Hvorfor boycotter man ikke eks. Saudiarabi~
Fra : Mark Jensen

Dato : 23-09-06 12:06

I 80erne var der konsensus om at man simpelthen måtte have en masse
økonomiske restriktioner mod det apartheid-styrede Sydafrika. Hvide
mennesker der undertrykte negere. Det ville man ikke acceptere fra det
internationale samfund.
Der er næppe nogen fra venstrefløjen herinde der ikke bifaldte den
slags tiltag, og måske var det også med til at fælde styret i sin tid.

Men hvorfor er det så meget værre at et samfund diskriminerer negere,
fremfor et samfund der i den grad diskriminere kvinder? Hvorfor siger
man ikke - I kan ikke være med i det gode selskab så længe I tér jer
som middelalderlige samfund, og med den forfærdelige behandling af
kvinder, og ikke mindst den ekstreme diskrimination der finder sted.

Samfund der i den grad gør forskel på de 2 køn, skal straffes, og skal
i skammekrogen. Læg dertil til at SaudiArabien eks. straffer
anderledes troende, det er ulovligt at eje en bibel, man må ikke have
"jul" i skolebøgerne, etc.

Men når det gælder mellemøstens systematiske diskriminering er man
påfaldende tavse i forhold til de restriktioner, man tidligere ikke
har haft det mindste imod at benytte sig af.

Hvorfor gør man ikke noget. Hvorfor siger verdenssamfundet ikke STOP
for den opførsel og bruger MEGET energi via restriktioner, boycott med
mere indtil landene lærer at respektere kvinderettigheder og behandle
kvinder på lige vilkår med mænd.

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 23-09-06 12:24

> [...]
> for den opførsel og bruger MEGET energi via restriktioner, boycott med
> mere indtil landene lærer at respektere kvinderettigheder og behandle

Fordi :

1. "Verdenssamfundet" er et ikke-eksisterende begreb. Det er en bande
svagpissere som hver især hypper sine egne interesser først og
fremmest: se blot hvad der skete/sker (eller især ikke skete/sker) i
Bosnien, Rwanda, Congo, Darfur osv.

2.Saudierne, i modsætning til sydafrikanerne, har noget som
"verdenssamfundet" ønsker : olie. Så længe de rige samfund er
baserede på olie og ikke kan økonomisk overleve olieabstinenser, så
har man selv sat sig i den klemme, som gør, at alle overvejelser om
anstændighed ryger overbord. Tænk på det næste gang nogen kommer
med de sædvanlige følelsesladede men uigennemtænkte argumenterer
imod a-kraft.

Fra : Basil

Dato : 23-09-06 17:26

Følgende er skrevet af Mark Jensen:
> [...]
> for den opførsel og bruger MEGET energi via restriktioner, boycott med
> mere indtil landene lærer at respektere kvinderettigheder og behandle

Simpelthen fordi at de har olie, penge og kontakter til USA, så det vil
have konsekvenser at boykotte dem, modsat Afrika, der har mange andre
råstoffer, men ikke olie.
Deres export af mineraler og andre ting der kan graves op, har
garanteret ikke været faldende, boykot eller ej.
Mit (usaglige) bud er at olie ikke på samme måde kan smugles ind i
lande der boykotter.
Kai

Fra : GB

Dato : 23-09-06 18:10

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in

> Simpelthen fordi at de har olie, penge og kontakter til USA, så det vil
> have konsekvenser at boykotte dem, modsat Afrika, der har mange andre
> råstoffer, men ikke olie.

Se så at få gang i brintteknologien, så vi kan frigøre os fra de
muhamedanske diktaturstater!

GB

Fra : @

Dato : 23-09-06 18:32

On Sat, 23 Sep 2006 17:09:40 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in

>Se så at få gang i brintteknologien, så vi kan frigøre os fra de
>muhamedanske diktaturstater!

ja eller vind bølger biogas ethanol solceller rapsolie

den med rapsolie er min favorit,

de marker der lige nu bruges i forbindelse med vores eksport af
fødevarer til muhamedanerne inddrages til rapsolieproduktion, da vi
ikke har nødig at sælge noget til muhamedanerne når vi ikke længere er
afhængige af deres olie,

så får muhamedanerne også lært at sørge for deres egen føde

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Mark Jensen

Dato : 23-09-06 22:31

On Sat, 23 Sep 2006 18:26:23 +0200, Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Simpelthen fordi at de har olie, penge og kontakter til USA, så det vil
>have konsekvenser at boykotte dem, modsat Afrika, der har mange andre
>råstoffer, men ikke olie.

Men hvor er den moralske fordømmelse af landet?
Tænk sig engang hvis nogen gav sig til at tale _for_ apartheiden i
Sydafrika og undskylde det med forskellige historiske faktorer og
andet.
Hvorfor bruger de samme mennesker, (almindelige mennesker, typisk
venstreorienterede) som talte dunder imod Sydafrikas styre ikke samme
retorik når det er kvinder der bliver undertrykt på den mest brutale
måder?
Hvorfor er det værre at diskriminere negere end kvinder?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-09-06 18:52

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> [...]
> for den opførsel og bruger MEGET energi via restriktioner, boycott med
> mere indtil landene lærer at respektere kvinderettigheder og behandle

Fordi: Olie....

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : John

Dato : 23-09-06 20:19

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en
meddelelse

> Fordi: Olie....

- men vi bli'r hele tiden mindre afhængige. Norge svømmer i olie.
USA, nye store fund:
http://www.theoildrum.com/story/2006/9/5/91238/89630

Danmark er selvforsynende:
http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3910970/

- mere på vej: http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3836236/

Der er ingen olie i Afghanistan, og, så vidt jeg ved, heller ikke
i Bosnien og Kosovo..

Så mens alle, især venstre(des)orienterede hele tiden stirrer sig
skeløjet på olie, så prøv i stedet at tænke på de politiske
konsekvenser for det Mentale Østen, den dag Vesten ikke længere
har brug for områdets olie, og dén dag er næppe fjern.

Samtidig er flere brugbare alternativer lige om hjørnet,
anvendelsen af dem er alene politisk betinget. Seneste jeg har
læst er, at brintdrevne biler ventes i handlen i løbet af de
næste ti år.

Så: Stop dog det evindelige olie-hyleri.

Mvh John

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-09-06 22:39

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> Så: Stop dog det evindelige olie-hyleri.

Nej - det er fint at vi frigør os fra dadelplukkerne i Mellemøsten.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-09-06 01:00

John wrote:
> [...]
>
> - mere på vej: http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3836236/
>
> Der er ingen olie i Afghanistan, og, så vidt jeg ved, heller ikke

Et af verdens største olieledninger skal gå igennem Afghanistan.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-09-06 08:31

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Et af verdens største olieledninger skal gå igennem Afghanistan.

Det er nemlig rigtigt, - for at komme uden om Arabien, Tyrkiet og Iran, vil
man lægge en ledning mod nord til Afghanistan og derfra mod vest til
Europa, - genialt tænkt.

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 24-09-06 13:42

>Seneste jeg har læst er, at brintdrevne biler ventes i handlen i
løbet af de
> næste ti år.

Og al den her brint til at drive disse biler kommer hvorfra tror du?

Fra : John

Dato : 24-09-06 23:05

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og al den her brint til at drive disse biler kommer hvorfra
> tror du?

Måske H2O fra:
http://www.historie.sydfyn.dk/steder/Helligkilder.htm

Mvh John

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-09-06 23:19

<cphpeter@gmail.com> wrote:

> løbet af de
>

> Og al den her brint til at drive disse biler kommer hvorfra tror du?

Tarmgas.