Besked fra CVR
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 17:20

Hej Gruppe

Jeg startede som selvstændig her i April måned i år. Jeg fik i den
forbindelse en del breve mm. fra forskellige firmaer som pludselig vidste
jeg eksisterede, både fagforeninger, men også små lokale forretninger mm.

De får vel deres information automatisk et sted fra ikke? Får de en liste
hver uge over nye selskaber inden for nogle bestemte kriterier? Eller
hvordan foregår det?

Hvordan tilmelder man sig til dette, og hvad koster det? Har prøvet at kigge
både ved CVR, KOB og Experian, men har ikke umiddelbart kunnet finde noget
om det.

Mvh

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-09-06 17:37

Martin Hansen [6430] wrote:
> [...]
>
> Hvordan tilmelder man sig til dette, og hvad koster det? Har prøvet
> at kigge både ved CVR, KOB og Experian, men har ikke umiddelbart

Hej Martin

Du bør have en meget kritisk og afvisende holdning til alle henvendelser som
kommer af sig selv. Ellers vil du før eller siden blive bondefanget af
annoncehajerne.

Vores erfaring er, at du konsekvent bør sige nej ( og efterfølgende afbryde
forbindelsen ) når du får denne slags henvendelser.

Nu har vi drevet selvstændig virksomhed i 2 år og får stadig næsten hver uge
henvendelser vi ikke ønsker.

Opsøg istedet selv de virksomheder og kontakter der har din interesse. Spørg
eventuelt andre tilråds, gerne her i gruppen, hvis du savner informationer.

Held og lykke med virksomheden

Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-09-06 17:52

Læs eventuelt mere i denne tråd fra 13. juli om hvordan det kan gå
44b6b12c$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

Mvh
Michael

Fra : alexbo

Dato : 23-09-06 18:04

"Michael Rasmussen" skrev

> Du bør have en meget kritisk og afvisende holdning til alle henvendelser
> som kommer af sig selv. Ellers vil du før eller siden blive bondefanget af
> annoncehajerne.

Jeg tror Martin selv har tænkt sig at være en af dem der henvender sig til
nye selvstændige.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 18:26

> Jeg tror Martin selv har tænkt sig at være en af dem der henvender sig til
> nye selvstændige.

Jeps - det er fuldstændigt rigtigt, dog ikke i det omfang som er blevet vist
i TV mm..

Da mit firma er privat ejet, og kun består af mig, søger jeg primært efter
nye erhvervsdrivende inden for samme geografiske område som mig, til hvem
jeg vil sende min reklame.

Men som sagt, ved jeg ikke lige hvordan jeg finder alle de nye selskaber.

Da jeg startede min virksomhed modtog jeg bl.a en "reklame" fra et lokalt
revisor firma (også en selvstændig), det er noget lignende dette jeg også
vil gøre.

Martin

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-09-06 22:17

"Martin Hansen [6430]" <martin-snabel-a-mrhansen-prik-dk> wrote in message

> Men som sagt, ved jeg ikke lige hvordan jeg finder alle de nye selskaber.

Vi andre gør alt for at undgå det, så forvent ingen hjælp fra gruppen.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 06:57

> Vi andre gør alt for at undgå det, så forvent ingen hjælp fra gruppen.

Ok, jamen så mange tak for det da...

Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-09-06 08:34

Martin Hansen [6430] skrev:

> Ok, jamen så mange tak for det da...

Jeg vil formode at du kan købe rensede oplysninger fra cvr, lige til at
gå til.

Prøv evt at se her:
http://cvr.dk/Site/Forms/BusinessResearch/Research.aspx

Hvis folk ikke vil have reklamehenvendelserne kan de
markedsføringsbeskytte deres cvrnummer, hvilket jeg f.eks. har gjort.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 13:35

Anders Christensen skrev:

> [...]
>
> Hvis folk ikke vil have reklamehenvendelserne kan de
> markedsføringsbeskytte deres cvrnummer, hvilket jeg f.eks. har gjort.

Jeps, også her, og det er meget efektivt, det stoppede brat med at vælte
ind af døren, nu var jeg så også hurtig og fik det fikset inden for 14
dage eller noget i den stil, så der var ikke mange der fik fingre i
vores adresse...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-09-06 08:29

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> forbindelsen ) når du får denne slags henvendelser.
>
> Nu har vi drevet selvstændig virksomhed i 2 år og får stadig næsten hver uge

Hvorfor har I så ikke valgt markedsføringsbeskyttelse i cvr, det tager
næsten alt det jeg tidligere modtog her.

Læs evt. mere om det er: http://eogs.dk/sw12056.asp (Nederst på siden)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 13:39

Anders Christensen skrev:

> Hvorfor har I så ikke valgt markedsføringsbeskyttelse i cvr, det tager
> næsten alt det jeg tidligere modtog her.
>
> Læs evt. mere om det er: http://eogs.dk/sw12056.asp (Nederst på siden)

Ja, og det er meget simpelt, man skriver bare til CVR og beder om det,
så fikser de det...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Anita

Dato : 24-09-06 23:58

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev
> Læs evt. mere om det er: http://eogs.dk/sw12056.asp (Nederst på siden)

Tak for tippet. Det har jeg netop gjort.

Venligst Anita

Fra : Tychsen

Dato : 25-09-06 14:32

Kører også med markedsføringsbeskyttelse.

Alt spammail har mit firma og jeg pr. definition en negativ
forudindtaget holdning til. Og selvom det er lovligt at sende reklamer
med posten, anser jeg det stadig som post, jeg ikke selv har bedt om =
spammail.

De virksomheder der ønsker at få kunder gennem spam, de bør
revurdere deres forretningside. Er ens produkter ikke gode nok til, at
de kan sælges ad alm. salgskanaler, så bør man nok gå lave noget
andet/bedre.

Dog kan jeg acceptere virksomheder, hvis målgruppe KUN består af
nystartede virksomheder.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-09-06 18:39

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> revurdere deres forretningside. Er ens produkter ikke gode nok til, at
> de kan sælges ad alm. salgskanaler, så bør man nok gå lave noget

Jeg syntes det kunne være interessent at hører hvordan du selv kommer i
kontakt med nye kundeemner, eller har din virksomhed ikke behov for nye
kunder

Jeg foretrækker absolut at nye leverandører henvender sig til min virksomhed
ved at sende et salgsbrev med Postdanmark. Det er den mindst anmassende måde
og viser i det mindste at de er vil ofre et frimærke på deres budskab.
Uopfordret e-mail og telefax er ulovligt, uopfordrede telefonopkald er efter
min mening pisse irriterende, når du så også mener at et salgsbrev sendt som
brevpost er uønsket begynder det at blive svært

Et velskrevet salgsbrev efter AIDA-metoden er en af de mest effektive former
for markedsføring, naturligvis forudsat at man udvælger modtagerne med omhu.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 20:57

> Et velskrevet salgsbrev efter AIDA-metoden er en af de mest effektive
former
> for markedsføring, naturligvis forudsat at man udvælger modtagerne med
omhu.

Hvad går den metode ud på ??

Med venlig hilsen
Tom Jensen

Fra : S.Sørensen

Dato : 26-09-06 06:56

"Tom Jensen" <noone> skrev i en meddelelse
> former
> omhu.
>
> Hvad går den metode ud på ??
>
> Med venlig hilsen