hanhunde navne med a
Fra : Dorthe Jensen

Dato : 22-09-06 20:19

hej gruppe

jeg er i den heldige situation at jeg snart skal have en hund mere og den
skal have et navn med A, så derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp og gode
forslag.
jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

hilsen dorthe

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-09-06 10:29

hejsa her er lidt fra godteposen :)

Anton, Abel, Abelino, Aladin, Allie, Aki, Amour.

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-09-06 09:31

Dorthe Jensen wrote:
> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Det var da godt det ikke var med X

Alf
Anton
Albert (efter F. Mowats bog "onkel Albert")
Ais (gammelt nordisk navn)
Aron
Atreju (uendelige historie)
Albino (gæt hvofor)
Alarm (det hed den sgu)
Apollo

Det var sådan lidt jeg kan erindre at have hørt brugt, og lidt
baggrund bag navnet.

Hilsen Kim

Fra : C.H

Dato : 23-09-06 09:35

"Dorthe Jensen" <dorthe@FJERNjensenogsoerensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Hejsa Dorthe! Tillykke med beslutningen!
Vil du ikke skrive hvilken race den nye hvalp er. Så synes jeg, det er lidt
lettere at finde på noget passende. Du ved - Fido til en dobberman og Brutus
til en yorkshireterrier

CH

Fra : kris b

Dato : 23-09-06 07:35

> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

http://www.hund.ch/magazin/dognamea.htm

mvh kb

Fra : Siv-Helen Alterskjær

Dato : 23-09-06 14:24

"Dorthe Jensen" <dorthe@FJERNjensenogsoerensen.dk> skrev i melding
> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Anton, Akiro, Arve, Albert, alex, aiko, Ares, Arex,

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-09-06 16:04

Dorthe Jensen wrote:
> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Noget jeg glemte at skrive: Husk at det skal være et praktisk navn.
Ikke for langt, og til at udtale. Jeg kender en opdrætter der gav sit
A kuld nogle gæliske navne
(relevant mht racen) som ikke var til at udtale. Resultatet er at de
fleste hunde i dag hedder noget andet.

Hunde kan også blive navngivet efter kulturelle, politiske eller
aktuelle begivenheder eller idealer.
Ofte giver det upraktiske kaldenavne, og det reulterer i forkortelser.

Madonna > Donna
Salmonella > Nella
Milosevic > Milo

og så videre.

Hilsen Kim

Fra : Marianne

Dato : 23-09-06 16:54

> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Hej Dorthe

Artie, Aros, Arco, Asterix

Hilsen
Marianne

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-09-06 18:04

Dorthe Jensen <dorthe@FJERNjensenogsoerensen.dk> wrote:
> [...]
> hjælp og gode forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Andy
Ari
Arthur
Athos

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 23-09-06 19:47

hej gruppe
ja jeg kunne jo godt have sagt lidt om race, det er en boxer.
tak for de mange forslag og jeg tror at det bliver en anton
hilsen dorthe

Fra : jopa

Dato : 23-09-06 20:07

Dorthe Jensen skriblede bla:
> hej gruppe
> ja jeg kunne jo godt have sagt lidt om race, det er en boxer.
> tak for de mange forslag og jeg tror at det bliver en anton

Adolf , Axel , Achloch
--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 23-09-06 22:28

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Dorthe Jensen skriblede bla:
>
> Adolf , Axel , Achloch
> --
> Mvh.John
>
> www.john.jp-web.dk

Du mener vel ikke Arschloch?

Fra : jopa

Dato : 23-09-06 22:32

Søren LH skriblede bla:

> Du mener vel ikke Arschloch?

Jo tænk at have en hund med det navn
Man skal så nok ikke rejse til tysktalende lande og råbe efter sin hund
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 23-09-06 22:53

> Søren LH skriblede bla:

> Jo tænk at have en hund med det navn
> Man skal så nok ikke rejse til tysktalende lande og råbe efter sin hund

Og slet ikke medens et par hårdkogte rockertyper går forbi

Og jeg håber da heller ikke en pæn ældre dame følger din anbefaling til sin
skødehund, for så at tage den med på ferie i Tyskland

Mvh
Søren

Fra : Sidse

Dato : 23-09-06 19:46

> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Asbjørn

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-09-06 19:52

> [...]
> forslag.
> jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle navne

Hej dorthe!

var det dig der skulle have en gert pop hvalp?

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : bettina jespersen

Dato : 23-09-06 21:26

snakkede lige med en lækker narkohund idag den hedder Amfi det var da en
mulighed som ikke mange hedder

hilsen
bettina

Fra : pwh

Dato : 24-09-06 15:37

bettina jespersen wrote:
> snakkede lige med en lækker narkohund idag den hedder Amfi

Som i Amfetamin :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-09-06 16:02

pwh skriblede bla:

> Som i Amfetamin :-?

Det skal man vist være på hvis man kan snakke med den
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-09-06 16:17

jopa skrev:
> pwh skriblede bla:
>>

> Det skal man vist være på hvis man kan snakke med den

Næeh, hunde kan man da godt snakke med. Måske er det sværere at snakke
med hyænekameler - det har jeg desværre ikke erfaring med

Venlig hilsen Dikte

Fra : jopa

Dato : 24-09-06 16:43

Benedikte Brisson skriblede bla:

> Næeh, hunde kan man da godt snakke med. Måske er det sværere at snakke
> med hyænekameler - det har jeg desværre ikke erfaring med

Dem snakker man ikke med, de skal bare høre efter eller få tæsk
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-09-06 16:46

jopa skrev:
> Benedikte Brisson skriblede bla:
>>
> Dem snakker man ikke med, de skal bare høre efter eller få tæsk

Nååårh SÅDAN hænger det sammen *ser opklaret ud*

Venlig hilsen Dikte (som egentlig synes, det ku være hyggeligt med en
lille hyænekamel i fodenden )

Fra : jopa

Dato : 24-09-06 17:14

Benedikte Brisson skriblede bla:

> Venlig hilsen Dikte (som egentlig synes, det ku være hyggeligt med en
> lille hyænekamel i fodenden )

Sådan nogen sover helst ude om natten
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : bettina jespersen

Dato : 24-09-06 19:21

> Som i Amfetamin :-?
>
> /Jens

ja som i amfetamin.

har aldrig selv prøvet stoffer men jeg snakker ganske godt med de få narko
hunde jeg har mødt.
men jeg har selvfølgelig heller ikke gjort noget ulovligt for at snakke med
politihundende

Hilsen
bettina

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 25-09-06 11:28

hej gruppe

ja det er på en måde en pop hund, det er gennem torben der har chagall von
ellinghaus, så det er jo gert blod. der er også dem der har formidlet.
hilsen dorthe