sendmail dest. port
Fra : fes

Dato : 22-09-06 17:00

Jeg skal have en linux op som filter på smtp, inden mailen går videre til
min postserver.
jeg modtager fint, men skal nu have det sendt videre, til den anden
postserver, som modtager på port 26.
hvor ændrer jeg sendmails destinationsportnummer fra 25 til 26?

finn

nb. options "gør noget andet" er ikke nogen option

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-09-06 17:05

"fes" <bedstefar@not2old.dk> writes:

> hvor ændrer jeg sendmails destinationsportnummer fra 25 til 26?

Har du spurgt Google om "sendmail port number"?

Ser ud til at det er Q3.39 i sendmail faq'en.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-09-06 17:10

fes wrote:
> [...]
> postserver, som modtager på port 26.
> hvor ændrer jeg sendmails destinationsportnummer fra 25 til 26?

Jeg har i noget amavisd-new to sendmails kørende, den ene lytter på
10025, og den anden sender til 10024:

Fra .mc filerne:

define(`ESMTP_MAILER_ARGS',`TCP $h 10024')dnl To tcp port 10024 instead
of 25

DAEMON_OPTIONS(`Addr=127.0.0.1, Port=10025, Name=MTA-TX')dnl Listen on
lo:10025

Måske kan det bruges. Addr=127.0.0.1 er for kun at lytte på localhost.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : fes

Dato : 22-09-06 17:54

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lo:10025
>
> Måske kan det bruges. Addr=127.0.0.1 er for kun at lytte på localhost.

Thorbjørn:
Ja, jeg har googlet, men mine øjne fandt kun den med DAEMON options, og det
forstår jeg som indgående?
jeg kan forstå forkert !!
Mogens:
Tak, det ser ud som Jeg skal bruge den første!
resten tyder på at jeg havde forstået ret

jeg skal til at eksperimentere.
Tak til jer begge

finn