Katten fælder rigtig meget...?
Fra : Tanja Skaletz Guldha~

Dato : 22-09-06 11:12

Min kat Buller som er en helt alm huskat fælder rigtig meget... Han får
helt alm. foder, og jeg børster ham sommetider... Hans pels er især
blevet mere tyk efter at hans bror Bølle døde... Hvad kan jeg gøre ved
det?

Fra : Tina

Dato : 22-09-06 12:19

"Tanja Skaletz Guldhammer Jensen" <t_s_g_jKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:4513b6e3$0$75030$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> helt alm. foder, og jeg børster ham sommetider... Hans pels er især
> blevet mere tyk efter at hans bror Bølle døde... Hvad kan jeg gøre ved

"Helt almindeligt foder" er et vidt begreb, så helt præcist _hvad_ fodrer du
med? (Mærke og variant).

Alle katte fælder rigtig meget i perioder, men fælder de rigtig meget alle
årets dage, er det som regel foderet der er forkert, eller dyret har en
hudlidelse (som er opstået pga. fejlernæring, dvs. forkert fodring).

Tina

Fra : Tanja Skaletz Guldha~

Dato : 22-09-06 12:41

> [...]
> årets dage, er det som regel foderet der er forkert, eller dyret har en
> hudlidelse (som er opstået pga. fejlernæring, dvs. forkert fodring).

Hej Tina.
Min kat får Hills...
Syntes bare, at han har fældet i lang tid nu, og at det er meget.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-09-06 12:45

<klip> Min kat Buller som er en helt alm huskat fælder rigtig meget... Han
får
> helt alm. foder, og jeg børster ham sommetider...

Det vigtige ord i dén sætning er ordet "sommertider"
Brug en god børste og red ham igennem hver dag i en periode og herefter
jvænligt. Jeg tror det kan være pels, han ikke kan komme af med, så børst og
børst og se om det ikke hjælper....
Har selv lige børstet en af mine fritlevende katte, og jeg fik en hel
posefuld hår af efter 4 dages børstning. TIl gengæld ligner katten nu en
slank kat, og ikke en tyksak....

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Tanja Skaletz Guldha~

Dato : 22-09-06 12:57

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
>
> hehe... C",) Tak. Det lyder da som en fin ide.

Med venlig hilsen
Tanja Skaletz Guldhammer Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar