Baby mishandlet til døde.
Fra : JBH

Dato : 22-09-06 22:00

http://ekstrabladet.dk/112/article227150.ece

Retten i Randers idømte i dag en 37-årig mand seks års fængsel for
dødsvold mod sin syv uger gamle baby

Maiken Kolby - 16:27 - 22. sep. 2006

Manden blev dømt for tre gange at have klemt om sin søns brystkasse og
rusket ham, så hovedet dinglede frem og tilbage, skriver Ritzau.

Det kostede ham seks års fængsel.

Sønnen døde om morgenen den 27. december sidste år, kun syv uger
gammel. Drengen havde store blødninger i hjernen, 21 ribbensbrud og
blødninger i synsnerven.

Ved afhøringerne i retten har Erik Skipper Pedersen forklaret, at han
kun tænkte på at få drengen til at holde op med at græde og få ro. Babyen
havde svært ved at sove og var tit urolig i nattetimerne.

Erik Skipper Pedersen tilstod at være skyld i sin søns død, men han
valgte at tænke over, om han vil anken straffen.

Hvad fanden foregår der i hovedet på sådan en idiot og hvor var moderen.. ??
Håber satme han får hans "straf" i fængslet.

/JBH

begin 666 trans.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-09-06 22:54

JBH wrote:

> Hvad fanden foregår der i hovedet på sådan en idiot og hvor var
> moderen.. ?? Håber satme han får hans "straf" i fængslet.

Hvorfor skal vi altid have gruppen svinet til med den slags hævfrådende
indlæg? Seks års fængsel er en hård straf for et øjebliks desperation.

Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : JBH

Dato : 23-09-06 01:36

> Hvorfor skal vi altid have gruppen svinet til med den slags hævfrådende
> indlæg? Seks års fængsel er en hård straf for et øjebliks desperation.

Syntes du. Jeg syntes det er en latterlig lav straf for gentagende gange at
mishandle et lille barn så det tilsidst døde af skaderne. Manden er ude om
4,5 år..... og skal ikke betale børnepenge.

> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
> kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Hvad er det du prøver at sige ? Der er langt fra lyst til handling, men det
har du nok svært ved at indse.

/JBH

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-09-06 08:32

JBH wrote:

> [...]
> Manden er ude om 4,5 år..... og skal ikke betale børnepenge.

> Hvad er det du prøver at sige ? Der er langt fra lyst til handling,

Jeg prøver bare at forstå, hvad der foregår. Det er jo ikke noget der plager
jer, der altid istemmer gorillabrølet om hårdere straffe ved enhver
lejlighed.

Per V.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 26-09-06 09:32

[snip]
> Jeg prøver bare at forstå, hvad der foregår. Det er jo ikke noget der
plager
> jer, der altid istemmer gorillabrølet om hårdere straffe ved enhver
> lejlighed.

Man ser her rigtig tydeligt hvor meget du prøver at forstå...

Mvh
Michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-09-06 10:27

"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> wrote in news:efaoi6$9o$1
@news.al.sw.ericsson.se:

> Man ser her rigtig tydeligt hvor meget du prøver at forstå...

Rendyrket ondskab er uhyre sjældent. Bag de fleste handlinger ligger der
faktisk gode intentioner. Hvis man vil forhindre de "onde" handlinger bør
man derfor søge at forstå de "gode" intentioner der måske ligger bag.

Tragedier opstår når man ikke kan leve op til de gode intentioner, og i
afmagt griber til handlinger man normalt aldrig ville have overvejet.

Jeg kunne sagtens forestille mig en i forvejen presset Far der i afmagt
rusker sit barn. "Hvis ikke jeg får min søvn, kan jeg ikke passe mit
arbejde og så bliver jeg måske fyret. Jeg SKAL sove!" Hvis den Far i
forvejen er ustabil, forholdet til konen er forandret efter fødslen,
forventningerne til barnet var nogle andre end virkeligheden,
frustrationer over at alting er dyrere end man troede, arbejdsgiveren der
ikke har forståelse for at ens tanker er et andet sted når man er nybagt
Far, osv osv. Ja så er der basis for at unaturlige reaktioner opstår.

Jeg kan sagtens sætte virkelighed på hvad der måske kunne ligge bag den
konkrete situation.

Hvis der er tale om en tragisk hændelse, så vil jeg love dig at den Far
bliver straffet mere end vi aner. Kunne du leve med at have slået dit
eget barn ihjel? Kunne din familie? Dine venner?

Det eneste jeg (og jeg fornemmer at Per Vadmand er i samme båd) siger, er
at man måske skulle kigge bag om kulisserne før man bare dømmer manden
som et sadistisk svin. Måske kunne noget lignende forhindres i fremtiden,
hvis vi kan FORSTÅ hvad der gik galt. Det handler om forebyggelse. Skaden
er sket i det konkrete tilfælde, men ville det ikke være skønt hvis man
kunne konstatere en årsag, så det ikke sker for andre?

Når det er sagt, så er der jo stadig begået en strafbar handling, og
selvfølgelig skal manden have en straf. Men fordømmelse og tæsk er ikke
en del af den. Behandling og hjælp kunne derimod være det.

Jeg kan iøvrigt anbefale at man altid søger "de gode intentioner" hos
sine medmennesker. Det gør dem lettere at forstå.

Nogen vil måske tolke mit indlæg som at jeg ikke synes faderen skal
straffes for sine handlinger. Men intentionen er snarere at hvis vi kan
forebygge fremtidige hændelser af samme karaktér, så døde det barn ikke
helt forgæves. Og hvis prisen for den forebyggelse er at vores
retsbevidsthed krænkes fordi faderen ikke får en passende straf, ja så
synes jeg det er en ringe pris at betale for at fremtidige spædbørn måske
kan undgå samme skæbne.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 26-09-06 12:05

[snip]

[snip en hel masse der intet har med ovenstående kommentar at gøre]

Pointen var at Per V tilsyneladende ikke forsøger at forstå hvorfor nogen
advokerer for hårdere straffe. Til gengæld holder han sig ikke tilbage med
hånlige bemærkninger overfor de meninger han ikke forstår... Men han er jo
også i affekt, og derfor er han naturligvis delvis undskyldt.

Mvh
Michael

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-09-06 13:36

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> tilbage med hånlige bemærkninger overfor de meninger han ikke
> forstår... Men han er jo også i affekt, og derfor er han naturligvis

Nej, du har ret - jeg forstår ikke, hvorfor folk gang på gang rent
refleksmæssogt forlanger hårdere straffe for dette og hint. Enhver, der
gider sætte sig lidt ind i sagerne, ved, at straffens længde ikke har nogen
indflydelse på affektforbrydelser.

Og almindelig hævnfølelse - især mod folk, man ikke kender personligt - er
et fænomen, der efter min mening snarere burde henvises til psykologhjælp
end luftes i nyhedsgrupper.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 21:05

[snip]

> [...]
> gider sætte sig lidt ind i sagerne, ved, at straffens længde ikke har
> nogen indflydelse på affektforbrydelser.

Og så er det jo at det man ikke forstår, det har man ret til at håne? (Jeg
er grundlæggende enig i dine betragtninger - det var mest måden. Derfor
dette retoriske spørgsmål)

Mvh
Michael

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-09-06 22:56

Michael Jørgensen wrote:
> [snip]

> Og så er det jo at det man ikke forstår, det har man ret til at håne?
> (Jeg er grundlæggende enig i dine betragtninger - det var mest måden.
> Derfor dette retoriske spørgsmål)

Der er åbenbart nogen, der opfatter enhver modsigelse som hån.

Per V.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-09-06 07:33

[snip]

> Der er åbenbart nogen, der opfatter enhver modsigelse som hån.

Det er der givetvis. Men hvis dén kommentar var møntet på undertegnede, så
var det en forbier.

Brug min respons på dine skriblerier eller lad være.

EOD.

Mvh
Michael

Fra : Michael Zedeler

Dato : 23-09-06 12:21

JBH wrote:

> Syntes du. Jeg syntes det er en latterlig lav straf for gentagende gange at
> mishandle et lille barn så det tilsidst døde af skaderne. Manden er ude om
> 4,5 år..... og skal ikke betale børnepenge.

4,5 år er rundt regnet 25% af den del af ens voksenliv hvor man kan få
flere børn. Det er ikke nogen lav straf. generelt kan jeg ikek forstå
hvorfor lige præcis denne type forbrydelser burde straffes hårdere. Der
er jo tale om handlinger, som sker i voldsom affekt. I den situation har
det ingen betydning om man får en straf på 4 eller 8 år, for i
situationen er det umuligt at tænke klart.

Hvis vi skulle gøre noget anderledes, skulle det være at forebygge at
det sker.

> Hvad er det du prøver at sige ? Der er langt fra lyst til handling, men det
> har du nok svært ved at indse.

Hvis der er nogen her, der har svært ved at indse noget, er det nok dig,
der har svært ved at indse at folk er indrettet forskelligt.

Mvh. Michael.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-09-06 07:40

Michael Zedeler wrote:

> [...]
> situation har det ingen betydning om man får en straf på 4 eller 8
> år, for i situationen er det umuligt at tænke klart.

Åh jo. Det har stor betydning for om hævntørsten (undskyld: retsfølelsen)
bliver tilfredsstillet.

Nej. Du har ret. Som præventivt middel har det ingen, absolut ingen effekt.

<snip>

--
Regards,
Kristian Damm Jensen

Fra : Benny den niende

Dato : 02-10-06 13:52

JBH wrote:

> [...]
> 4,5 år..... og skal ikke betale børnepenge.

> Hvad er det du prøver at sige ? Der er langt fra lyst til handling, men det

du er styret af din krybdyrhjerne - på det punkt ligner du faderen....

så hvor er forskellen på forbryderen og dem der straffer?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-09-06 07:09

Per Vadmand wrote:

> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst
> til at kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller
> selvbedrager.

Jeg skal da gerne skrive mig på listen over kvælelystne forældre. Okay,
måske ikke så meget nu, men i hvert fald da de var under 1 år gamle.

Og JBH? Der er ingen, der falder for dine forsøg på at fremstille Per
som latent barnemorder. Det får dig bare til ar fremstå som endnu mere
useriøs.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : JBH

Dato : 24-09-06 08:46

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal da gerne skrive mig på listen over kvælelystne forældre. Okay,
> måske ikke så meget nu, men i hvert fald da de var under 1 år gamle.

Men du gjorde det ikke.

> Og JBH? Der er ingen, der falder for dine forsøg på at fremstille Per
> som latent barnemorder.

Nej, det klarer han ganske glimrende selv.

/JBH

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-09-06 09:10

JBH wrote:
> "Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Men du gjorde det ikke.

> Nej, det klarer han ganske glimrende selv.

Den bedste måde at undgpå at lade sig rive med af sine negatide følelser på
er at erkende dem. En erkendelse, det åbenbart ofte skorter på blandt
forældre.

Det er ganske normalt at hade sine bøn ind imellem.

Det er også normalt at hade sine forældre.

Begge dele er uhensigtsmæssigt at efterleve i praksis, derfor er det rarest
at fortrænge det. Men risikoen for, at det fortrængte eksploderer i en
ekstrem pressituation er større, jo dybere fortrængningen er. Der for er det
en god idé at forsøge at erkende sine mørke sider.

Det troede jkeg egentlig var psykologi for perlehøns, som burde være
almindeligt kendt i en forældre-børn-gruppe.

Per V.

Fra : Hansen

Dato : 24-09-06 10:11

> [...]
> forældre.
>
> Det er ganske normalt at hade sine bøn ind imellem.

Jamen så er jeg blot ikke normal - fint nok! Selvfølgelig har jeg ind
imellem været irriteret over et eller andet de har sagt/gjort, men derfra og
så til at hade dem er der langt - virkelig lang. For mig i hvert fald.

> Det er også normalt at hade sine forældre.

Tja der må jeg altså også melde pas. Jeg er godtnok unormal

> [...]
>
> Det troede jkeg egentlig var psykologi for perlehøns, som burde være
> almindeligt kendt i en forældre-børn-gruppe.

Fordi en person har negative følelser og resten snakker en efter munden
bliver det ikke til hverken "almindelig kendt" eller "normalen"

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-09-06 14:52

Hansen wrote:

> Fordi en person har negative følelser og resten snakker en efter
> munden bliver det ikke til hverken "almindelig kendt" eller "normalen"

Problemet er, at de negative følelser her i gruppen alt for ofte får afløb i
frådende hævnbreve med krav om hårde straffe. Det kunne bruges mere
hensigtsmæssigt.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 08:14

> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
> kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Åh ja... kvæle, sælge eller smide på losse/genbrugs-pladsen... You name it.

Forresten... hvis man skulle smide sit barn på genbrugspladsen... Hvilken
container skulle man bruge..? Farligt affald...? Eller den til batterier..?
For det virker ærligt talt som om der sidder et par meget store
Duracell-batterier i mine unger.

Anywæy.. 6 år er ikke for meget. Et barn er slået ihjel og han skal
naturligvis betale for hans (u)gerninger. Man kunne så spørge sig selv om
straffene i Tønder-sagen ikke burde være højere? Her er pigen jo stadig i
live og skal leve med de perverse handlinger der blev gjort mod hende resten
af hendes liv.

--
MvH
ZuperFarDK

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 23-09-06 13:03

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse .

> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
> kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Jeg har nu aldrig haft lyst til at kvæle mine børn - ruske dem, eller tampe
dem gule og blå med et bordben; eller blot levere dem tilbage til hospitalet
(to års garanti?) jo jo helt sikkert, men kvæle dem - faktisk ikke - men det
kan være det kommer....

Fra : Hansen

Dato : 23-09-06 15:45

> [...]
>
> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
> kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Sikke da en gang sludder. Det kan jeg af et ærligt hjerte sige at jeg ALDRIG
har haft lyst til - ikke engang været i nærheden af en sådan tanke. Og ja -
jeg har 3 børn.

Fra : Blinkhinde

Dato : 23-09-06 21:10

Per Vadmand skrev:

> [...]
>
> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
> kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Jeg har aldrig haft lyst til at kvæle mit barn. Jeg har været
fortvivlet, forvirret, irriteret og vred, men jeg har aldrig haft bare
den mindste lyst til at gøre det fortræd.
Der er ligesom en meget skarpt optrukket grænse dér. - Mit barn er jo
fuldstændig afhængigt af mig og reagerer kun med gråd eller skaberi,
fordi det ikke kan andet.

- Og taler vi spædbørn... Ja så er det for mig *fuldstændig*
uacceptabelt, at man kan gøre dem fortræd. De græder jo netop fordi
de har brug for én på den ene eller den anden måde.

At jeg så godt kan sætte mig ind i, at nogen mennesker ikke ejer
evnen til at forstå sådan et lille væsen, det er en anden sag. Og
jeg er som enig i, at straffen ikke skal sættes op, men at man i
stedet bør forsøge at skabe rum for, at sådanne situationer slet
ikke opstår. De opstår sandsynligvis oftest, når folk er pressede i
forvejen. Kan det glæde nogen får sådan en børnemorder en voldsom
afklapsning i spjældet, med mindre da han vælger frivillig isolation.
- Og isolation i 6 år må vel også siges at være straf nok...

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-09-06 12:30

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> valgte at tænke over, om han vil anken straffen.
>
> Hvad fanden foregår der i hovedet på sådan en idiot og hvor var moderen..
??
> Håber satme han får hans "straf" i fængslet.

Eftersom at der er en del personer, som ikke bruger lige så meget tid under
graviditeten på at lære en babys basale behov og som ikke kender sig selv i
tilstrækkelig grad til at forstå at de ikke må udsætte sig selv for nogen
for form for stress, så er tiden vel inde til at foreslå et sommerkursus,
som ansvarlige forældre kan sende deres teenagere til:

---
1 døgn med en ekstra mave (for pigerne. De unge mænd kan prøve at udføre et
gymnastikprogram med udstyret på. Så ved de hvorfor at konen altid skal have
fod- og ryg-massage.)
http://www.realityworks.com/dc5536de-0855-4c76-af56-2d9a3d89a96c.cms

2 døgn med en elektronisk baby som alene far/mor:
http://www.realityworks.com/394406fe-7daf-446f-a32b-a80573154ea2.cms?detail=detail
Hvis computeren udskriften efter forsøget viser at vedkommende ikke kan tåle
at få stress og at en kommende unge kunne komme til at lide overlast, så ved
den unge at der er noget de skal arbejde med.

1 dags undervisning i førstehjælp
http://www.falck.dk/link_forstehjalp_til_smaborn
---

Jeg kan sætte mig ind i panikken, når barnet efter at have fået sit basale
behov dækket vedbliver med at græde ukontrolleret uanset hvor meget at man
holder det hos sig. Jeg kan dog ikke sætte mig ind, hvad der får dem til at
skade ungen. Når situationen er værst uden søvn i mange af døgnets timer, så
kører man nærmest på overlevelse, hvor ungen er det eneste, som er i
centrum. Så rykker ens egne behov i baggrunden. Jeg er blevet sendt hjem fra
arbejde for at hvile af bossen, fordi at jeg lignede noget, som katten havde
leget med.

Der er bare nogen som ikke bør få børn, men som får det.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-06 09:31

Per Vadmand wrote:

> [...]
>
> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
> kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Der er da himmelvid forskel på måsek et øjeblik at have lysten og
så overvinde den naturlige blokering og så reelt gøre det.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-09-06 12:17

Christian B. Andresen wrote:

> Der er da himmelvid forskel på måsek et øjeblik at have lysten og
> så overvinde den naturlige blokering og så reelt gøre det.

Ikke desto mindre burde det, at man erkender lysten, mane til større
forståelse.

Per v.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-06 12:37

Per Vadmand wrote:

> Ikke desto mindre burde det, at man erkender lysten, mane til større
> forståelse.

Jeg har ingen, ingen, ingen forståelse for det overhovedet.
Jeg kan forstå afmagt, søvnmangel og vrede, men aldrig tanker om at
slå dem ihjel.
Jeg er selv far til 2 små børn, så jeg ved hvad jeg taler om.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-09-06 05:39

Per Vadmand skrev:

> [...]
>
> Vis mig en forælder, der påstår, at han/hun ALDRIG har haft lyst til at
> kvæle sit barn, og jeg skal vise dig en løgner eller selvbedrager.

Stakkels lille barn.

Sikke da noget fis at slynge om sid. Det er da noget af en
generalisering. Jeg er hveken løgner og selvbedrager og har aldrig
aldrig tænkt en sådan tanke.

Jeg har tænkt åhh så hold da op med det flæberi lille skat og ikke
længere. For selvfølgelig kan også jeg blive frustreret, men ikke i
ne grad hvor jeg har tænkt tanken at gøre skade på min lille pige.

Der hvor jeg indimellem hører at nogle tænker således er ved kolik
børn. Hører tit de forældre sige at nu forstår de lidt af havd der
foregår i hovedet på de mennesker der i afmagt kan gøre skade på
sit barn. Men der er laaangt fra at tænke og så til at miste
besindelsen totalt.

Det der jo er frygteligt er hvis manden atter får et barn når han
kommer ud igen.

LN

Fra : Ditte H

Dato : 28-09-06 06:44

> Det der jo er frygteligt er hvis manden atter får et barn når han
> kommer ud igen.
>
> LN

Ja, det så vi i jo i sagen med Heine fra Randers, også kendt som Rune
Harbo. Nogle år efter løsladelsen bliver han far igen, og endnu engang
dør barnet.
Håber seriøst de kasterer ham.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-09-06 07:16

Ditte H <ditte@tamuin---.dk> wrote in news:mn.e1cf7d6905df76c1.53224
@tamuin---.dk:

> Ja, det så vi i jo i sagen med Heine fra Randers, også kendt som Rune
> Harbo. Nogle år efter løsladelsen bliver han far igen, og endnu engang
> dør barnet.
> Håber seriøst de kasterer ham.

Tak fordi også du dokumenterer min pointe.

Må jeg seriøst undre mig over hvad der afholder dig fra at ønske at
børnemishandleres børn bliver kastreret? Alle undersøgelser viser jo at de
har betydeligt større chance for at gentage deres mishandleres gerninger
når de selv bliver voksne.

Fra : Ditte H

Dato : 28-09-06 16:42

> [...]
> har betydeligt større chance for at gentage deres mishandleres gerninger

Som du selv skriver, betydelig større chance, men ikke 100%.
Men nu udtalte jeg mig kun om en person, specifik.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-09-06 19:38

> Som du selv skriver, betydelig større chance, men ikke 100%.

Bingo. Hvorfor vil du kastrere børnemishandleren, men ikke dennes ofre? Min
påstand er at der ikke er afgørende forskel på risikoen for at en af dem
mishandler et barn i fremtiden.

Alt jeg ønsker er at du overvejer dine holdninger om at kastrere faderen i
den nævnte sag. Det bringer intet godt med sig. Højst en slags
"tilfredsstillelse/retfærdighed ske fyldest" hos nogle mennesker.

> Men nu udtalte jeg mig kun om en person, specifik.

Jeps. Jeg undskylder at jeg var lidt forudindtaget mht. en generalisering.

Fra : Ditte H

Dato : 30-09-06 19:51

Kent Oldhøj:
> [...]
> "tilfredsstillelse/retfærdighed ske fyldest" hos nogle mennesker.

> Jeps. Jeg undskylder at jeg var lidt forudindtaget mht. en generalisering.

Hej

Nu er børnene i denne sag jo døde, derfor kan de ikke gentage
sørgelighederne. Indrømmet, der spiller mange personlige følelser ind,
i at jeg ønsker at samme fejl ikke sker endnu en gang, to gange er to
for meget.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-09-06 20:11

"Ditte H" <ditte@tamuin---.dk> skrev i en meddelelse

> Håber seriøst de kasterer ham.

Hvad vil du opnå med at kastrere ham?
Vil du blot hævne eller forebygge noget? Måske begge dele.
Og vil kastration være den bedste metode til at opnå dét, du ønsker - hvad
det så end er?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ditte H

Dato : 30-09-06 19:53

Lisbeth Jacobsen frembragte:
> [...]
> Vil du blot hævne eller forebygge noget? Måske begge dele.
> Og vil kastration være den bedste metode til at opnå dét, du ønsker - hvad

Hej

Der spiller mange personlige følelser ind, men jeg ønsker ikke at han
får muligheden for at slå endnu et barn ihjel, to gange er to for
mange.
Samtidig knuser han også barnets mor. Hans egen familie, er åbenbart
ligeglade, siden de ikke har advaret kvinden, der valgte at få et barn
med en babymorder.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-09-06 23:55

> Der spiller mange personlige følelser ind, men jeg ønsker ikke at han får
> muligheden for at slå endnu et barn ihjel, to gange er to for mange.

Bliver han forhindret i at slå endnu et barn ihjel, ved at blive kastreret?

Hvor tit forekommer det i øvrigt, at en far slår to af sine egne børn ihjel
med års mellemrum?

Hvis jeg ikke husker meget forkert, så handler sådanne tilfælde - hvor børn
ruskes eller tæves ihjel - i øvrigt ofte om, at det er mors KÆRESTE (ikke
barnets far) der slår ihjel.

Flertallet af dem, der ender med som voksne at slå et barn ihjel, er selv
blevet mishandlet som børn. Hvis man VIRKELIG ville gribe effektivt ind i
retning af at stoppe en ond, social arv ved at følge dit forslag om
kastration, burde man jo derfor kastrere ALLE, der har været udsat for
børnemishandling.... Vil det mon ikke have langt større effekt end dit
forslag om kun at kastrere dem, der allerede har slået et barn ihjel?

> Samtidig knuser han også barnets mor. Hans egen familie, er åbenbart
> ligeglade, siden de ikke har advaret kvinden, der valgte at få et barn med
> en babymorder.

Jeg forstår ikke, om du mener, at kastration ville betyde noget for
ovenstående?

Mvh. Lisbeth

Fra : Benny den niende

Dato : 02-10-06 20:03

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Ditte H" <ditte@tamuin---.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver han forhindret i at slå endnu et barn ihjel, ved at blive kastreret?

det kommer an på hvad han bruger som slagvåben.....

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-09-06 05:49

> [...]
>
> Det troede jkeg egentlig var psykologi for perlehøns, som burde være
> almindeligt kendt i en forældre-børn-gruppe.

Delvis enig men man skal vel ikke fortrænge noget der ikke er der. Har
ikke prøvet at hade mit barn og så er den ikke længere. Og det er
ikke en fortrængning. Alle mennesker er ikke ens eller som dig Per.

Måkse det kommer i teenageårene hvem ved. Men indtil videre nej.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-09-06 05:53

> Problemet er, at de negative følelser her i gruppen alt for ofte får afløb i
> frådende hævnbreve med krav om hårde straffe. Det kunne bruges mere
> hensigtsmæssigt.
>
> Per V.

Hvad der er hensigtsmæssigt for dig er ikke nødvendigvis
hensigtsmæssigt for alle. vi har alle vores måde at reagere på.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-06 11:59

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> har betydeligt større chance for at gentage deres mishandleres gerninger

Nu er barnet / børnene jo døde, så de gentager ingen gerninger.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 28-09-06 16:44

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> har betydeligt større chance for at gentage deres mishandleres gerninger

Hvorfor går du nu ud af den tangent. Der er da ingen der nævner at
børnemishandleres børn bliver kastreret/steriliseret, Vi taler om
skyldige sexualforbrydere. Ikke fordi man er barn af en kriminel, er
belevt misbrugt som barn eller bor i det forkerte kvarter.

sterilisation eller livstidsstraffe vfille for nogle for forbrydere
være helt ok i mine øjne.

LN