Tilløber
Fra : Hr. Pedersen

Dato : 22-09-06 19:32

Hej i gruppen

Her til aften kom der en tilløber mis forbi, godt mjavende. Problemet er nu,
hvad vi gør med den. Vi kan ikke have den rendende fordi vi har selv 2 katte
som helt sikkert vil slås med den hvis de opdager den. Ringer vi til falck ?
eller til en dyrlæge ? Så vidt jeg kunne se er den ikke øremærket.

Forslag modtages med kyshånd.

Johny Pedersen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-09-06 20:18

> [...]
?
> eller til en dyrlæge ? Så vidt jeg kunne se er den ikke øremærket.

Er katten velnæret og kontaktsøgende?
Er det en voksen eller en killing?
Er det en fertil hankat?

Det KAN være en hankat på frierfødder, men også en kat, der er blevet
enten væk, smidt ud eller forladt.

Hvis den stadig holder til hos jer, så stem i første omgang dørklokker
hos naboerne og spørg, om nogen kender den. Prøv også at se på
www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.dyrenettet.dk, om der er nogen, der
efterlyser den. Du kan selv fremlyse den samme steder.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 22-09-06 20:38

Hej Hanne

Katten er rimeligt forpjusket og mager. Det er såvidt jeg kan se en
velvoksen hankat (fertil). Den ligner en norsk skovkat. Imorgen vil jeg tage
nogle billeder af den og prøve at snakke med folk i området.

Johny Pedersen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-09-06 23:05

> [...]
tage
> nogle billeder af den og prøve at snakke med folk i området.

Har selv kigget inde på de links, jeg oplyste dig, og der er flere
langhårskatte, som efterlyses. Har du selv kigget?

Det ville ellers være en kanon hjælp, hvis du oplyste, hvor i landet du
bor

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-09-06 23:08

PS: ... og hvis du også beskrev katten (farver, pelsmønster m.m.) ville
det være tip-top, for så kan jeg (og andre) viderebringe fremlysningen
på andre kattefora.

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 23-09-06 08:22

Hej Hanne

Missen befinder sig i skrøbelev på langeland. Jeg har lagt nogle billeder i
dk.binaer. Håber du kan se dem. Beskrivelse: Brunlig langhårs i forskellige
brunlige nuancer. En meget sød snakkende mis uden øremærke.

Eventuelt kan man ringe til mig på tlf. 30 82 42 06 hvis der var nogen der
gerne ville tage sig af ham.

Mvh

Fra : Hanne Engermann

Dato : 23-09-06 09:09

> [...]
> brunlige nuancer. En meget sød snakkende mis uden øremærke.
>
> Eventuelt kan man ringe til mig på tlf. 30 82 42 06 hvis der var nogen der

dk.binaer? Hvordan pokker kommer jeg derind?
Ikke nogen "ørn" til slige sager

PS: Katten kan være chippet!

Fra : Siri

Dato : 24-09-06 13:28

> Ikke nogen ørn til den slags....
> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann

Ja, vil nogen ikke godt lige forklare det - hvordan kommer vi ind på det
der binaer.dk/dk.binaer??
Som jeg før har spurgt - hvis jeg klikker på det, så starter den bare
Outlook , og det bruger jeg ikke.
Er der overhovedet en anden måde at komme derind på?
Alternativt vil den have en Passport-kode - og det bruger jeg heller
ikke.
Der må da være en anden måde?
Så 'almindelige' mennesker kan se kattefotos på dk.binaer.dk?
Forklar os det, kære NG-venner - tusind tak

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

PS evt vil jeg også gerne vide - der er nogen, der af og til nævner, 'at
de ikke læser via siden, men via en newsreader' - hvad vil det sige? Jeg
har valgt en 'Foretrukne', der hedder www.dk-fritid-dyr-kat.dk, og
vælger så fanebladet 'Newsreader', der så rummer sidevis af indlæg - kan
man gøre det på andre måder?

Lidt sjov og pjat: Der findes også en dk off-topic-gruppe, og deres
FAQ/OSS side er god for mindst een sund latter og flere store grinere -
rigtig godt for blodtrykket (omend det at have kat er bedre.... jeg må
lige finde min og ae hende lidt )

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-09-06 14:35

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

> [...]
> grinere - rigtig godt for blodtrykket (omend det at have kat er
> bedre.... jeg må lige finde min og ae hende lidt )

Dit første spørgsmål prøver jeg at lade en anden svare på, for jeg
tror at det bliver lidt vanskeligt at forklare i en kort version. Jeg
har Outlook Express til e-mail og news. Det kræver at man har et
sådant program inde . Der skal man så indstille sit program til at
hente nyheder, det gør jeg ved at bruge news.tele.dk fra min udbyder
som er TDC, hvor man så kan hente alle de interessegrupper man vil
abonnere på. Det er desværre det bedste jeg kan gøre for at forklare,
for det er altså ikke nok, kun at have Internet Explorer. For øvrigt,
modtager du ikke e-mails hjemme ? og hvilket postprogram bruger du til
det ? Jeg kan se, at der står Yahoo i din mailadresse, og jeg aner
intet om Yahoo.

Med hensyn til dit andet spørgsmål. Så er fritid-dyr-kat.dk en
hjemmeside som du henter ned vid Internet Explorer, hvor jeg ligesom
dig har føjet den til "foretrukne". Jeg er også meget inde på den
hjemmeside, men jeg sender ikke mine indlæg via hjemmesiden, kun via
min nyhedsserver. Derfor kan det så en gang imellem være svært for de
katteejere, der ikke har lyst til at tilmelde sig hjemmesiden (det
kræver navn og password, men det ved du jo), at se hvad du refererer
til når du taler om f. eks side 5 eller 20. Jeg er for det meste kun
inde på hjemmesiden hvis jeg skal uploade billeder til min mappe eller
f. eks. redigere min profil.

Det kribler i fingrene for at vise dig, hvordan du skal gøre. Det er
noget sværere at forklare på skrift. Der er sikkert også een der kan
forklare det tydeligere end jeg, men dette var det bedste jeg kunne
komme op med. Jeg håber for alt i verden ikke, at jeg har forvirret
begreberne yderligere :) Du må se, om der ikke er en i din
omgangskreds, der vil vise dig hvordan man skal gøre.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 24-09-06 19:04

Hej Siri

Prøv at læse her hvis du bruger TDC :
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/search.php?q=news&sc=2433

Johny Pedersen

Fra : Siri

Dato : 26-09-06 18:48

> Hr. Pedersen skrev:
> Hej Siri
>
> Prøv at læse her hvis du bruger TDC :
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/search.php?q=news&sc=2433
>
> Johny Pedersen

Tak venner - men jeg bruger hverken TDC (har læst flere artikler i
dagspressen om deres håbløse kundeservice - ventetider i telefonen på
halve og hele timer....) eller nogen anden betalingsmail.
Og derfor er en nyheds-mail-service, eller hvad det er, nok ikke noget,
jeg har adgang til?
Jeg bruger IE, da den fulgte med min pc - og går så ind på hjemmesider
via Google eller Foretrukne. Jeg bruger ikke nogen specielle
mailprogrammer, men såkaldt webmail (tror jeg at det hedder) dvs Yahoo.dk
Hvis nogen ser serien MASH af og til, så vil I høre obersten bruge
udtrykket 'those yahoos', med tryk på første stavelse - det betyder
noget i retning af bondeknold eller tumbe, og det passer meget godt:
Yahoos mail er nem at bruge for enhver - til gengæld er deres
Hjælpefunktion/kundeservice helt i skoven - those yahoos....) eller SOL
- det er sjovt at have en adresse a la sit fornavn@sol.dk eller noget i
den dur, hvis man nu har et noget nær ukueligt humør (skal indrømme, at
det er i en bølgedal for tiden, men det har oppet gevaldigt at få Gia i
huset - hun er bare super kær og vanvittigt sjov, når hun går amok over
sit yndlingslegetøj.... Krch! siger hun!)
Så måske er dk.binaer/binaer.dk lukket land for mig... Når jeg ikke
gider Microsofts monopol-tendenser, og synes, at Corels WP var 100 gange
bedre, og i det hele taget vist er lidt af en nørd..... uden at være
ekspert.
Men jeg er smadderglad for sitet her, og al den hjælp og de råd, man
får. 1000 gange bedre end andre kattefora (her var nørderiet igen -
latinske ord bøjer jeg, som de nu skal bøjes - det var et yndlingsfag
for mig.... nørden...)

Med venlig hilsen
Siri - også fra Gia, der så fint har været i sele i flere minutter i
dag! Tålmodighed og belønning og lidt strategi lader til at virke fint,
men nu miaver hun ad mig - ikke bruge for megen tid på den pc!
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 20:44

"Hr. Pedersen" <johny.p@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> falck ? eller til en dyrlæge ? Så vidt jeg kunne se er den ikke øremærket.

nej
>---------------------------------------------------------------------------------
Hvor i landet befinder killingen sig? Det kunne jo være at der var nogen fra
NG der
kende til den?

Mvh Allan

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 23-09-06 14:07

Hej igen i NG

En lille update herfra. Siden i formiddags har jeg (og Hanne her fra
gruppen) arbejdet på at få fremlyst katten forskellige steder.
Jeg har nu via min dyrlæge fundet ejeren. Da jeg gik derhen var han ikke
hjemme, men naboen var. Hun er familie til ejeren, og hun genkendte katten
på mit digitalkamera. Hun sagde "bare behold den" - underforstået at de alle
var ligeglade med katten. Katten er lige nu ikke her, den har fået noget mad
og er sikkert gået "hjem", men kommer helt sikkert igen.
Det er nu min plan på en eller anden måde få omplaceret katten, fordi jeg
blev s.. så gal i skralden over den vattede holdning ejerens nabo lagde for
dagen. Det er simpelt hen så synd for den, og nu bliver det jo også snart
vinter... så hvis der er en her i gruppen som lige mangler en norsk skovkat
kan vedkommende jo bare sige til.
Desværre kan jeg ikke selv have den, dels fordi vores egne katte er
hundeangst for den, og dels også fordi jeg er bange for at vores egne skal
løbe væk.

mvh

Johny Pedersen

..

Fra : Hanne Engermann

Dato : 23-09-06 19:24

Hej igen, igen, igen Johny

For ikke at brage ind i (flere) problemer, bør du tale med ejeren selv,
før du foretager dig noget mht. omplacering. Det KAN jo være,
vedkommende ikke vil af med den, uanset hvad familienaboen siger. Og
hvis du orker det, tag så snakken med dem om problemerne med fritgående,
især fertile katte - Du ved helt sikkert herfra, hvad du skal sige.

Hvis de godt vil af med den, så spørg, om der er papirer (evt. stambog)
på katten. De fleste opdrætteren har nemlig tilbagekøbsret i deres
kontrakter.

PS: Forresten ser katten ud til (på billederne) at mangle sul på
sidebenene - meget endda