HUSK - må det anvendes dagligt?
Fra : Steffen

Dato : 22-09-06 14:36

På siden http://www.husk.dk/021pulv.html er der angivet en anbefalet daglig
dosis, men ifølge http://www2.netdoktor.dk/medicin/fakta/huskpsyllium.htm
skal midlet kun anvendes ved forstoppelse - dvs. i princippet ikke daglig. -
Sådan læser jeg det.
Steffen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 22-09-06 18:44

On Fri, 22 Sep 2006 15:36:11 +0200, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>skal midlet kun anvendes ved forstoppelse - dvs. i princippet ikke daglig. -

Jeg har brugt de dagligt i en årrække (for mange år aiden), og mener
ikke der er noget problem i det, hvis du sørger for at få rigeligt at
drikke.

Der var for nogen år siden nogen forskere der lænkede stort
fiberindtag og risikoen for polypper & kræft til det, men jeg tror
ikke det er blevet verificeret som værende en risiko der er værd at
tage med.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Steffen

Dato : 22-09-06 19:07

Hejsa.
Tak for svaret!
Jeg tog det gennem 8 år og holdt så en pause på 4 år. Den pakke, jeg lige
har købt (pga diarré), har en anderledes formuleret doseringsanvisning end
førhen. Den indlagte grønne måleske er også blevet mindre, synes jeg.
Hilsen
Steffen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 22-09-06 20:14

On Fri, 22 Sep 2006 20:07:09 +0200, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

>Jeg tog det gennem 8 år og holdt så en pause på 4 år. Den pakke, jeg lige
>har købt (pga diarré), har en anderledes formuleret doseringsanvisning end
>førhen. Den indlagte grønne måleske er også blevet mindre, synes jeg.

Det kan jo være der er kommet ny viden - jeg har ikke brugt HUSK i 10
år.

Nu får jeg Questran istedet (galdesyrebindende), fordi jeg har fået
fjernet ca. 70 cm. af tyndtarmen. Der er dog andre bivirkninger -
desværre så er der nok ikke så meget andet der hjælper...

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com