Løbetid og problemer
Fra : MD

Dato : 21-09-06 20:42

Hej Derude.
Vi har en mellempudel der lige har været i løbetid for første gang.
Her - ca 3 uger - efter de sidste blødninger, har hunden en opførdsel man
vel nærmest
kan karakterisere som værende: uoplagt/deprimeret/lidt bedrøvet - eller hvad
det nu hedder
på hundesprog.
Dyrlægen har behandlet for indbildt graviditet, men det har tilsyneladende
ikke den store virkníng.

Har nogle af jer haft tilsvarende problemer med jeres tæver ?

Mvh
Mike

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 20:53

> [...]
> tilsyneladende ikke den store virkníng.
>
> Har nogle af jer haft tilsvarende problemer med jeres tæver ?

Min egen Angel fik kun lov til at opleve første løbetid, og blev så
stereliceret ca 3 mdr efter, så jeg nåede ikke at få den slags probs.
Men jeg har lige snakket med min storesøster som har en 3 år gl Cainterrier,
som er begyndt at opfører sig højest besynderligt efter løbetiden.
Min søster vælger nok nu at få hende stereliceret, det synes jeg også er
det mest fornuftige hvis man ikke vil have hvalpe på tæven.
Det eneste negative ved en en sterelication for tæven er at de kan få
en lidt svag blære, men det er ikke sikkert.
Til gengæld får din hund aldrig probs med underlivet, og risikoen
for mælkekirtelkræft bliver meget nedsat.
Så rent sundhedsmæssigt er det bedst for en tæve at blive stereliceret.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 21-09-06 21:31

MD wrote:

> Har nogle af jer haft tilsvarende problemer med jeres tæver ?

Vores Dagmar, 7 årig shapendoes, har det lige sådan når hun har været i
løbetid. Lidt indadvendt, lidt stille, gider ikke rigtig noget. Er egentlig
glad nok, men kommer ikke rigtig "op og ringe", bliver ikke sådan helt vildt
overstadig, når der sker noget hun ellers plejer at blive vildt glad over.
Sådan har hun haft det altid. Det ændrede sig ikke efter hun fik hvalpe i
2003.
Det klinger lidt af efter et par uger, men er først helt væk ca 8-9 uger
efter løbetiden, når ugen med falsk drægtighed er overstået.
Begge vores tæver er træls og lidt underlige i humøret den der 8. uge efter
løbetid.
Men det går over igen. Det eneste vi gør ud af det er lidt ekstra nusseri,
gøre det hele lidt ekstra rart//hyggeligt/tæt for hende og vi undgår at
træne hende for intenst i de uger.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : tina hedeman

Dato : 22-09-06 06:54

hej

min tæves løbetid varer næsten 2 mdr. før løbetid blev hun lidt nervøs så
kom løbetid, efter løbetid blev hun træt og gad ikke noget.
HUn blev steraliseret som 3 årig og hun kommer stadig i løbetid altså det er
jo kodet ind hos hende.
Og der bliver hun også træt.
Så man kan ikke gøre noget ved det.
hilsen tina

Fra : Joan

Dato : 24-09-06 08:30

> [...]
>
> Har nogle af jer haft tilsvarende problemer med jeres tæver ?
>
> Mvh
> Mike
>Vores Engelske Bulldog er i løbetid lige nu. Vi fik hende for ca. 4 mdr.
>siden og det er første gang jeg har oplevet hende i løbetid. Hun har været
>meget anderledes i opførsel og er har også haft svært ved at være renlig.
>Det har ikke før været et problem. Desuden har hun fået et par hårløse
>pletter. Et på hovedet og et lidt mindre øverst på bagbenet. Jeg håber det
>alt sammen fortager sig når hun om ca. en uge er ovre løbetiden.
Har andre mon haft hunde med de samme symtomer?
Mvh Joan