Kan det lade sig gøre
Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 23-09-06 20:21

Findes der et program som kan gå ind på en
anden maskine på et andet netværk ?

ala windows commander og hente filer ud ?

/ Niels

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-09-06 22:11

On Sat, 23 Sep 2006 21:20:45 +0200, "QBIC [ 6400 ]" <niels@qbic.dk>
wrote:

>Findes der et program som kan gå ind på en
>anden maskine på et andet netværk ?

Internet Explorer

Mere seriøst: Det er der mange programmer, der kan.
Spørgsmålet er hvordan, og om du har adgang.

Altså:
- skal det være med FTP - så kræver det, at der er opsat en FTP-server
på værtsmaskinen.
- skal det være med HTTP, kræver det en webserver
osv.

Så du er nok nødt til at uddybe dit spm.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 24-09-06 11:04

Adgang til at hente filer over IP addressen

A : min maskine

skal kunne hente filer fra

B : eksempel din maskine

/ Niels

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-09-06 13:51

QBIC [ 6400 ] wrote:
> Adgang til at hente filer over IP addressen

På den PC. som der skal hentes fra opsætter ejeren en FTP server
og giver adgang til de drev/mapper, som du skal have adgang til.

Så kan du hente derfra med en FTP klient - kan være f.x. Internet
Explorer, der snildt kan klare det.

Du nævner selv Total Commander - den kan også snildt bruges som
FTP-klien, hvor du såkan have dit lokale drev i den ene side og
FTP-drevet i den anden side og overføre som om, at det var to
lokale drev - det er min favorit til formålet.

Men det kræver så lige, at der er sat en FTP server op på den
anden PC.

Der er andre måder - men dette er nok den nemmeste.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-09-06 16:35

On Sun, 24 Sep 2006 12:04:12 +0200, QBIC [ 6400 ] wrote:

> Adgang til at hente filer over IP addressen
>
> A : min maskine
>
> skal kunne hente filer fra
>
> B : eksempel din maskine

Du mangler lige at specificere det lidt mere.

Er det vil lan eller over wan?

Er det via lan skal du f.eks. på en windows maskine give adgang til data på
den maskine du vil tilgå. Derefter kan f.eks. Windows Explorer bruges til
at browse netværket og tilgå de delte filer.

Er det via wan skal du igennen give adgang til filerne via og stille dme
tilrådighed via f.eks. http eller ftp. Derefter skal du så bruge en browser
eller et ftp program til at hente filerne med.

Jeg tror du må gøre dig den ulejlighed at forklare hvad det er du vil og
under hvilke betingelser det skal foregå før man kan hjælpe dig videre.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : claus b. p.

Dato : 24-09-06 22:11

"QBIC [ 6400 ]" <niels@qbic.dk> wrote in message
> Findes der et program som kan gå ind på en
> anden maskine på et andet netværk ?
>
> ala windows commander og hente filer ud ?

Jeg tolker dit spørgsmål sådan, at du vil bruge Windows fildeling. Altså en
Windows filserver på et netværk, og så hente filer fra en netværksclient på
et andet netværk, med fx. Internettet imellem.
Dette kan ikke lade sig gøre umiddelbart, da der normalt ikke er lukket op
for disse porte i routerne på Internettet. Man kan imidlertid oprette en VPN
bro, som får de 2 netværk til at hænge sammen. Så er der bare de
sikkerhedsmæssige ting, som om man er logget ind på fjerndomænet osv. Men
det er til at løse for netværksadministratoren.

/Claus