jeg vælger de lidt blødere racer, er at jeg
bor ved Kbh området, og møder mange hunde.
Når jeg bliver en gammel stodder og bor for mig selv på bøhlandet,
så bliver der ikke taget den slags sociale hensyn.
Så er det fint nok for mig at de ikke bider mig og gæsterne

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-09-06 21:42

pwh skriblede bla:

> Jamen jeg er sikker på at vores smag er rimeligt ens, bortset fra
> at jeg ikke er til Schæferens klæberi

Det kan såmænd godt have sin charme selvom det kan være belastende.
Lige nu ligger han og varmer mine føder ved puteren.
Når jeg om lidt går ind i stuen og sætter mig så varmer han fødder der
Det må da kaldes ubetinget kærlighed

> Når jeg bliver en gammel stodder og bor for mig selv på bøhlandet,
Som mig ?

> Så er det fint nok for mig at de ikke bider mig og gæsterne

Milo har såmænd ikke bidt nogen, kun markeret
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-09-06 07:22

> [...]
> Lige nu ligger han og varmer mine føder ved puteren.
> Når jeg om lidt går ind i stuen og sætter mig så varmer han fødder der

Som du selv skriver er smag og behag så forskellig,
jeg synes det er småstressende med hunde der klæber for meget.
Men jeg er jo også et kattemenneske, og en kat er jo et meget selvstændigt væsen,
den vil gerne have nærkontakt, men som ikke er klæbende
og uselvstændig, det er lidt af det væsen jeg gerne vil have i mine hunde.

> Milo har såmænd ikke bidt nogen, kun markeret

Typisk for Hyænekameler, en masse larm og ingen handling
Det er da derfor de bliver brugt til tjenestehunde, de larmer ad h-til
men gør ingen skade når det kommer til stykket, det ville blive alt for
dyrt for staten at bruge rigtige hunde der mente noget med deres advarsler

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 17:43

pwh wrote:

> [...]
> Men det viste sig at værer en blanding af PilleBo og hans rotte,
> hold da kæft hvor var han flot og dejlig.

Mener du pillebo eller rotten ???

Fra : jopa

Dato : 27-09-06 17:50

Lars skriblede bla:

> Mener du pillebo eller rotten ???

Først Bo og nu hans åndsfæller.
Jens se hvad man kan komme ud for ved at svare de idioter
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-09-06 20:24

jopa wrote:
> 20143@hgmf.dk skriblede bla:
>
> Så ville min da rulle nu

Ja, han hænger allerede tungt med bagakslen.

Kan jeg fortolke dig derhen at Milo får tørfoder? Jeg troede ellers
kun at Milo spiste levende føde, og det eneste jeg kan komme i tanker
om som kan være i live i tørret tilstand er Niels Haugsgaard. Og han
var i flimmeren sidste dag, men det kan jo have været en
genudsendelse.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 25-09-06 20:29

Kim Christensen skriblede bla:

> Kan jeg fortolke dig derhen at Milo får tørfoder? Jeg troede ellers
> kun at Milo spiste levende føde,

Er vi løbet tør for vildkatte og dyrenes værn ikke ligger inde med lidt
killinger så får han tørfoder.
Når vi kører i bil herude på landet er der også mulighed for at sigte efter
katte der løber over vejen.
Så bliver konen sur og Milo glad

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-09-06 08:38

jopa wrote:

> [...]
> Lige nu ligger han og varmer mine føder ved puteren.
> Når jeg om lidt går ind i stuen og sætter mig så varmer han fødder der

Har du en usædvanlig stor skostørrelse? Jeg tænker bare på om at
Milo har fået den sære kropsfacon af at ligge henover et par fødder
i størrelse 65.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 27-09-06 10:45

Kim Christensen skriblede bla:

> Har du en usædvanlig stor skostørrelse? Jeg tænker bare på om at
> Milo har fået den sære kropsfacon af at ligge henover et par fødder
> i størrelse 65.

Nu ved en rigtig hund at dens plads er på gulvet og ikke i møblerne.
Specielt ikke i sengen a propo tråden om dyresex
Hvad Milo laver med mine fødder er ganske stuerent
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-09-06 10:49

jopa wrote:
> Hvad Milo laver med mine fødder er ganske stuerent

Lige indtil nogen tager anstød af det, så skal det også forbydes ved lov

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-09-06 17:13

pwh wrote:

> Lige indtil nogen tager anstød af det, så skal det også forbydes ved lov
>
> /Jens

Eller at Milo få rygskade af det, for så er det allerede forbudt.
Kan hunde få rygskade af at ligge i en sofa?

Hilsen Kim