Forældre og deres børn
Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-09-06 09:30

Glimrende at visse forældre får fortalt at det altså forpligter at have have
børn. - og være voksen.

http://ekstrabladet.dk/112/article226848.ece

/FL

Fra : Patruljen

Dato : 22-09-06 11:17

Frank Leegaard wrote:
> Glimrende at visse forældre får fortalt at det altså forpligter at have have
> børn. - og være voksen.

Jamen hr. Leegaard.

Der er så noget, vi er enige om.

Best regards Bruun

Fra : Sten Schou

Dato : 22-09-06 13:03

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Glimrende at visse forældre får fortalt at det altså forpligter at have
> have børn. - og være voksen.
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article226848.ece

Hmmm...minder mig om dengang, et vist parti foreslog, at forældrene skulle
bøde for børnenes handlinger. Nyrup sagde dengang, at de ikke var
stuerene.....ser heldigvis ud til, at tiderne har ændret sig.

Hilsen Sten

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-09-06 13:45

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> bøde for børnenes handlinger. Nyrup sagde dengang, at de ikke var
> stuerene.....ser heldigvis ud til, at tiderne har ændret sig.

Nu er de pågældende unger ikke gamle nok til at møde anden konsekvens end
den at forælderen burde have givet dem ved at stoppe dem og bede dem om at
gå ind og sidde stille i en bestemt stol uden at sige noget i henholdsvis 5
og 6 minutter efter have været belært om det modbydelige i deres handling.

Ældre børn burde også have mødt samfundets konsekvens, for er de gamle nok
til at forstå at vold gør ondt på offeret (10 år???), så burde de være sendt
ud og samle affald. Kan de skade en kat, kan de også skade et medmenneske,
hvis de ikke bliver irettesat.

Og her kommer forældren også ind i billedet. Det burde nemlig være sådan at
forældre burde kunne dømmes til at følge deres barn på samfundstjeneste, så
de kan snakke sammen imens at ungen arbejder og den pågældende forælder evt.
holder posen til affaldet.

Forældre, som af en eller anden grund ikke kan holde deres unge inde, burde
selvfølgelig få hjælp til at holde ungen inde
(http://www.center-validering.dk/opholdscenter.htm), men når tingene er
faldet til ro og der er sket en erkendelse af skyld, så burde være det
forælderens pligt at stå ved barnets side og sikre at gælden til samfundet
bliver gennemført.

Sagen fra Tårnby viser med alt tydelighed, at der er brug for et
professionelt sted, hvor en unge kan køle ned. Politiet kørte ham blot hjem
efter at han havde brugt en entreprenør maskine til at vælte nogle træer. Et
par timer senere kunne de køre ham hjem igen efter at han havde brugt en ny
maskine. Erstatningskravet risikerer at blive enormt og nogle gange skal
ungerne faktisk reddes fra sig selv.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://www.center-validering.dk/ungdomsdomstolen.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-06 22:41

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> [...]
> brugt en ny
> maskine. Erstatningskravet risikerer at blive enormt og nogle gange

bØRN DER BELØNNE FOR AT UDVISE EMPATI
demonstrerer let at den evne er veludviklet i 3 årsaldeen

Forældre skyder ansvar fra sig, når de børneprofessionelle udstråler
at DE har TJÆK på ALT

Klan-sammenholdet i Japan mm er værd af efterline

OM EMPATI

"Det, man hader, det kan man ikke forstå.
Heinz Hilpert

em Intet dyr er så lavt, at det ikke føler lidt medynk, men jeg
føler ingen medynk og derfor er jeg et dyr "Richard3" William
Shakespeare

Em It is easier to know (and understand) men in general than one
man in particular. La Rochefoucauld

Emaus "Den ene halvdel af verden kan ikke forstå den anden
halvdels fornøjelser. Jane Austen

Emaus Mange har svært ved at forstå, hvad glædeandre kan have
af livet.Frithiof Brandt1892-1964

eMe Medlidenhed er din smerte i mit bryst. Halford E. Luccock

emglobal Du kan ikke græde for hele verden. Det er udenfor
menneskelig formåen. Du må vælge. Jean Anouilh

Emhyp Når et menneske hoster i en koncertsal, kommer alle til
at hoste, og man føler den fysiske irritation i struben. Flok-mimicry
er en virkelig kraft; at sætte sig imod den, vil sige at komme ud af
trit med sine sociale omgivelser det skaber neurotisk spænding og
skyldfølelseArthur Koestler

Emil Aarestrup

Emz At forstå alt er at tilgive alt. Madame de
Ståel

OM FORÆLDRE

De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har
fuldstændig misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at
sige til sine børn: I kan gøre, hvad I vil. Astrid Lindgren

fæ Man er altid alene, se på mig, Antigone, at blive
voksen vil sige, at man en dag ser sin fars ansigt, sådan som det
virkelig er. Jean Anouilth

Fæ "Barnet skal lære at opføre sig, så andre er flinke overfor
ham,
og han ikke bliver hundset med. Barnets kærlighed til sig selv er
basis for ære og fair play."Rousseau

fæ "Unresolved dissonances in the relation of the character and
disposition of the parents, continue to reverberate in the nature of
the child, and constitute his inner suffering. Nietzsche

fæ "Børn, som man respekterer, lærer respekt. Børn, som man er
hjælpsom mod, lærer hjælpsomhed, lærer at tjene den svagere. Børn, som
man elsker, som de er, lærer også tolerance. På det grundlag opstår
deres egne idealer, som slet ikke kan være andet end menneskevenlige,
fordi de udspringer af oplevelsen af kærlighed".

fæ Barnet bør have frihed, men ikke magt over læreren "Rousseau
(det glemmer vor tids lærere!)

Fæ Børn er formidable imitatorer; lige meget hvor meget man slider
for at give dem gode manerer, ender de altid med at gøre lige som
deres forældre. Lis Byrdal

fæ Children are unpredictable.You never know what inconsistency
they're going to catch you in next. Franklin P Jones.

fæ Den der har hustru og børn har givet skæbnen gidsler thi de
forhindrer alle store bedrifter både gode og slette
F Baconfæ He that hath wife and children hath given hostages to
fortune. Francis Bacon

fæ Der er kun en eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn,
det er ved at opdrage sig selv. D.G. Monrad

Fæ Dette er den første generation, som er blevet opdraget af tv og
andre massemedier i stedet for forældrene. Margaret Mead

fæ En søn bør aldrig opkaste sig til dommer over sin far. Ivan
Turgenjev

fæ Enhver filosof ville tale, som Buddha i sin tid talte, da hans
søns fødsel blev meddelt ham: "Râhula er født mig, en lænke er smedet
mig" (Râhula betyder her "en lille dæmon")

Fæ Familien er et af naturens mesterstykker. George Santayana

fæ In early youth, as we contemplate our coming life, we are like
children in a theatre before the curtain is raised,

Fæ K.E. Løgstrup i det følgende citat: "Barnet opdrages ikke for
dets egen skyld, men opdrages med henblik på det billede, som
forældrene ønsker, at andre mennesker må gøre sig af barnet i deres
meninger om dets optræden og måde at føre sig på".

fæ Man må bære over med sine forældre - de har en generations
mindre erfaring at bygge på, end man selv har. Nis Petersen
1897-1943

fæ Man må overvinde ungdommen i sig, hvis man vil blive barn på
ny Nietzsche

Fæ Mødet mellem forberedelse og mulighed skaber det resultat, vi
kalder held W. Somerset Maugham

fæ No man has ever lived that had enough, / Of children's
gratitude or woman's love. William Butler Yeats

fæ Opdrag dine børn vel, så får du at vide, hvad du skylder dine
forældre. Søren Kierkegaard

fæ Opdragelse har til formaal at faa den fornøjelse af sine børns
liv,som man ikke fik af sit eget.Fordi ens forældre prøvede selv at
faa det. Soya

Fæ Parents can only give good advice or put them on the right
paths, but the final forming of a person's character lies in their own
hands. Anne Frank

fæ skæbn Det irriterende ved uhæmmede børn er, at de ofte
bliver lige så ordentlige og værdifulde mænd og kvinder, som de
velopdragne. Mark Twain

fæ The fundamental defect of fathers is that they want their
children to be a credit to them.Bertrand Russell, The New York Times,
1963

fæ There are one hundred and fifty-two distinctly different ways
of holding a baby - and all are right. Heywood Broun

fæ Vil du gøre noget godt for et barn, så gør dets mor glad.
Jødisk ordsprog

fæ Vil man opdrage et menneske, må man begynde med hans
bedstemor. Victor Hugo

Fæ Vor herre har ordnet det så viseligt, at børn gerne gentager de
anskuelser, der irriterer deres forældre mest. Carl Erik Soya

fæ When a father gives to his son, both laugh; when a son gives
to his father, both cry Jewish ProverbAnonymous Saying of
Jewish Origin.

fæ Who doesn't desire his father's death? Fedor
Dostoevsky 1821 - 1881

fæ** Vi har alle en række "genganger-spøgelser" i os - ikke kun hvad
vi har fået med os fra far og mor, forfølger os. Der er alle slags
gamle, ufunktionelle opfattelser og fordomme. Det er ikke levende i os
men det sidder der og vi kan ikke blive af med det, Ibsen

fæ"Barnet bør have frihed, men ikke magt over læreren "Rousseau (det
glemmer vor tids lærere!)

fæa Der kommer i ethvert menneskes liv uvægerligt et tidspunkt, da
han i sit væsens billede på ny møder sin egen far.
Stephen Zweig 1881-1942

fæa The worst misfortune that can happen to an ordinary man is to
have an extraordinary father. Austin O'Malley

fæa When one has not had a good father, one must create one.
Nietzsche

fæa** Fathers and sons are much more considerate of one another than
mothers and daughters. Nietzsche

fæafa Hvis fader og sønner lever godt sammen, forfalder hjemmet ikke.

fæafa Når en far berømmer sin søn, berømmer han sig selv.
Kinesisk ordsprog

fæafa When one has not had a good father, one must create one.

fæafa You don't have to deserve your mother's love. You have to
deserve your father's. He's more particular Robert Frost

Fæafa** Woman understands children better than man does, but man
is more childlike than woman. Nietzsche I like men to
behave like men - strong and childish. Francoise Sagan
Drengen dør sent i en mand, og moderen vågner tidligt i en pige.
Anonym

fæafhh There are fathers who do not love their children; there
is no grandfather who does not adore his grandson.
Victor Hugo

fæal Enhver generation finder forældrenes smag rædselsfuld.
Frithiof Brandt

fæamo

fæautoritet** Sønner har altid en oprørsk lyst til at blive
skuffet over det, som fædrene var grebet af. Aldous
Huxley fæuf We have to hate our immediate predecessors to get
free of their authority. D. H. Lawrence

fæb Barndomstiden er aldrig forbi.Der lever altid noget i os fra
dengang, det følger os, og det rækker helt ind i det evige.
Olfert Ricard

fæb Forældrene lever videre. - De uopløste dissonanser i forholdet
mellem forældrenes karakter og indstilling klinger videre i barnets
væsen og udgør dets indre lidelseshistorie.Nietzsche Trusting in our
feelings simply means obeying our grandfater and grandmother more than
the god within us: our reason and experience.Nietzsche

fæb Give me the children until they are seven and anyone may have
them afterwards. St. Francis Xavier, Jesuitleder i
Japan 1580

fæb If you love your children you will slap them sometimes, if you
love your wife you will leave her sometimes. Malay
Proverb

fæb Parents wonder why the streams are bitter, when they themselves
have poisoned the fountain. John Locke
(1632-1704)English Philosopher

fæbn Jeg taler helst med børn; thi om dem dog håbe, at de kan blive
fornuft-væsener; men de, der er blevet det - Herre Jemini!
Søren Kierkegaard

fæBortset fra forældre ved alle mennesker, hvordan man opdrager børn.
Robert Lembke

FÆc Barn foruden riis sjelden bliver viis. Danske
Ordsprog

fæcx To a hoarding father succeeds an extravagant son.
Spanish Proverb

fæEJ Børn får de smuler,vi andre,der har magten, bestemmer de skal
have. Ingeborg Brugger

fæEJ Det der siges til et barn eller en sindsyg person, er ikke
belagt med skyld pga falskheden. For det synes tilladt af
menneskehedens almindelige opfattelse, at den "troskyldige barnealder
må gerne narres" Det er til nytte for dem selv, sagde Quintillian Børn
og sindsyge har ikke eget frit omdømme og det er umuligt at skade dem
på denne måde.Om krigens og fredens love Hugo Grotius

fæej Hvor forældre gør for meget for deres børn, vil børnene ikke
gøre meget for sig selv. Elbert Hubbard 1859-1915

Fæfæ Investigations into paternity are forbidden. Code Napolèon

fæfæ Psykiatri gør det muligt for os at rette vores fejl ved at
erkende vores egne forældres. Lawrence J. Peter

fæk To a hoarding father succeeds an extravagant son.
Spanish Proverb

fæk Vil du tie stille, når du taler med mig, sagde manden, hans søn
svarede igen. Danske ordsprog

fækæ Opdrag børn, og du kommer til at sætte pris på dine forældres
godhed. Kinesisk ordsprog

fækæ Opdragelse er eksempel og kærlighed, intet andet.
Friedrich Fröbel

fækæ The witty head, who defined upbringing like this, was not wrong:
whatever is left, when you have forgotten everything you have learned
in school. Albert Einstein

færaAspkl Hvo der er fød til pending(småmønt), bliver aldrig dalers
herre. Danske Ordsprog

fæselv When a father gives to his son, both laugh; when a son
gives to his father, both cry Jewish Proverb, Anonymous
Saying of Jewish Origin

fæseng The persons hardest to convince they're at the
retirement age are children at bedtime. Shannon Fife

fæsf Men profess a total lack of ability to wash baby's face simply
because they believe there's no great fun in the business, at either
end of the sponge. Heywood Broun

fæsh I have often d myself, that the worst rascals art those, who
first and foremost had to miss a loving smile. André Gide

fæskæn I have found the best way to give advice to your
children is to find out what they want and then advise them to do it.
Harry Truman

fæsmiger If children grew up according to early indications, we
should have nothing but geniuses.Goethe

fæu Alle vore sympatier skyldes hvad vi blev tiltrukket af ved de
mennesker der lærte os op Cicero

fæudd De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har
fuldstændig misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at
sige til sine børn: I kan gøre, hvad I vil. Astrid Lindgren

fæuf Børn foragter deres forældre, indtil de selv bliver fyrre,
hvorpå de pludselig bliver ligesom forældrene - så systemet bevares.
Quentin Crewe

fæuf Children begin by loving their parents. After a time they judge
them, Rarely, if ever do they forgive them. Oscar Wilde*

fæz And when they call themselves "the good and just," forget not,
that for them to be Pharisees, nothing is lacking but- power!
Nietzsche

fæz Den største forbrydelse forældre kan begå imod deres børn, er
at have glemt deres egen barndom Aksel Sandemose

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-09-06 15:17

> [...]
> bøde for børnenes handlinger. Nyrup sagde dengang, at de ikke var
> stuerene.....ser heldigvis ud til, at tiderne har ændret sig.

Nu er der jo ganske stor forskel på hvad børn laver medens forældrene ser
på, og så udenfor syns- høre- og rækkevidde.

Den lille detalje havde bemeldte parti vist ikke taget højde for ..

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 23-09-06 21:31

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo ganske stor forskel på hvad børn laver medens forældrene ser
> på, og så udenfor syns- høre- og rækkevidde.

Og hvordan ved du så, om de omtalte forældre ikke ved hvad der foregår?

Hilsen Sten

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-09-06 21:59

> Og hvordan ved du så, om de omtalte forældre ikke ved hvad der foregår?

Tag nu og læs tråden i stedet for at springe ind og vrøvle ..

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 24-09-06 19:49

> Tag nu og læs tråden i stedet for at springe ind og vrøvle ..

Nu var det ikke mig, der startede med at gå DF's ærinde......

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-09-06 14:33

On Fri, 22 Sep 2006 14:03:27 +0200, Sten Schou skrev:

> [...]
> bøde for børnenes handlinger. Nyrup sagde dengang, at de ikke var
> stuerene.....ser heldigvis ud til, at tiderne har ændret sig.

Niks - det gælder ikke, hvis volden går ud over danske børn.
Stol trygt på det.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : JBH

Dato : 22-09-06 18:33

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Glimrende at visse forældre får fortalt at det altså forpligter at have
> [...]

Fuldstændig sindssyg dom. Havde manden selv mishandlet katten, havde han
fået en bøde (ca. 2000kr) samt muligvis forbud mod at holde kat (2-5 år) .
Han havde IKKE fået fængsels/hæftestraf

Jeg billiger ikke dyremishandling og så gerne ALLE dyremishandlere hårdere
straffet, men hvorfor ryger man ikke i spjældet hvis man SELV mishandler et
dyr ?

/JBH

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-09-06 19:52

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> straffet, men hvorfor ryger man ikke i spjældet hvis man SELV mishandler

Manden har jo aådan set også begået 2 forbrydelser. Qua sin forældrerolle er
han ansvarlig for barnets handling - og dermed mishandling - dels det at
han ikke har styr på sit barn i sit eget direkte opsyn.

/FL