killingefoder?
Fra : taina

Dato : 21-09-06 22:36

Den lille røde mis, som er kommet løbende til, der hvor jeg har hest, er
blevet noget tynd, synes jeg. Ejerne af stedet giver hende foder i boksen,
hvor hun ligger i en kasse med killingerne, så det er ikke fordi, hun ikke
har noget.

Men de tre små barylere kræver vel deres. Jeg har tidlige set folk herinde
skrive om killingefoder, er det noget, man kan give hende? Det er vel hos
dyrlægen, man køber det?

Nu er der jo også andre katte i stalden, og de holder sig vist til deres
normale foderplads. Men hvis jeg nu giver hende noget, der er mere
"lækkert", kan jeg så risikere, at de andre katte begynder at synes, at den
boks er helt vildt interessant? Kan jeg evt. give hende, hvad hun kan spise
en gang om dagen og fjerne det igen? Vil det batte noget?

mvh. tina

Fra : charlotte kofoed

Dato : 22-09-06 07:28

> [...]
>
> mvh. tina
>
> Jeg kan kun efter gode erfaringer anbefale at købe en pose royal canin af
det der hedder kitten, det er godt til katte der malker og er drægtige,
bruger det selv med stor tilfredshed
Hun skal have det stående hele døgnet til fri afbenyttelse, og hvis der
er andre katte på stedet kan de nok ikke lade det i fred, for de fleste
katte er vilde efter det
Kan du ikke lave et aflukke til hende og killingerne? Så de andre ikke
spiser af det? Desuden så er det IKKE dyrt at fodre med, for der er
meget mere næring i end det billige, så intet går til spilde i systemet
som i det billige foder, der bare er *overlevelsesfoder* i mine øjne..
Jeg har selv brugt det til gårdkattte/staldkatte, og kan tydeligt se
forskel i dag, jeg har meget pænere katte og flottere pels og der kommer
ikke så meget ud af den *anden ende*, det er drøjt i brug, og pengene
værd!!

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-09-06 21:16

<klip>
> [...]
>interessant? Kan jeg evt. give hende, hvad hun kan spise en gang om dagen
>og fjerne det igen? Vil det batte noget?
</klip>

Ja naturligvis vil det batte noget. Køb evt. noget vildt nærende foder hos
dyrlægen *(kan ikkehuske hvad det hedder, men det ved dyrlægen garanteret)
Og jo før du begynder, jo bedre :)

Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : taina

Dato : 23-09-06 01:44

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45144494$0$138$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> dyrlægen *(kan ikkehuske hvad det hedder, men det ved dyrlægen garanteret)

Tak til jer begge Jeg har ikke mulighed for at lave aflukke til den
lille missemor. De ville nok glo noget ude i stalden, hvis jeg begyndte at
bygge om i deres stald

Jeg kan godt se, at der vil være størst effekt, hvis hun fik adgang til det
døgnet rundt - men lidt må være bedre end ingenting, så jeg besøger dr. dyr
for lidt handlen. Lige nu er jeg SÅ træt af, at jeg ikke må have kat, hvor
jeg bor, for så var midderne flyttet ind i trygge rammer

mvh. tina