hvad skal jeg gemme?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 24-09-06 01:13

Jer er i gang med at gå fra Mandrake 10.0 Official til Mandriva og har brug
for at lære hvad jeg skal gemme så jeg ikke mistet hele mit email-program!
Jeg bruger 'Contact' i Mandrake 10.0.
Kan nogen her give gode råd?
Hans

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-09-06 15:00

Hans Houmøller wrote:

> [...]
> brug for at lære hvad jeg skal gemme så jeg ikke mistet hele mit
> email-program! Jeg bruger 'Contact' i Mandrake 10.0.

De kan vel bare flytte /home over på den nye installation?

Det plejer jeg at gøre. Bare husk at rette UID's til, så det passer med den
nye installation.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-09-06 21:07

Lasse Jensen wrote:

> De kan vel bare flytte /home over på den nye installation?
>
> Det plejer jeg at gøre. Bare husk at rette UID's til, så det passer med
> den nye installation.

Er det nok med 'home'? Jeg har et par gange ved opgradering haft problemer
med Kontact, hvor mine 'gamle' mapper (indbakke mm) ikke indeholdt hvad jeg
havde liggende før. Måske er det fordi jeg ved en opgradering skal lade
være med at formattere bland andet den partiotion hvor 'home' ligger?
Hans

Fra : carsten

Dato : 27-09-06 08:56

Hans Houmøller wrote:

> [...]
> indeholdt hvad jeg havde liggende før. Måske er det fordi jeg ved en
> opgradering skal lade være med at formattere bland andet den partiotion

Hej Hans
du har sikkert allerede, kastet dig ud i det !

På klid.dk er der en udmærket beskrivelse af hvordan man opgradere sin
Mandrake http://klid.dk/sw/ml2006.0/

Hvis man synes, denne løsning er for besværlig, er det muligt at lave en ny
installation og som du selv er inde på skal man ikke formatere /home
dernæst må man IKKE under installationen oprette brugere, som i forvejen er
oprettet på /home partisionen, da alle data derved bliver slettet, HELT og
uigenkaldeligt.

/Carsten