Safe mode
Fra : S. Hansen

Dato : 22-09-06 12:42

Iflg. min webhotel køre deres server i php safe mode, og for at køre
sessions skal jeg sætte den i safe mode off.

Hvordan gør jeg lige dette. ???

Steen

Fra : Martin

Dato : 22-09-06 14:47

S. Hansen wrote:
> Iflg. min webhotel køre deres server i php safe mode, og for at køre
> sessions skal jeg sætte den i safe mode off.
>
> Hvordan gør jeg lige dette. ???
>
> Steen

Nej.
Det er helt forkert, sessions er ligeglade om safemode er on eller off.

Det eneste du skal huske når du leger med sessions er at du skal starte
hvert dokument med

<?php
session_start();

så har du adgang til alle sessionsvariabler.

Desuden så skal du ikke regne med at du kan ændre safemode hvis du ikke
kører det hele på din egen server

Fra : S.hansen

Dato : 22-09-06 18:58

On Fri, 22 Sep 2006 15:46:49 +0200, Martin <maa@scandesigns.dk> wrote:

> [...]
>
>så har du adgang til alle sessionsvariabler.
>

>Desuden så skal du ikke regne med at du kan ændre safemode hvis du ikke

Men jeg kan ved gud ikke få dette til at virke

Adresse er
www.kringhansen.dk/session.php

Side 2 skriver ikke chokoladekage men kun kage

Side 1 (session.php)

<head>
<title>Untitled Document</title>
charset=iso-8859-1">
</head>
<?php
session_start();

$_SESSION['kage'] = " chokolade";
echo "Jeg har lavet en " . $_SESSION['kage'] . "kage.";

echo "<p>&nbsp;</p>";

echo '<a href="session2.php" title="Sessiontest">session2.php</a>';
?>

Side 2 (session2.php)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-06 23:22

S.hansen skrev:

> Men jeg kan ved gud ikke få dette til at virke

Allerførste linje i den allerførste fil som brugeren henter, skal
være

   session_start();

Det må der ikke stå noget andet sted.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 23-09-06 02:52

S.hansen wrote:

> [...]
>
> echo "<p>&nbsp;</p>";
>
> echo '<a href="session2.php" title="Sessiontest">session2.php</a>';

Ovenstående burde faktisk give en PHP error, hvis det ellers er slået til.

Du må IKKE have noget output til browseren før session_start();

Dvs at din side session.php skal se sådan her ud

<?php
session_start();
?>
<head>

> [...]
>

> <?php
> session_start();
>
> echo "Jeg har lavet en " . $_SESSION['kage'] . "kage.";

Og det samme í denne... INTET output til browseren FØR session_start();
Evt. prøv at sætte
error_reporting(E_ALL);
i toppen af dine 2 dokumenter, så kan du også få nogle fejl udskrevet,
så du kan se hvad du gør galt.

error_reporting(E_ALL) er ganske skøn at have i sine filer når man
tester, eller sidder og koder noget nyt. Selvfølgelig skal den tages væk
når det skal publiceres :)

Fra : S.hansen

Dato : 23-09-06 08:42

> [...]
>
>error_reporting(E_ALL) er ganske skøn at have i sine filer når man
>tester, eller sidder og koder noget nyt. Selvfølgelig skal den tages væk

Mange Tak nu virker det.

og tak error_reporting(E_ALL);

Steen