Internatonal Date(PHP) funktion
Fra : Heylow

Dato : 23-09-06 00:08

Hej

Jeg bruger funktionen date(r) Som fx viser "Tue, 19 Sep 2006
15:08:46 +0200". Problemet for mig er den bliver ved med at vaere
i Danmark tid og +0200, lige meget hvor i verden jeg er. Fx: Er
jeg i england,og skrev for et stykke tid siden, en besked i min
gaeste bog kl. 14:00 i england(+0000), og den udskrev at jeg
skrev den kl. 15:00(+0200). Den viser den danske tid, men ikke
tidzonen.

Mit spoergsmaal er
Hvordan faar jeg date(r) funktionen eller en anden funktion til
at vise tiden og tidszonen, i forhold til hvilken tidszone man er
i.

Paa Forhaand Tak
Heylow

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 23-09-06 02:45

Heylow wrote:
> [...]
> gaeste bog kl. 14:00 i england(+0000), og den udskrev at jeg
> skrev den kl. 15:00(+0200). Den viser den danske tid, men ikke

Som du nok ved, så er PHP serverside scripting, og når man bruger PHP
funktioner, så køres de kun på serveren - så den er faktisk ret ligeglad
om du er i udlandet, herhjemme eller på månen :)

Den tager tiden fra serveren og intet andet.

Hvis du vil have tiden fra den computer du nu sidder ved, så skal du
kigge på javascript funktioner, da netop disse kører lokalt på brugerens
computer, og altså ikke på serveren.

Fra : Heylow

Dato : 23-09-06 15:03

> [...]
> om du er i udlandet, herhjemme eller på månen :)
> Den tager tiden fra serveren og intet andet.

Det vidste jeg ikke :$ .

> Hvis du vil have tiden fra den computer du nu sidder ved, så skal du
> kigge på javascript funktioner, da netop disse kører lokalt på brugerens
> computer, og altså ikke på serveren.

Jeg har set paa forskellige forum hvor de viser den rigtige tid, og de
bruger aabenbart ogsaa PHP.
Men hvis det kan lade sig goere i PHP, hvordan bruger jeg det saa i java.
Jeg tidligere proevet at interegere Min php kode til java, uden succes.

Jeg har ikke meget forstand paa java, saa hvordan aabner man en forbindelse
til MySQL databaser og indsaetter data i java. Evt. links til websider der
besriver hvordan.

Fra : Martin

Dato : 23-09-06 15:18

Heylow wrote:

> Det vidste jeg ikke :$ .

Så ved du noget nyt :)

> [...]
> Men hvis det kan lade sig goere i PHP, hvordan bruger jeg det saa i java.
> Jeg tidligere proevet at interegere Min php kode til java, uden succes.

Jeg kunne tænke mig til at de bruger javascript (Java og javascript er 2
vidt forskellige ting, lidt ala windows og office pakken, så forskellige
er de 2 sprog.)

Jeg kender meget lidt til javascript, men man får datoen på brugerens
computer ved at skrive noget ala
<script type="text/javascript">
now = date();
</script>

Men hvis du vil have et bedre svar, så må du nok hellere spørge i
clientside nyhedsgruppen
dk.edb.internet.webdesign.clientside

> Jeg har ikke meget forstand paa java, saa hvordan aabner man en forbindelse
> til MySQL databaser og indsaetter data i java. Evt. links til websider der
> besriver hvordan.

Psst.. igen, når du spørger i clientside nyhedsgruppen, så lad vær med
at skrive java, du må skrive lidt mere og skrive javascript :)