Hvalp der snapper meget
Fra : b.bruse

Dato : 22-09-06 18:26

Hej ng
Jeg har jeg fået en Hvalp, den er nu 9 uger gammel , den bider i alt også
hænderne . Den bider ikke hårdt , jeg har prøvet at aflede den med
hundelegetøj. Det er ellers en sød og kærlig Hvalp. Er det normalt at hvalpe
bidder i alt ? Hvordan lærer man den ikke at gøre det.

Fra : jopa

Dato : 22-09-06 18:32

b.bruse skriblede bla:
> [...]
> også hænderne . Den bider ikke hårdt , jeg har prøvet at aflede den
> med hundelegetøj. Det er ellers en sød og kærlig Hvalp. Er det

Ja da

Hvordan lærer man den ikke at gøre
> det.

Jeg selv plejer at gøre den opmærksom på at jeg ikke vil have det.
Skælder den ud når den gør det.
Sørg for at have masser af bideting liggende.
Noget af det bedste min havde var en gammel sok fyldt ud med en anden sok.

Hvalpe bider jo hinanden når de slås det er naturligt for dem, og de
fortæller også hinanden når de skal stoppe
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Poul Joergensen

Dato : 23-09-06 15:08

Du skriver at den er 9 uger, det er meget tidligt den er blevet
taget fra kullet. Det er meget normalt at hunde bider meget,
det du skal igang med er en nej øvelse, hver gang den gør noget
siger du nej, husk det en en komando så den skal være bestemt
og den skal komme hvergang den gør noget den ikke må, derefter
skal den roses meget når den holder op.

Held og lykke med din hvalp

Poul

Fra : jopa

Dato : 23-09-06 15:22

Poul Joergensen (slet KAMYW) skriblede bla:
> Du skriver at den er 9 uger, det er meget tidligt den er blevet
> taget fra kullet.

Det normale og lovlige er 8 uger
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 23-09-06 22:59

"Poul Joergensen (slet KAMYW)" <poul.joergensen@KAMYWhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11590207340.107516861583321@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> siger du nej, husk det en en komando så den skal være bestemt
> og den skal komme hvergang den gør noget den ikke må, derefter

Jeg mener ikke man kan forlange af en 9 ugers hvalp at den skal adlyde et
nej, i hvert fald ikke på dette punkt, hvor driften til at bide er enorm
stor.

Mit råd til b.bruse er at sige nej, fjerne hvalpen roligt fra det den bider
i, og tilbyde den noget andet at bide i. Hav diverse emner liggende rundt
omkring klar til at give til hvalpen - røret fra en køkkenrulle, en gammel
handske, et stykke træ o.s.v.. Så forsvinder problemet af sig selv med
tiden.

Mvh
Søren

Fra : kris b

Dato : 24-09-06 08:30

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gammel handske, et stykke træ o.s.v.. Så forsvinder problemet af sig selv

enig
mvh kb

Fra : Hm

Dato : 22-09-06 18:49

.. Er det normalt at hvalpe
> bidder i alt ? Hvordan lærer man den ikke at gøre det.
Fortvivl ikke --Ja, det er helt normalt, det har de fleste af os vist
prøvet, men det går over med tiden, jeg brugte selv, afledning med legetøj
og hvad jeg ellers kunne finde på, og når det blev for meget/vildt også et
nej, men det er især vigtigt, at den ikke får lov at bide hårdt, der går nok
lidt tid inden den prøver, men vær forberedt.
Sådan en lille hvalp skal jo til at lære en hel menneske verden at kende og
for nogle tager det tid.
Der er også meget forskel fra hund til hund, selv inden for samme race,
hende jeg har nu er absolut den mest "udfordrende" jeg har haft, det er den
3. schæfer og de to andre var vand ved siden af denne som nu er 14 mdr. og
er meget "aktiv" og er ind imellem ved at drive mig til vanvid, men jeg ved
at hun ender med at blive en rigtig "god" hund med tiden, men det kræver
arbejde/tålmodighed.
så held og lykke med den lille nye
Hanne

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-09-06 21:21

<klip> Jeg har jeg fået en Hvalp, den er nu 9 uger gammel , den bider i alt
også
> hænderne .

Det har min mor også, og hvis man bestemt siger "nej" begynder den på
"nej-legen" der går ud på at hun drøner for fuld skrue rundt om én mindst 3
gange, for at stå foran en og sige "en gang til!"

Til gengæld bider den sindsygt hårdt, og elsker at hænge fast i ens
bukseben, vildt knurrende, når man går....

Der er tale om en Chihuahua hunhund, der heldigvis får en jævnladrende
legekammerat på mandag, så håber jeg de kan lege med hinanden i stedet for
:)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Louise

Dato : 23-09-06 08:26

Hejsa

Jeg har ved mine tre hunde haft stor succes med at hyle/pive som en lille
hvalp og derefter vende mig væk/ignorere dem hver gang de bed. To min. efter
kan man så lege igen. Det er det som hvalpene gør i kuldet ved hinanden hvis
en af dem bliver for vild overfor de andre.
Husk også at rose den når den bider i noget den godt må bide i.

;) Louise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-06 07:09

"b.bruse" <ulvshale@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvalpe
> bidder i alt ? Hvordan lærer man den ikke at gøre det.

Svaret er kort : Ja
Den er jo helt ny.... Alt skal undersøges, og den har kun mund og tænder at
gøre det med... Så fjern hvad den ikke må få fat i, og selv have noget i
ærmet, når man syntes ens fingre har modtaget nok. Men du må ikke forhindre
den i det... Bideriet kan sidestilles med et spædbarn og dets sut, og evne
og lyst til at putte alt i munden... Senere kan du så starte afvænning, hvis
den ikke stopper af sig selv, ved altid at være opmærksom, så man kan lægge
en finger op i ganen, eller ned på tungen.

M.V.H....Benny..

Fra : 0h-paradis

Dato : 25-09-06 07:58

b.bruse skrev:
> [...]
> hundelegetøj. Det er ellers en sød og kærlig Hvalp. Er det normalt at
> hvalpe bidder i alt ? Hvordan lærer man den ikke at gøre det.
Tror i hvalpens mor vil finde sig i at hvalpene bider i hende?

Den vil helt klar melde fra, og det bør i også gøre.

Prøv evt. at rykke hvalpen lidt i ørene, eller give den en lille dask
med en pegefinger over snuden ikke særlig hård.

Problemet kan blive meget værre når hunden bliver stor og tror den er
huset "herre"

fra
Jørgen

Fra : b.bruse

Dato : 27-09-06 09:48

Hej ng.
Tak for alle seriøse svar jeg har fået. Det har hjulpet mig meget.
Hilsen B.Bruse